Honda SH150i deel2

Honda SH150i 2020 en Bluetooth.
Ik las op de Aziatische website dat de 2020 SH150i bluetooth heeft en met de Honda + app heb je toegang tot extra informatie over de scooter. Ik vind dit niet vermeld op de website van Hondas. Heeft iemand hier iets van gehoord of geprobeerd?
Nee niks van gehoord. Mij is wel bekend dat sommige landen iets andere uitvoeringen verkopen. Zo heb je hier in nl de sh300 2020 in 2 kleuren licht en donkergrijs. In deutschland stuk of 7 kleuren.
 
Mijn SH150i is aan het zweten geslagen, de onderkant van de kap is nat van olie iemand enig idee
 
Nee , hij is 11 jaar oud kilometerstand 36.000 ik hoef nooit geen olie bij te vullen
 
koelvloeistof kun je aan de kleur zien remvloeistof betwijfel ik en motorolie is natuurlijk vettig wat het is
 

Bijlagen

  • 20200821_200041.jpg
    20200821_200041.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 27
  • 20200821_200028.jpg
    20200821_200028.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 24
  • honda.jpg
    honda.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 25
koelvloeistof kun je aan de kleur zien remvloeistof betwijfel ik en motorolie is natuurlijk vettig wat het is
Omdat het ook aan de voorkant van de kappen zit zou ik het volgende doen:
1. Olie peilen
2. Koelvloeistof peilen.
3. Remvloeistof controleren.
Ben ik nog iets vergeten? Zou het kunnen zijn dat je ergens door bent gereden waar zo vettig is? Als alles op peil is komt het vast niet uit je eigen motor.
 
vandaag de scooter naar mijn monteur gebracht, ben benieuwd wat hij gaat vinden8)7
 
Vandaag de scooter opgehaald bij de monteur ........ bleek de klepdekselpakking te zijn
 
Oja weet iemand zo hoeveel WATT de steeklampjes zijn van de dagrij verlichting . Er is net 1 lampje stuk gegaan.
Net nog ff olie vervangen stond op 35.930 km ( en bij de 36.000km moest deze vervangen worden).

Lampjes net vervangen heb er nu 5watt lampjes inzitten. heb nog nooit een lampje vervangen van de scooter .
 
Laatst bewerkt:
jongens, vanmorgen wilde ik de SH150i starten om naar me werk te gaan knijp de rem in en alles ging uit. Verlichting , dashboardverlichting.
Heb vanmiddag alle zekeringen nagekeken ook die 30Amp bij de accu allemaal heel!!
Nu moet ik wel zeggen dat mijn accu al 11 1/2 jaar OUD is.
Heb een nieuwe Yuasa YTX7L-BS besteld komt morgen binnen.
Iemand anders een idee??????
Ben benieuwd ;(
 
Gisterenmiddag de accu vervangen ( was de originele Yuasa YTX7L-BS nog dus 11 1/2 jaar oud )wederom voor een Yuasa YTX7L-BS.
Alles dicht gebouwd en starte meteen probleem dus opgelost:]
 
vd week mijn Sh150i (2012) maar in de schuur gezet en vol met E98 gegooid. Afgelopen mei gekocht met 5800km op de teller en heeft vervolgens de 3000km makkelijk kunnen overbruggen. Ik heb alleen motorolie 10W30 , remvloeistof, koelvloeistof en versnellingsbakolie vervangen. Allemaal zelf makkelijk te doen en dit scheelt weer wat centjes :P. Ben nog steeds superblij met de fiets en met zo'n lichte scooter raak ik mn A papiertje gelukkig ook niet zo maar kwijt O-). Ik heb overigens nog een Tucano beenkleed voor de sh125/150i liggen die ik zelf niet gebruik, als er iemand is die het over wilt nemen laat maar een PM achter. Kalm aan mensen!
 
@ Alai
je vergeet de bougie en het luchtfilter;)
elke 8000km is een grote beurt
 
oh ja... ik heb de luchtfilter idd ook vervangen, helemaal vergeten te vermelden :}
Ik heb tevens een bougie binnen gekregen maar krijg de oude bougie maar niet los met zn simpel bougiesleutel iemand misschien een tip ;)
 
Zoooooo, puf puf stof eraf.....

