Honda SH300i deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er mooi uit zo'n sport ruitje....Zal dan wel zoiets worden, bedankt in ieder geval voor jullie reacties !!

Even afwachten wat gaat passen op het nieuwe model want vol in de wind wil ik nu ook weer niet.... :N
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een relatiefhoog scherm dat goed bevalt. Mijn hoofd steekt er nog wel bovenuit. Bij hardere wind op de snelweg wil ik er inderdaad nog wel eens onder duiken.

Over die vario bout, gebruik geen momentsleutel om los te krijgen maar zo'n extra lange 'hendel' ('breaker bar', weet niet zo goed hoe je het in nederlands noemt), hoe langer hoe beter natuurlijk. Soms schijnt het te helpen om hem eerst net een stukje vaster te trekken, dan los.
 
8417-Givi-AF308-Screen-Honda-SH300I-Sliding-Clear-800-2.jpg


heb hier onder alle omstandigheden veel plezier van.
Op veel GT motorfietsen zit al sinds de gsxf1100 uit 1988 een verstelbaar ruitje dus lijkt me een knap door ontwikkeld systeem.

Hoe het er uit ziet is dan weer een aparte discussie ;)
 
Dat airflow ruitje van LePensZeur heb ik hier nog liggen, wil er niet veel voor hebben, even PM als er interesse is.

@Cees
vanavond ga ik even tijd maken voor de vario bout. Mijn sleutel is zeker lang genoeg, is zo'n ding waarmee je tot 150nm kan gaan en is nog iets langer dan mijn breaker bar.
 
Vraagje: ik heb een SH300i '10 in de garage staan.
Eigenaar klaagt over serieuze trillingen op stationair en af en toe bijgeluiden.

De trillingen voel ik,het geluid stel ik (nu) niet vast. Ik las over o ringen die te vervangen waren om dit geluid te stoppen.
Spreken we hier over part 24?

http://www.bike-parts.fr/thumbs/h/motog/17KTW9I1/IMGE/720_280/E__1200.jpg

Enig idee over de oorzaak van de trillingen? Variorol die blijft "plakken" werd ergens aangegeven... Andere hints/oplossingen?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Met 6000 km zullen alle onderdelen nog wel orgineel zijn en denk nog niet versleten.
Die O ringen zullen waarschijnlijk ook niet versleten zijn.
 
Met 6000 km zullen alle onderdelen nog wel orgineel zijn en denk nog niet versleten.
Die O ringen zullen waarschijnlijk ook niet versleten zijn.
 
Serieuze trillingen? Kan idd de vario zijn, als er een rol blijft plakken trilt hij bij elk toerental, en trekt hij erg slecht/laagtoerig.
Ik zou de voor vario eens eruit halen en dan weer starten, kijken of het weg is. En alles qua vario controleren/opnieuw monteren en schoonmaken. Succes!
 
By the way...
mijn SH is weer on the road en rijdt nu qua vario/riem/etc geweldig....

Alleen hobbelt die bij snelheden tusssen 40 en 60 alsof de weg oneven is... Ze hebben een nieuw voorband gemonteerd voor de verkoop, ik denk dat deze een hoogteslag heeft, is meestal de oorzaak voor gehobbel bij 50km/h...

Zo blijf je bezig..
 
By the way...
mijn SH is weer on the road en rijdt nu qua vario/riem/etc geweldig....

Alleen hobbelt die bij snelheden tusssen 40 en 60 alsof de weg oneven is... Ze hebben een nieuw voorband gemonteerd voor de verkoop, ik denk dat deze een hoogteslag heeft, is meestal de oorzaak voor gehobbel bij 50km/h...

Zo blijf je bezig..

Hoe ging het los halen van de vario bout?
Wat voor merk band hebben ze gemonteerd?, anders mee terug gaan, krijg je nieuwe band als de service goed is.
 
Met twee man... maar ze zat behoorlijk vast...

Ik heb die scooter in noord-duitsland gehaald, dat zijn 350km voor mij... Ik ga eerst noch kijken of het echt een hoogteslag is.

Gemonteerd is een Michelin City Grip, lijkt een vrij lichtsturende/nerveuze band te zijn, het stuurt goed, maar op de snelweg met een beetje wind erbij is het even wat opletten..
 
Met city grips had ik juist last van high speed wobble, met Pirelli speed demon last van glibberen bij nattigheid en snel vierkante banden.
Met de Bridgestone hoop B02 erg snelle cupping en high speed wobble al boven de 110km/u, en snel versleten. Met de Metzeler feelfree wintecs nergens last van, behalve op de laatste 2mm profiel, bij 65km/u stuur trilling. Alles bij sportief gebruik.

Nerveus gedrag heb ik niet gemerkt bij de city grip.
 
Nerveus gedrag heb ik alleen met mijn citygrip bij 1.9 bar of minder.
als hem oppomp naar 2.1 gelijk heel ander stuurgedrag zonder problemen.
 
Leuke filmpjes! Je zou bijna denken dat er idd een full size helm onder de buddy past.
Verder vind ik de opsmuk van de nieuwe SH300 2015 wat glibberig overkomen, vooral de chroom accenten langs de buddy seat. Alles ziet er minder technisch uit als de voorgaande modellen, ook hebben ze een andere nummerplaat verlichting geleend uit de gewone motoren serie zoals cbr/cbf ed.
Ook de voor partij is wat grover aanwezig. Ook de metertjes hebben weinig segementen om nauwkeurig af te lezen.
Erg leuk is het keyless entry systeem dat heeft wel erg veel voordeel denk ik, opstappen en rijden maar!
Zien en rijden zal moeten overtuigen denk ik.
 
Inderdaad leuke filmpjes, maar het wordt pas leuker als ze nu eens bij de dealer in Nederland komen te staan. Wil graag nog een stukje van dit seizoen meepakken, kan bijna niet meer wachten... :]
 
Laatst bewerkt:
Gaslicht,

Ik had ook Citygrips op mijn SC300. Daarmee had ik ook last van speedwobble. Tricky. Voor het trillen: hoogteslag zou kunnen. Ik zou eerst een motorzaak vragen of de band wel goed gebalanceerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan