converfreddy
MF'er
- 5 jun 2019
- 64
- 11
Dank je Robber voor je uitvoerig verslag, ik zal even kijken welke Michelin,s ik heb maar waarschijnlijk ook Citygrip. deze zijn bij mij in goede staat.
En achtervering ook op hoogste stand ,zit er af er af en toe ook met zijn 2en op dus dat laat ik maar zo, heb even een ritje gemaakt op 80 KM weg en had het idee dat slingergedrag wat minder was zonder koffer, maar ja de wind was ook minder dus nog geen goed beeld daar van.
Ik zal eens opletten als ik (ooit) weer eens in Thailand ben of ze er daar wat op gevonden hebben, namelijk heel! erg veel te koop in de 125/150 cc klasse want is daar een zeer belangrijk vervoersmiddel en zeer populair bij de jeugd.
kan mij herinneren stuurdempers gezien te hebben op de lichte motorfietsen, maar bij de SH zal het inderdaad wel lastig zijn.
Daar worden de 1/2 automaat Honda,s echt gemarteld met hele gezinnen erop of als straat keuken met zijspan.
Ja en je hebt natuurlijk gelijk dat de lage instap waarschijnlijk wat elastischer is dan frame dat hoger opgebouwd is, maar hoe is dat bij de SH 300
want die zou dan ook heel gevoelig zijn + dat hij nog wat harder kan?
Ja verder heel blij met de grote wielen en durf daar iets beter mee hard in de remmen te knijpen (hoewel Honda remmen niet echt hard aanpakken) maar stuur gewoon stabieler en ga niet meer in hoekjes de bocht om, heb niet zoveel Motor/scooter ervaring. alleen de Dylan en een Kymco Xiting kort gehad.
De Kymco had ook niet zo grote wielen maar was wel erg stabiel (220 KG) ,verder alleen (snor)scooters gehad en daar vond ik het niet zo erg die kleine wielen hoewel ook oppassen met remmen.
ja en benzine verbruik! heb het nog niet gemeten maar denk zuiniger dan mijn snorscooter, gebruik wel even de duurdere merk 98 voor de zekerheid omdat hij lang heeft stilgestaan ,misschien maakt het een beetje schoon en vorige eigenaar gebruikte normale benzine.
En achtervering ook op hoogste stand ,zit er af er af en toe ook met zijn 2en op dus dat laat ik maar zo, heb even een ritje gemaakt op 80 KM weg en had het idee dat slingergedrag wat minder was zonder koffer, maar ja de wind was ook minder dus nog geen goed beeld daar van.
Ik zal eens opletten als ik (ooit) weer eens in Thailand ben of ze er daar wat op gevonden hebben, namelijk heel! erg veel te koop in de 125/150 cc klasse want is daar een zeer belangrijk vervoersmiddel en zeer populair bij de jeugd.
kan mij herinneren stuurdempers gezien te hebben op de lichte motorfietsen, maar bij de SH zal het inderdaad wel lastig zijn.
Daar worden de 1/2 automaat Honda,s echt gemarteld met hele gezinnen erop of als straat keuken met zijspan.
Ja en je hebt natuurlijk gelijk dat de lage instap waarschijnlijk wat elastischer is dan frame dat hoger opgebouwd is, maar hoe is dat bij de SH 300
want die zou dan ook heel gevoelig zijn + dat hij nog wat harder kan?
Ja verder heel blij met de grote wielen en durf daar iets beter mee hard in de remmen te knijpen (hoewel Honda remmen niet echt hard aanpakken) maar stuur gewoon stabieler en ga niet meer in hoekjes de bocht om, heb niet zoveel Motor/scooter ervaring. alleen de Dylan en een Kymco Xiting kort gehad.
De Kymco had ook niet zo grote wielen maar was wel erg stabiel (220 KG) ,verder alleen (snor)scooters gehad en daar vond ik het niet zo erg die kleine wielen hoewel ook oppassen met remmen.
ja en benzine verbruik! heb het nog niet gemeten maar denk zuiniger dan mijn snorscooter, gebruik wel even de duurdere merk 98 voor de zekerheid omdat hij lang heeft stilgestaan ,misschien maakt het een beetje schoon en vorige eigenaar gebruikte normale benzine.