Goedemiddag, even een vraagje.
Ik was vandaag bezig met de kleppen aan het stellen van de sh150i. Nu was ik klaar en alles in weer terug aan het plaatsen, toen viel mij dit stekkertje op. Weet iemand waar dat van is. 20210131_124530.jpg
Net onder het rode blokje.

Ik hoor het wel. Mvg Gert Jan
 
Is een diagnose stekker, mbv een honda tester kun je hem uitlezen.
Voor de klant is er een kortsluit stekker, als je die er in stopt gaat het f1 lampje knipperen in morse, de knippercode bepaald de laatste storing in het geheugen, in de servicemanual staat het hele gebeuren beschreven, je kunt zo ook de mcu en geheugen resetten en alle storingen in geheugen wissen.
De groene en bruine draad moeten met elkaar verbonden worden.
Afhankelijk van je bouwjaar zou dit anders kunnen zijn?, mijne is uit 2006
 
Kijk, dank je wel voor de moeite.
Weer wat geleerd.

Die van mij is uit 2016. Maar ik laat hem lekker zitten. Ga daar niet aankomen.

Mvg
 
Is een diagnose stekker, mbv een honda tester kun je hem uitlezen.
Voor de klant is er een kortsluit stekker, als je die er in stopt gaat het f1 lampje knipperen in morse, de knippercode bepaald de laatste storing in het geheugen, in de servicemanual staat het hele gebeuren beschreven, je kunt zo ook de mcu en geheugen resetten en alle storingen in geheugen wissen.
De groene en bruine draad moeten met elkaar verbonden worden.
Afhankelijk van je bouwjaar zou dit anders kunnen zijn?, mijne is uit 2006
Dus, als ik het goed lees dan kun je dus de laatste storing zien en de storingen wissen. Wel apart dat je die 2 draden alleen met elkaar moet bruggen om het zo uit te lezen.
Zelf blijf ik er lekker van af. Hij loopt prima, verse olie kleppen gesteld nieuwe bougie luchtfilter en hopelijk 1 dezer dagen een nieuwe v-snaar binnen te hebben en dan lekker op naar de 60000.
 
Sinds 2 weken heb ik een SH 150 van 2008 met 38000 km op de teller,(ipv. Dylan) van een kennis overgenomen die zelf liever zijn SH 300 rijd, jammer natuurlijk maar begrijpelijk dat hij deze zelf houd. Dat wordt misschien in de toekomst .
Hoewel deze 150 er beter uitziet dan zijn 300, de 150 heeft een jaar gestald gestaan en gelukkig droog in de schuur.
Alles werkt goed en verwacht voorlopig niet veel kosten behalve wat sappen vervangen en misschien Accu die het opeens begeeft.
verder alleen wat poets en bescherm middellen aanbrengen ,maar gelukkig geen plastic rammels.
Nu ga ik de SH voornamelijk in de stad gebruiken en kan gelukkig grote tassen kwijt op de vlakke treeplank want dat was groot gemis bij de Dylan.
Bij 2 korte ritten over de snelweg merkte ik wel dat het behoorlijk spannend is door windgevoelig heid en dat het behoorlijk eng aanvoelt.
moet wel bekennen dat ik ritten met een lege originele topkoffer maakte en die zal ook liefst gemonteerd blijven.
zijn er SH rijders die zinvolle aanpassingen hebben gedaan om de SH wat minder dartel te maken?
Er zijn Michellin banden gemonteerd ,verder kan ik alleen bedenken progressieve veren voor en vervanging originele achterschokbrekers ,denk dat stuurdempers niet bestaan voor scooters !? Maar weet van mijn motor tijdperk dat het veel uitmaakte.
en ja eventueel zoveel mogelijk zonder topkoffer, het wind scherm is origineel.
 

Bijlagen

  • 3E0F2F6C-DC7D-478B-9804-572397B0055D.jpeg
    3E0F2F6C-DC7D-478B-9804-572397B0055D.jpeg
    205,8 KB · Weergaven: 16
Sinds 2 weken heb ik een SH 150 van 2008 met 38000 km op de teller,(ipv. Dylan) van een kennis overgenomen die zelf liever zijn SH 300 rijd, jammer natuurlijk maar begrijpelijk dat hij deze zelf houd. Dat wordt misschien in de toekomst .
Hoewel deze 150 er beter uitziet dan zijn 300, de 150 heeft een jaar gestald gestaan en gelukkig droog in de schuur.
Alles werkt goed en verwacht voorlopig niet veel kosten behalve wat sappen vervangen en misschien Accu die het opeens begeeft.
verder alleen wat poets en bescherm middellen aanbrengen ,maar gelukkig geen plastic rammels.
Nu ga ik de SH voornamelijk in de stad gebruiken en kan gelukkig grote tassen kwijt op de vlakke treeplank want dat was groot gemis bij de Dylan.
Bij 2 korte ritten over de snelweg merkte ik wel dat het behoorlijk spannend is door windgevoelig heid en dat het behoorlijk eng aanvoelt.
moet wel bekennen dat ik ritten met een lege originele topkoffer maakte en die zal ook liefst gemonteerd blijven.
zijn er SH rijders die zinvolle aanpassingen hebben gedaan om de SH wat minder dartel te maken?
Er zijn Michellin banden gemonteerd ,verder kan ik alleen bedenken progressieve veren voor en vervanging originele achterschokbrekers ,denk dat stuurdempers niet bestaan voor scooters !? Maar weet van mijn motor tijdperk dat het veel uitmaakte.
en ja eventueel zoveel mogelijk zonder topkoffer, het wind scherm is origineel.

mijn 2006 150i word wat dweilerig met versleten citygrips en met dunlops nog erger, vooral een platte gesleten achterband maakt hem richel gevoelig(dweilen over dikke witte strepen) , de originele dunlops zijn beter maar worden na 5000 km heel veel slechter, michelin citygrips zijn aanvankelijk ietsje minder dan de dunlops maar houden wel dat wat mindere niveau heeeeeel lang vast en na 5000 km doen ze het absoluut beter dan de dunlops, ik rijd sportief en doe gemiddeld 8-10 k met een setje, voor de prijs hoef je het niet te laten op het internet kun je citygrips goedkoper vinden dan een knappe bromfiets band, 40 eu ps oid.
Ik weet dat andere rijders er tot 25k mee kunnen doen en een poolse meneer spant de kroon met 45 k op 1 setje, laatste km stand van hem was 175.000 km in polen(pekel,ijs,-38C enzo ), zijn verbruik is ook krankzinnig laag met 1:48, ik doe gemiddeld 1:25/1:30 oftewel 185 km op 1 tank

achter veren op zijn zwaarst( ik weeg 100 kg) en met passagier zeker, als je beide handen vh stuur haalt gaan sh(150+300) enorm (gevaarlijk) zwabberen met het stuur, het stuur komt in oscilatie en als je het stuur niet bijtijds weer vast grijpt ga je onderuit, het is een gevolg vh doorstap model, de vlakke treeplank en daardoor het weinig ruimtelijke frame onder de treeplank dat kan flexxen.
Merkwaardig genoeg doen ze het niet allemaal, sommige mensen hebben er geen last van, een stuurdemper zou het oplossen maar voor zover ik weet bestaat die niet en zelf iets knutselen gaat niet mee vallen, er is geen ruimte voor aanwezig.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met 150cc maar de sh150i heeft grote 16 inch wielen en is daarmee 1 vd meest stabiele 150cc scooters en rijd van allemaal nog het meest als een normale motorfiets.
De pcx voelt wel veel stabieler aan maar is praktisch gezien inferieur kwa weg ligging.

als je wat vlotter vooruit wilt kan ik je van harte 9,2 of 9,8 grams rollen aanbevelen van leovince(easy parts) of malossi.
Met de 9,2 gaat hij in eerste instantie ietsje te hoog in toeren maar dat settelt na een paar duizend km tot exact goed voor max koppel, de 9,8 gram doen het meteen perfect maar komen na een paar duizend km net ietsje te laag in toeren uit voor maximaal koppel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan