Honda SH150i

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nog ff het boekje door gelezen van de honda en ga zelf idd 99% van het onderhoud doen.
Dit ding zit zo kinderlijk eenvoudig in elkaar dat iedereen zelfs met 2 linkerhanden hier nog mee uit de voeten kan.

Gooi er zelf morgen of later deze week nieuwe olie en een bougie in en dan tuffen we vrolijk verder...
 
Heb nog ff het boekje door gelezen van de honda en ga zelf idd 99% van het onderhoud doen.
Dit ding zit zo kinderlijk eenvoudig in elkaar dat iedereen zelfs met 2 linkerhanden hier nog mee uit de voeten kan.

Gooi er zelf morgen of later deze week nieuwe olie en een bougie in en dan tuffen we vrolijk verder...

preciess ;) zo mag ik het horen
 
Heb nog ff het boekje door gelezen van de honda en ga zelf idd 99% van het onderhoud doen.
Dit ding zit zo kinderlijk eenvoudig in elkaar dat iedereen zelfs met 2 linkerhanden hier nog mee uit de voeten kan.

Gooi er zelf morgen of later deze week nieuwe olie en een bougie in en dan tuffen we vrolijk verder...
Bougie zal nog wel goed zijn na 1100km.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
Als hij zo lang stil heeft gestaan heeft de accu een flinke opdonder gehad, het is belangrijk dat je dan nu de komende tijd er flink wat mee rijd zodat deze zich weer kan herstellen.
Dat gebeurt nl wel maar daarvoor moet je een flink tijdje hem het liefst een paar keer per week gebruiken.
Maak iig niet de fout als de originele wat tam is om deze te vervangen voor een el cheapo, de originele is het beste wat er in kan en als je hem gewoon gebruikt komt ie weer helemaal terug op laad niveau.
 
Mijn scooter is nu drie en half jaar oud en ik rij meest 1 keer per week een flink stuk {100km} en in de winter 1 keer per 2 weken {35 a 50 km}
en ik moet zeggen dat de accu na 3 en half jaar nog in hele goeie conditie is.
zonder gebruik van een druppelaar.
Ik denk dat als er elke week een keer een flink stuk mee gereden wordt, dat een druppelaar niet nodig is, {tenzij de handvat verwarming de boel leeg trekt}
Langer dan 2 weken de scooter niet gebruiken zorgt wel voor een achteruitgaande accu.
 
Laatst bewerkt:
Klopt wat betreft de accu, de mijne had nu 3 weken stil gestaan met de vakantie en bij godsgratie starte hij nog net!! scooter en accu zijn nu ruim 4 jaar oud met 12.060km op de klok.
de 1e winter starte hij nog net na 6 weken niet gebruikt te zijn. en heb geen druppelaar
 
Terug verdienen hoeft niet.......ik heb hem gekregen voor niks.

Eerste week van september word mijn pa 77......denk dat ik een heel mooi cadeau voor die ouwe ga kopen,dat is het minste wat ik doen kan.

Scooter heb ik net nog verse olie gegeven,gepoetst en lekker in de siliconen spray gezet.....hij is er klaar voor :)
 
Koop een GO-Pro en maak nog 1 keer een rit(je) met hem op de sh, thuis monteren tot een leuk filmpje: kado!
 
Of een SH150 schaalmodel? (Is zoiets er eigenlijk?).
Was ie er trouwens aan gehecht :? Lijkt me niet zo, omdat ie er nauwelijks op reed, en weg probeerde te laten roesten (wat gelukkig niet is gelukt met deze SH150)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga een dr pulley vario monteren als ik ongeveer op de 20.000 zit.
Kan voor een zeer mooi prijsje en ik ben wel erg benieuwd naar de presentaties.

Zit nu op de 16.000
 
Als ik het goed begrijp 130 voor een compleet setje.
Dus vario, , koelvinen setje pulley sliders 10 gram.
Lijkt me de moeite waard om te proberen.
 
Dat is geen geld!, ik dacht dat het veel duurder was.
Zou dat ook wel willen proberen voor de SH, maar dacht dat het duurder was.
Alleen al de sliders zijn aan de prijs., maar wel goede resultaten laat het zich aan zien.

Tijdelijke aanbieding?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader heeft kanker gehad en is daaraan geopereerd begin dit jaar.
Een tumor van 5 kilo is uit zijn blaas gehaald en meteen ook zijn blaas zelf,prostaat,lymfeklieren en een stuk darm.
Voor een man van 76 was dit een enorme operatie en ze hebben ruim 6 uur in hem lopen graven.
De tumor die eruit kwam was zo groot als een hoofd en mijn vader woog van een gezonde 95 kilo na alle ellende toen hij weer naar huis mocht na 3 maanden nog geen 57 kilo.
Het aansterken gaat nog zeker een dik jaar duren en met zijn leeftijd meegenomen kwam hij tot de beslissing om alles op 2 wielen maar vaarwel te zeggen.
Hij heeft net als mij zijn hele leven motor gereden.....tot zijn 76ste dus.
Het gaf mij een ontzettend dubbel gevoel ook toen hij met dit aanbod kwam.
Alsof je ergens toch bij die ouwe zijn laatste stukje vrijheid wegneemt.
Ik zal idd daarom ook erg zuinig zijn op de Honda ook al zal hij gebruikt worden daar waar hij voor gemaakt is.
Maar ergens is dit toch de meest bijzondere motor die ik wellicht ooit zal hebben dus verkopen doe ik hem zeker nooit.
 
Kijk, en die insteek zal ongetwijfeld veel voor hem betekenen.
Dat je er maar veel km's mee mag maken en zet m goed op slot.

Mijn sh nog steeds niet gemaakt, onderdelen nog steeds niet binnen.
Waarom dat allemaal zo lang moet duren?
Is nu een week geleden besteld.

Had vanacht zelfs gedroomd dat ik hem eindelijk weer terug had maar ik ergens stond met een achterwiel wat bonkte van de lagers.
Werd zelfs kwaad wakker, pff.

Nou goed
 
Mijn sh nog steeds niet gemaakt, onderdelen nog steeds niet binnen.
Waarom dat allemaal zo lang moet duren?
Is nu een week geleden besteld.
Nou goed

Misschien via, via besteld?, of ze bestellen als ze genoeg orders hebben verzameld in 1 keer?
Kan me ook niet voorstellen dat het zo lang moet duren. Flink vaak aan de telefoon hangen helpt misschien ook.
Sterkte, en maak je niet te druk he'!
 
@basman: nou dat is niet mis zeg! Mazzel dat je vader nog leeft.
Wel bijzonder op deze manier aan een SH te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan