Honda SH150i deel2

nu heb aardig wat reacties gekregen het is mooi om te weten dat het best wel een dingetje is bij de lage instappers ,vanmiddag sprak ik nog iemand met een Kymco People 150? die het probleem ook had en hij vond dat voornamelijk trillingen probleem was door onbemande wielen
ok
Ik zal nog even kijken met de banden, de Heidenau ken ik niet en Metzeler ging altijd ok op de Guzzi , nog even inlezen over de verschillende merken.
maar conclusie op dit moment is dat je armen een belangrijk soort frame onderdeel is !
 
heb tot nu toe alleen achtervering op middelste stand gezet en bandenspanning nog eens gecontroleerd ,lijkt erop dat iets softere vering wat minder beweging voor geeft.
Wat ik wel vergeet te vertellen is: als ik de beweging krijg is het wel dat je gas eraf hebt omdat je stuur loslaat ,misschien dat stel je gas vasthou kunnen zetten niet zo'n reactie krijg, maar goed waarschijnlijk is het toch vreemd bij zo'n lage snelheid ,dat heb ik zelfs nooit gehad bij mijn bromscooters die 60 km reden
 
Hier nog liefhebbers voor een laag ruitje?

TE KOOP:

Givi getint laag windscherm - S D1128S voor HONDA SH 125i-150i ABS (12 > 16)


Specifiek windscherm getint laag model
Te monteren in de plaats van het originele windscherm met de originele Honda bevestigingskit

Afmetingen: 36,5 x 45 cm (H x B)

Zo goed als nieuw
Geen krassen
Nog geen jaar oud
Sinds maart gemonteerd geweest
Maar een paar keer gebruikt
Nu overcompleet wegens aanschaf andere motorscooter

Nieuwprijs nu nog € 46,70

Nu vaste prijs € 20,00

Ophalen in Hengelo Ov
Verzendkosten voor koper
 

Bijlagen

  • 20201128_114017.jpg
    20201128_114017.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 8
  • 20210807_114211.jpg
    20210807_114211.jpg
    226,9 KB · Weergaven: 7
  • 20210807_114215.jpg
    20210807_114215.jpg
    378,8 KB · Weergaven: 7
  • 20210807_114250.jpg
    20210807_114250.jpg
    187,1 KB · Weergaven: 8
  • 20210807_114330.jpg
    20210807_114330.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 9
Hallo allemaal
...Al een tijdje hier op dit topic wezen kijken...sinds kort heb ik een SH125i als toekomstige vervanger voor mijn Peugeot snorscooter..beetje een opknapper maar heb em voor weinig.
Had hiervoor paar Dylans gehad, prima dingen maar wegligging vond ik wat minder door de kleinere wieltjes, dan is zo'n SH een hele verademing.
Jammer dat vorige eigenaar of anderen hebben er een brulpijp en sportluchtfilter opgezet wat een pokkeherrie maakt..
Zelf wezen knutselen met wat uitlaten van oa. BMW en Yamaha is al wat minder maar houd niet over..
Weet of heeft er iemand een originele uitlaat en luchtfilter huis voor een SH?
 
Goedemorgen,

Vanmorgen om 6.45 stapte ik vol goede moed de motor op.
Helaas na een 2 kilometer inhouden voor het stoplicht, net als of er vuil in de carburateur zit...... (injectie)...
Nooit meer aanslaan, en de accu ook leeg.
Nieuwe bougie zit er nog geen 500 km in, net zoals motorolie, kleine beurt zeg maar.

Kan dit met elkaar te maken hebben?
Of zou er een andere oorzaak hebben?

Ik hoor graag van iemand.
Ben nu helaas met de auto....
 
Is de accu leeg gestart of was hij leeg toen het probleem begon? Als dat laatste het geval is misschien een kapotte spanningsregelaar. Oud Honda kwaaltje.
 
Hallo,

Nee, ik ging naar mijn werk, voor het stoplicht sputterde ze even, ( carburateur verstopt, oude puch gevoel..)
Probeerde te starten maar deed niks meer. hoorde hem wel 2x iets beginnen maar verder niks.
Benzinepomp zoemde wel.
 
Accu opladen en kijken of hij het dan wel doet. Dan kun je dat tenminste uitsluiten. Heb het idee dat de accu nog net genoeg pep heeft om de benzinepomp te laten draaien maar dat is het dan ook wel. De injectie heeft uiteraard ook spanning nodig. Met een volle accu kun je dat bevestigen of uitsluiten. Kan uiteraard ook aan heel wat andere liggen maar dit is tenminste gemakkelijk te testen.
 
Thanks,

Ja dat was ook het eerste wat ik vanmiddag ga doen.
Accu is ook al dik 5 jaar oud, en heeft ook niet het eeuwige leven.

Maar eerst dat testen en dan verder kijken.
 
Zo, 18.00 uur thuis, even eten en vol goede moed aan de slag......
Eerst kijken of die wil starten. Starten en lopen aarrgh.....
Even de accu doormeten, 8 v..... das nie best. Bougie even schoon maken. Even kijken als we gaan rijden, een blokje om anders is het zover terug lopen.
Alles ging goed totdat ik hem thuis draaiend neer zette, en de poort dicht deed, sputterdesput, uit. Proberen te starten, je hoort hem rondgaan maar aanslaan ho maar. Wijzers van de benzine enz. slaan ook gelijk uit bij starten en het abs lampje knippert.

Dus, wat blijkt, een nieuwe accu nodig.

Gelijk maar bestellen.

Morgen maar de auto weer mee grrrrr.

Prettige avond.
 
Nou ja, je weet inmiddels meer. Het had erger kunnen zijn; een nieuwe accu heb je toch zo af en toe nodig. Ik zou ook kijken of de accu wel bijgeladen wordt. Als de motor draait zou de spanning tussen de 13 en 14V moeten zitten. Als dat niet zo is dan is waarschijnlijk de spanningsregelaar kapot. Dat is ook overkomelijk.
 
Gewoon de accuspanning meten. Als de motor uit is rond de 12V en als de motor loopt tussen de 13 en 14V. Als dat niet zo is dan is de spanningsregelaar zeer waarschijnlijk kaduuk.

Van google:

Spanningsregelaar defect onderzoeken
Dit doe je door de motor te starten en vervolgens met een volt-meter de spanning te meten op de accupolen. Dit hoort rond de 13,5-14,5V te zijn. Is dit minder (dus 12V is niet goed!) of meer dan 15V, dan is er iets niet goed met het laadcicruit.
 
Oké, op zo'n manier.
Ik zat al te denken dat ik de regelaar moest door meten. Ik ga eerst de accu plaatsen en dan verder kijken. Bedankt voor je uitleg. Prettige avond.
 
Succes ermee. Spanningsregelaar kost gelukkig ook de kop niet. Even googlen op spanningsregelaar SH150. Gelijk een hit voor een kleine 29 euro. Maar eerst maar meten of het ding kapot is. Het kan ook gewoon alleen aan de accu gelegen hebben.
 
Een batterij van 5 jaar oud is normaal nog niet end of life, alhoewel het natuurlijk wel kan dat ze de geest gegeven heeft.

Een batterij is een stuk duurder dan een spanningsregelaar en als je eerst je batterij vervangt en het blijkt dan toch de spanningsregelaar te zijn dan ben je 2 keer geld kwijt.

Ik denk dat het de spanningsregelaar is en dat je batterij niet meer bijlaadt. Zelfs met een batterij in slechte staat als je eenmaal de motor gestart krijgt dan zal die niet gemakkelijk uitvallen. Vorig jaar nog ervaren met de wagen van mijn schoonvader: met de startkabels gestart, ik moest wel een tijdje wachten eer de startmotor de motor in gang kreeg. Dan ritje van dik 30-40km gereden aan wat meer toeren dan normaal om de batterij goed bij te laden. Volledig probleemloze rit. Terug thuis de motor af en weer gestart, deed niets meer. Die batterij bleek einde verhaal.

Of je batterij bijlaadt laat zich vrij makkelijk meten. Draaiende motor en dan de spanning over de batterij meten. Die zou iets van 14V moeten zijn. Als die dan ook maar 8-10V meet dan laadt je batterij niet bij.
 
Goedemorgen.
Zo, nou de accu was het deels....
Nieuwe accu erin 12.4 v en bij stationair draaien netjes 14.8 volt. Top dat is weer in orde.
Oude accu nog een 12 uur aan de lader, nog steeds niks...

Maar helaas probleem is er nog. Voornamelijk als ze net warm is. na ongeveer 2 km afremmen voor een stoplicht, stotteren, iets gas erbij blijft die wel aan anders slaat ze af. Als de SH uitvalt krijg ik hem met moeite aan, stotteren en ploppen in de uitlaat, tot dat die weer aanslaat en met gas erop weg rijd. Hele weg nergens meer voor afgeremt tot vlak bij mijn werk, een rotonde. 3 afslag eraf van en weer inhouden stotteren maar wel aan de praat gehouden en op mijn werk gekomen.

Vanmiddag maar eens kijken wat en hoe. Benzinefilter verstopt? Kleppen stellen? zou dat kunnen? bougie is 500 km oud, zal ik de vorige erin draaien kijken wat die dan doet?

Wordt vervolgd...

Prettige dag.
 
Heb je geen knipperend motorstoringslampje? If so, de storingscode wordt aangegeven door de knipperfrequentie. Lange en kort. Lang = 10 tal en kort is 1.

Ik heb een soortgelijk euvel eens gehad met een Honda PCX. Toen was het de IACV (intake air control valve) die vies was. Deze kon ik open maken en schoonmaken.

Storingscode 29: 2x lang knipperen, 9x kort knipperen

Als dat het niet is zou ik de elektrode afstand van je bougie eens meten. (Of je oude er in draaien).
 
Helaas, geen knipperend motorstoringslampje. Misschien ook weer goed...
Maar is wel lastig trouble shooting zo.

Kan wel eens kijken bij de IACV. Schoonmaken kan sowieso geen kwaad natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan