Honda SH150i deel2

Dank G6-R en BenFJR!

Ruitje is idd ideaal. Ik heb trouwens een zwarte SH met ongeveer 4k op de teller.

Welke bandjes ga jij er onder zetten BenFJR?
 
Heb zelf getwijfeld over de Michelin City-grip ivm de goede ervaringen. Ik heb geen ervaring met Metzler scooter bandjes. Wel onder mijn vorige motorfiets en die waren echt super! Waren alleen zomer "plak" banden! :)
Ik ben gegaan voor de Heidenau M+S snowtex
 
Heb die laatste ook overwogen maar was op zoek naar een wat meer allround bandje, dus niet weer wisselen in het voorjaar.
 
Tja heb ook flink getwijfeld. Ik gebruik de scooter voor max 15 km heen en weer terug. Bandjes worden dus niet heel warm. Ga het gewoon proberen en anders volgende bandjes de City-grips. De kosten zijn dan weer niet zo hoog! :) In mijn motorfiets periode betaalde ik voor een Metzler/Pirelli een mega bedrag en deze ging max 6k mee :o
 
Ik heb gisteren een set Metzeler Feelfree Wintec binnengekregen, ik ben benieuwd!

Die gaan je vast goed bevallen! Heb er al de vierde set onder de SH300's en gaan lang mee (zo'n 15K stevig gassen). Ook in de zomer doen ze het top, geen cupping en altijd grip. Beter als eerdere Pirelli speeddemon, Bridgestone hoop 02, Michellin citygrip, en Metzeler feelfree zomer band. Heidenau durf ik nog niet te proberen omdat er nogal eens een hobbel in zit.

Succes!
 
Dat klinkt erg goed!!

Moeten ze onder m'n 150'je nog langer meegaan :)

Heb Heidenau K66's onder mijn bromscootert gehad, ding liep 65 en kon me er een partij mee smijten sinds ze eronder zaten, achterbandje ging na 9k wel aardig hard.
 
Laatst bewerkt:
Tja heb ook flink getwijfeld. Ik gebruik de scooter voor max 15 km heen en weer terug. Bandjes worden dus niet heel warm. Ga het gewoon proberen en anders volgende bandjes de City-grips. De kosten zijn dan weer niet zo hoog! :) In mijn motorfiets periode betaalde ik voor een Metzler/Pirelli een mega bedrag en deze ging max 6k mee :o

Dan hang je zeker flink aan het gas.....

Onlangs bij mijn Pan een nieuwe set gemonteerd (PR4) ter vervanging van de PR3 die eronder zaten.

Zijn maar wel ff mooi 19K (voorband) en 16K (achterband) meegegaan, de Pan is niet bepaald een lichte en trage fiets.

Moet er wel bij zeggen dat ik de spanning altijd optimaal houd en geen losse rechterpols heb.

Mijn stepjes moeten het wel altijd ontgelden en heb toch echt progressief voor en achter waarvan de achterste een heavy-duty veer is :}
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal...

...
Hoop nog een hoop te lezen en wijzer te worden hier.

Groet Por.
Welkom hier Por. Ik heb zelf ook een Puig ruitje en die precies de goede hoogte. Mijn sh is van 2014 en heb er nu 27000 op gereden. Fantastische scooter is het. Ik heb jaren gereden op Michelin City grip, maar heb nu voor de eerste keer Pirelli Diablo Scooter eronder en die vind ik ook erg fijn.
 
Dank ikrijgoedkoop! :). Ruitje is idd perfect. Scheelt zoveel! Ik ben vandaag ff de snelweg opgedraaid en moet zeggen dat mijn voorkant niet heel strak aanvoelde en een beetje zoekende was. Terwijl hij in de stad echt subliem aanvoelde. Heb niks gevoeld van witte strepen of lapstukjes in het bitumen. Zelfs niks gemerkt met het rijden over tramrails! Misschien de bandenspanning voor naar beneden.
 
Voorkantje is nogal licht, dan icm een ruitje verklaart dat zoekerige gedrag.

De mijne doet het ook een beetje, wel afhankelijk van de wind.
 
Dat zal er idd wel mee te maken hebben echter ik had dat gevoel niet met de standaard band .... denk ik 😊 Nouja kijk het wel even aan. Heb er al zeker 20 km mee gereden 😂
 
Dank je BenFJR!

Heb ook wel vertrouwen hoor. Het is gewoon een heerlijk machientje die SH en ben een soort van perfectionist met motoren. Had niet gedacht dat ik ooit een motorscooter(tje) zou gaan rijden. Heb op heel wat fietsen gereden maar dit is zo makkelijk en rijdt zo anders en relaxed. 👍🏻
 
Geen dank!

Wel grappig, ben ook zo'n type:)
Alles moet het doen en alles moet in orde zijn.

Had zelf ook niet verwacht dat ik naast mijn toerbuffel zo'n klein brommertje aan zou schaffen maar hij staat prima zijn mannetje hoor.

Heeft de jouwe zijn modificatie al gehad?
 
Hoi Por en welkom, dit forum kan inderdaad wel was vers bloed gebruiken want er gebeurt weinig. Heb zelf een SH150i van 2005 met City Grips en nu nog zonder ruitje. Wil een lage hebben en was aan het kijken voor een originele Honda maar daar is niks van te vinden dis het zal ook wel een Puig worden.

Heb zelf jaren CB1300 gereden en het was inderdaad een flinke overstap maar waar ik woon heb je weinig aan zo'n motor, mijn Michelins gingen trouwens 20.000 km mee.

Gebruik de SH150i voor af en toe boodschappen halen of ritje naar het strand, lekker praktisch. Ik moet nog wel een keer de topsnelheid wat omhoog zien te krijgen want dat is niet veel soeps.
 
Hoi Gekke Gerrit... Bedankt voor je welkom. Wordt idd niet veel gepost hier merkte ik al. Mijn laatste fiets was een Tuono. Elke keer met een glimlach van oor tot oor als ik er mee reed. Met name in het buitenland. Nederland is - al lang - geen motorland meer. Nooit gedacht dat ik blij zou worden van een 150cc motorscooter. Zeker waarvoor ik hem gebruik.

Wat betreft het ruitje... tot nu toe tevreden muv het pendelen van het voorwiel als ik op de autosnelweg rij.

Topsnelheid van mijn SH is op de snelheidsmeter rond de 120 km/h. Zal wel een km of 106 gecorriceerd zijn.
 
Dat is wel het maximaal haalbare hoor.....vind het nog knap met een vent van 1m86 en 110Kg:-)

De mijne tikt dus ook de 120 aan, dat pendelen herken ik ook.
Te weinig gewicht op de vooras denk ik, zonder ruitje pendelde hij overigens minder.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 181 en 100 kilo rij alleen woon werkverkeer op 80km wegen
( en 1 1/2 km snelweg daar draai ik hem op de teller naar de 100)
ideaal scootertje ben er super tevreden over.
Scooter staat hier nu in wintermodus ( lees geparkeerd tot ergens in maart in mijn garage)
 
Maar ik niet, weeg 110 ofzo:-)

De opgave is 110 dacht, erg netjes dus.

Snelheid is meer dan alleen vermogen, veiligheid is ook een aspect.

Je moet geen 150 willen rijden met een scoot van 130kg.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan