Honda SH150i

Status
Niet open voor verdere reacties.

G6-R

Die hard MF'er
7 okt 2009
408
6
Jongens ik heb een Honda SH150i op het oog van 2009 een zwart met topkoffer en 1100 km gelopen te koop bij een motorzaak voor een hele mooie prijs. Voor en achter schijfrem.

wat zijn de plussen en minnen van deze scooter

ik hoor het wel van jullie :]

Gr JO
 
ik heb er 1 gehad na drie maanden werd hij gestolen, sommigen jongens zijn er gek op om hem als bromscooter te gebruiken.
na 700 km wilde ik hem al weer inruilen, omdat er niet zoveel aan is.
het zijn wel hele goeie motortjes, die makkelijk 50.000km op de teller zetten.
voor de wind hooguit 120km/u
verbruik bij constant vooluit 1 op 28,5, bij rustige rijstijl en niet harder dan 100 is 1 op 33 mogelijk
maar om een beetje mee te komen moet je bijna altijd voluit.
bij constante snelheid van 100km/u rijdt een sh 300 zuiniger dan de 150cc.
bij een constante snelheid van 80 en 60 km/u is de 150 cc weer zuiniger.
rijdt wel stuk sneller dan de pcx 125cc kan op 100km/u wegen wel goed meekomen.
maar op 120 km/u wegen is het behelpen.
ik zou doorsparen voor een sh 300
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem gebruiken voor woon - werkverkeer. Totaal 60km ( 30km heen en 30km terug daar zit 23 kilometer 80 km weg bij een enkele reis)
snelweg is ongeveer 1km enkele reis
 
Laatst bewerkt:
Wat mag een Honda SH150 i kosten met achterschijfrem en topkoffer van Mei 2009 met net 1000 km op de teller van 1e eigenaar bij een motorzaak?
 
ze stonden weleens te koop voor 2990 rijklaar
{aanbieding, of lokkertje om je naar de winkel te krijgen}
ik zou zeggen ruim twee jaar oud 2500 euro rijklaar is wel een goeie deal.
is het een oud of nieuw model??

filmpje oud model.
 
Laatst bewerkt:
met duizend km erop een koopje, daarna zakt de prijs heel langzaam dus rij je bijna gratis.
wel diefstal gevoelig. maar wa+diestal kost niet veel.
 
Laatst bewerkt:
ze stonden weleens te koop voor 2990 rijklaar
{aanbieding, of lokkertje om je naar de winkel te krijgen}
ik zou zeggen ruim twee jaar oud 2500 euro rijklaar is wel een goeie deal.
is het een oud of nieuw model??

filmpje oud model.


dat vind ik duur! mijn honda pcx 125 kocht ik 3 maanden geleden nieuw voor €1990 excl 250 afleverkosten.
 
maarja die rijdt niet al te snel, als je harde wind tegen hebt en er zit een vrachtwagen achter je 90 km/u te hijgen, dan zit je ook niet op je gemak.
ik hoorde van meerdere die hem daarom weer wilde verkopen.
als je de brienennoord brug op wilt en noodgedwongen het fietspad moet nemen omdat de pcx er niet hard genoeg op wil rijden, en alle auto's toeteren en naar hun voorhoofd wijzen.
met een sh 150 red je nog net 100km/u met harde wind tegen als je plat ga liggen.
1990 euro is natuurlijk een koopje. als er echt niet harder dan 80 gereden wordt is de pcx wel de ideaale koop.
maar als er honderd gereden moet worden dan is de zuinigheid ook weg en rijdt de sh 150 een stuk prettiger.
 
Laatst bewerkt:
ze stonden weleens te koop voor 2990 rijklaar
{aanbieding, of lokkertje om je naar de winkel te krijgen}
ik zou zeggen ruim twee jaar oud 2500 euro rijklaar is wel een goeie deal.
is het een oud of nieuw model??

filmpje oud model.


Ik denk nieuw model aangezien hij achter een schijfrem heeft
 
Beste Zuunig.

Dat had ik niet verwacht van de pcx, mooi dat je dat hier vermeld. ;) Dinsdag ga ik 3 dagen proefrijden op een pcx m,n dylan krijgt dan een nieuwe voorvorkkeering want die is lek. Dan kan ik gelijk ondervinden hoe een pcx rijdt. 3 weken geleden heb ik al een paar dagen op een SH 300 gereden en dat is me zeer goed bevallen, je kan hem rustig warmrijden met een laag toerental tenopzichte van de dylan die al gelijk hoog in toeren klimt bij een geringe draai aan de gashendel.

En op de snelweg is het ook goed te doen, want hij loopt al snel naar de 140 km en als je het gas er op houdt staat ie al snel op de 150 km. Remmen en de vering zijn ook stukken beter als van de dylan, al met al een zeer geslaagde proefrit. Wat me wel opviel is dat je de verlichting niet meer aan of uit kunt doen en dat er 2 extra lampjes branden boven de knipperlichten, in comb met het dimlicht. Als er iemand weet waarom dit zo is hoor dan ik het graag . :Y
 
Laatst bewerkt:
...

Wat me wel opviel is dat je de verlichting niet meer aan of uit kunt doen en dat er 2 extra lampjes branden boven de knipperlichten, in comb met het dimlicht. Als er iemand weet waarom dit zo is hoor dan ik het graag . :Y

DRL = daylight running lamp, ook wel daytime running light genaamd, een veiligheidsbevorderend maatregel (auto), die nu ook wordt toegepast op de motor(scooter).

Meer info op de site van ACEM (Association des Constructeurs Européens de Motocycles).

Die 2 kleine lampjes dienen ws voor de stadsverlichting, die niet in de koplamp unit zit, maar klaarblijkelijk wettelijk/technisch verplicht is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb niet op de pcx gereden , maar ik hoorde bij de scootermeeting in Rotterdam mensen erover klagen, en op het forum dat hij niet geschikt is voor de snelweg,
{persoonlijk zou ik wel gewoon de snelweg opgaan}
gisteren bij ariemolenaar nog iemand gesproken die erop had gereden en hij vond de pcx niet al te stabiel, maar wel pittig.
ik ben benieuwd hoe je de pcx vindt rijden na je ervaring met de sh 300.
mijn ervaring met de sh 150 is dat hij direct met koud wegrijden erg veel toeren moet maken,
en op een 300 cc lekker met een laag toerental kan weg rijden.
ik vind dat er een wereld van verschil zit tussen de sh 150 en de sh 300.
veel lol met de sh 300 en heel weinig lol en rijplezier met de sh 150.
op een aprilia scarabeo 125cc had ik wel weer veel lol en rij plezier.
alleen de honda sh 150 was wel betrouwbaarder, dan de in China in elkaar gezette scarabeo 125 cc
de pcx heeft wel een scherpe prijs , een 125cc werd in Nederland bijna niet verkocht,en nu met de pcx 125 met een scherpe prijs vliegen ze als warme broodjes over de toonbank.
maar als je elke dag een paar kilometer de snelweg op moet dan is een sh 150 nog wel geschikt maar een pcx bijna niet. een 300 cc kan op een 120 km weg nog vlot meekomen.
de pcx is wel een grote verbetering ten opzichte van een 110 cc honda.
 
Kijk, een sh300 is wel ff wat anders ja. De pcx is electronisch begrenst op 103 op de teller, 96 gps.
Na montage van n j costa rijdt die 118 teller, 106 gps. Vrijdag 180 km binnendoor gereden om n sneplere scoot te bekijken en 150 km snelweg op terugweg.
 
Kijk, een sh300 is wel ff wat anders ja. De pcx is electronisch begrenst op 103 op de teller, 96 gps.
Na montage van n j costa rijdt die 118 teller, 106 gps. Vrijdag 180 km binnendoor gereden om n sneplere scoot te bekijken en 150 km snelweg op terugweg.
dat begint erop te lijken.

maar als je echt haast heb,
 
Dat was dus inderdaad na montage van n j costa. Ook moet je een andere ruit erop monteren, want anders waai je er vanaf.
De pcx is wel n lichtgewicht en snelweg is zeker geen sterk punt bij hem, maar de 60 en 80 km zijn echt heerlijk. Hij rijdt zó lekker!

Hoe is de bescherming van de sh150i?
Ik zag de sh300 op youtube...dat ding gaat hard! Op 1 filmpje trok die m gewoon op zn achterwiel!
 
hoe is de bescherming van de sh150i?
Ik zag de sh300 op youtube...dat ding gaat hard! Op 1 filmpje trok die m gewoon op zn achterwiel!

Het zelfde als bij de pcx, als je echt uit de wind wilt zitten kun je het beste een hoog scherm monteren. B.V. een Givischerm of een honda scherm. :)
 
Laatst bewerkt:
ik ben benieuwd hoe je de pcx vindt rijden na je ervaring met de sh 300.

Ik zal mijn bevindingen over de pcx vermelden als ik er op gereden heb. Na al de berichten die ik gelezen heb over de pcx heb ik er nu al zin in. Ik mag hem 3 dagen gebruiken Dus ik kan er uitgebreid mee touren. :)
 
Laatst bewerkt:
was dit????????

Na montage van n j costa
Lees hier een van de vele uitleggen over de transmissie in de (motor)scooter.
(enkele afbeelding ter ondersteuning)


vario20mhr20new.jpg


Enkele glijbanen voor de rollers.
Scooter_022.jpg


De gele (druk)veer zit achter de koppeling.
Vespa_malossi_multivar.jpg

Links de traditionele variator en rechts de JCosta
27325447.jpg


De JCosta variator
variateur-j-costa-transversal-racing.jpg


Gebruik de zoekfunktie en lees de uitgebreide ervaringen van de gebruikers van de JCosta, Malossi en Polini hier op het MF .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan