Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Zou dat nou echt met rijden te merken zijn als je de rolletjes andersom in de voorste vario inlegt? Ik zal heus wel eens eentje verkeerd hebben gelegd.
 
Was toevallig bij de dealer in Delft afgelopen week (was een kuip rubbertje kwijt voor het kuipdeel onder het zadel) en hij gaf aan dat de Forza 350 in Juni dit jaar leverbaar is, de nieuwe forza 750 had hij wel al staan, en over de SH zij ie volgens mij dat dat een aantal weken eerder was..

Maar wie weet. is dus nog ver weg. maar wat wel duidelijk is is dat het nog even duren gaat.
 
Kunnen ze eigenlijk niet maken zo laat in juni met nieuw model te komen. Dan staat ook nog die vervelende 1000km garantie beurt in de weg als je met je nieuwe op vakantie wil gaan. Motorseizoen begint in april en niet in juli.
 
Heb Goedthard een berichtje gestuurd en zij dachten dat ze over 2 weken de SH in de showroom zouden hebben.
 
Als je op de scooter zit rechts onder in de hoek onder de treeplank. Die haakt daar met een lip overheen zonder verdere afdichting. Foto’s staan hier
 
Ja oké. Maar als je de plastic allemaal hebt terug geklikt en geschroefd, bungelt dan het stekkertje dan zichtbaar ergens in het oog ?
 
Mwah ja een beetje hij hangt aan een stalen blokje van de achterremleiding onder het zadel.. is te zien op de eennalaatste foto. Die stekker is waterdicht dus hij hangt mij prima daar.
 
Bedankt voor je toelichting. Ga morgen in daglicht effe kijken. Heb nog die originele stangen van dat windscherm bevestigd. Als je het eenmaal gezien hebt of gedaan hebt is het makkelijk te doen. Het is me goed gelukt en weet het nu hoe het moet maar achteraf gezien had ik het liever door den dealer laten doen.
 
Mag niet meer met scooterku in Frankrijk tussen kilometers lange file s door rijden. Ook op zwarte weekenden uren netjes in de file staan dus.
 
Mag niet meer met scooterku in Frankrijk tussen kilometers lange file s door rijden. Ook op zwarte weekenden uren netjes in de file staan dus.
De argumentatie voor de maatregel lijkt me niet zo sterk.
Er werd op basis van getallen uit het verleden een 12% toename aan ongevallen vastgesteld in een periode waarin motards er aan snelheden tot 70 tussen de files door laveerden. Dat laatste lijkt mij niet zo een goed idee.
Recentere gegevens wijzen er op dat motards veel beter de maximum 50 respecteren, wat ook al niet zo traag is. Dus naar verwachting zal het aantal ongevallen er nu een stuk lager zijn.
Hier in BE heb ik de indruk, op basis van eigen ervaring, dat het er allemaal een stuk rustiger aan toe gaat. Motorfietsen rijden met gematigd tempo tussen de files door en dan lijkt er mij geen probleem te zijn.
Zelf rij ik niet op autowegen met de scooter.
 
Ik moet zeggen, over de m1 naar parijs, daar bij charles de gaulle en de aansluiting op en naar de ring is het krankzinnig in de spits en idd rijd het overgrote deel met de burgman met een gangetje van 90 tussen een stilstaande file door, ook bij een rijdende file op 80 kmh er tussen door weven enzo.
Er gebeuren in frankrijk behoorlijk veel ongelukken met motoren en je ziet motorrijders toeren uithalen waarvan je weet "dat gaat een keer mis".

tegenhanger: franse koekblikkers hebben heilig ontzag/respect voor motorrijders en gaan bij het minste aan de kant om je vrij weg te geven:t
 
Ik moet zeggen, over de m1 naar parijs, daar bij charles de gaulle en de aansluiting op en naar de ring is het krankzinnig in de spits en idd rijd het overgrote deel met de burgman met een gangetje van 90 tussen een stilstaande file door, ook bij een rijdende file op 80 kmh er tussen door weven enzo.
Er gebeuren in frankrijk behoorlijk veel ongelukken met motoren en je ziet motorrijders toeren uithalen waarvan je weet "dat gaat een keer mis".

tegenhanger: franse koekblikkers hebben heilig ontzag/respect voor motorrijders en gaan bij het minste aan de kant om je vrij weg te geven:t
1614416365809.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan