Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Nee,bij Goedhart in Bodegraven. Stond ook een rode die verkocht was. Is ook mooie kleur. In Doorn zit helaas geen Honda dealer meer.
 
Ik ga ook zonder scherm rijden. Nog nooit gedaan dus ben benieuwd hoe dat bevalt. Als het goed bevalt zet ik er geen een meer op.
 
Ik had echt problemen met de turbulentie op de snelweg rond het hoofd en torso en heb m'n originele scherm er juist afgehaald en dat rijd nu echt weer super heerlijk. Geen turbulentie meer rond m'n hoofd/lichaam en alleen maar de rustige rijwind. Maar dat is 100% beter dan de turbulentie van een scherm, nu is het met 120km/h weer fijn en stabiel rijden op de snelweg. Ik had 'm eerst een stuk ingekort en zo'n 5 cm lager gemaakt en alles maar dat hielp wel iets maar niet overtuigend. Dus toch maar eens verwijderd. Nou.....ik hoef geen scherm meer!
Ik kan er niet opkomen maar het heeft een specifieke naam, dat specifieke gedreun/gebulder van de wind door (verkeerde) schermen. Er staan ook voldoende filmpjes van op YouTube. Ow ja ik weet het weer: : "Buffeting". Zoek maar.....
Mijn mening: zonder scherm ben je een héél stuk beter af op hoge snelheden op de snelweg!. Vroeger zat ik in al dat gebulder van wind en nu heerlijk rustig in gewone rijwind. Ik heb nu ook helemaal niet meer het gevoel dat ik een ruit/scherm nodig heb, terwijl ik vroeger mét de ruit alleen maar dacht over hoe dat beter zou kunnen want het was één en al gebulder en ellende, niet te doen!
Ok, je zit in de regen wat meer in de nattigheid maar dan moet je maar gewoon een goed pak hebben, ik heb er geen last van met m'n 30 jaar! oude Lookwell pak. Ik rijd dagelijks weer en wind, zomer en winter zo'n 12 km snelweg nét iets harder dan is toegestaan ;) .
Opmerkelijk is wel ; Ik had vroeger een Yamaha Diversion die had een raar klein ruitje met een rare inkeping/gat bovenin met een rare bocht, die werkte (achteraf/blijkbaar) uitstekend. Dat merkte ik, toen ik wegens werkzaamheden aan de kuip eens moest rijden zónder dat ruitje op die Diversion en toen moest ik echt gas terugnemen op de snelweg omdat de rijwind te gek werd bij hoge snelheid . En dat was maar een heel klein ruitje, het kán dus wel!
Maar bij onze sh bevalt me géén ruit echt uitstekend ! Jammer, want het ziet er niet zo mooi uit maar dat is dan maar zo...
 
Laatst bewerkt:
En vanmiddag opgehaald, zonder scherm vind ik niets. Veel wind en turbulentie, moet wel terug kleine krasje aan een kant en kon niet starten accu leeg........!!!!!.
Dus wachten op nieuwe accu en de verkeerde olie 10W40 ...!!!!!! / heb 10w30 MB besteld van motul.
 
De foto's vd nieuwe SH 350i
 

Bijlagen

  • 20210303_154331.jpg
    20210303_154331.jpg
    648,1 KB · Weergaven: 25
  • 20210303_154318.jpg
    20210303_154318.jpg
    506,4 KB · Weergaven: 21
  • 20210303_154334.jpg
    20210303_154334.jpg
    470,5 KB · Weergaven: 21
  • 20210303_154331.jpg
    20210303_154331.jpg
    648,1 KB · Weergaven: 26
Ik had dit lage scherm op mijn SH300i. Het hoge scherm vond ik niet mooi. Zonder scherm vond ik de druk op mijn borst door de rijwind te hoog. Kwalijk trouwens dat er krasjes op zitten, de accu leeg was en er niet de correcte olie in zit.
 
En vanmiddag opgehaald, zonder scherm vind ik niets. Veel wind en turbulentie, moet wel terug kleine krasje aan een kant en kon niet starten accu leeg........!!!!!.
Dus wachten op nieuwe accu en de verkeerde olie 10W40 ...!!!!!! / heb 10w30 MB besteld van motul.
Dat kan ik niet volgen. Het is een nieuwe SH350 met een lege accu en de verkeerde olie?
Wie heeft die verkeerde olie er dan in gedaan? De scooter is toch af fabriek?
En hoe ben je weg geraakt bij de dealer met een lege accu?
 
Dat kan ik niet volgen. Het is een nieuwe SH350 met een lege accu en de verkeerde olie?
Wie heeft die verkeerde olie er dan in gedaan? De scooter is toch af fabriek?
En hoe ben je weg geraakt bij de dealer met een lege accu?
Nou wou niet starten dus lege accu en als je het boekje lees , staat 10W30 mb maar zij gebruiken alleen 10W40. Dus ja nieuwe scooter met wat opstart problemen..!. Snap je........
 
@temp512:
PeterCC vraagt zich volgens mij af hoe het komt dat er 10W40 in het blok zit terwijl de motor af fabriek met motorolie afgevuld geleverd wordt.
Ververst Goedhart dan alsnog de olie voor deze aan de klant afgeleverd wordt?
Lijkt mij ook merkwaardig.
Krasje en lege accu is natuurlijk kansloze reclame voor een bedrijf als Goedhart.
Tot zo ver de rechtvaardiging van afleveringskosten.
 
Nou moe,dat beloofd niet veel goeds. Mijne wordt dinsdag thuis afgeleverd door Goedhart. Mag toch aannemen dat de accu vol is en er geen krassen op zitten. Hoe ben je erachter gekomen dat er verkeerde olie inzit? Hebben ze dat gewoon terloops vermeld? Zeer slechte reclame zeg zo'n afleverbeurt! En wat ik ook niet begrijp is dat je schrijft dat de accu leeg was en moet wachten op een nieuwe? Een accu kan toch gewoon gevuld worden?
 
De SH die ik (gebruikt) kocht bij een motorzaak had een stevige prijs. Maar ik zou geen omkijken hebben naar het onderhoud de komende tijd. Na het ophalen, op weg naar huis, werd ik er door een automobilist op gewezen dat mijn remlicht niet werkte. Dat gaf al geen vertrouwen. Bij controle van het luchtfilter bleek het zwart van de viezigheid te zijn. Heb toen zelf bougie, luchtfilter, aandrijfriem e.d. vervangen.
 
Ik ken de motorzaak daar niet, ik woon ruim 150km meer naar het zuiden dus de kans dat ik daar ooit kom is eerder klein, maar ik kan dat allemaal wat Temp512 ervaart moeilijk plaatsen.
Ik verwacht dat als je een nieuw voertuig ophaalt dat de scooter dan in perfecte conditie is volledig conform aan wat de fabrikant voorschrijft.

En mocht daarop een afwijking zijn zoals vb een andere olie, dat de zaak dan ook duidelijk uitlegt waarom dat zo is. Een motorzaak met jaren ervaring heeft daar misschien een heel goede reden voor maar dan is het niet meer dan redelijk dat je als klant correct geïnformeerd wordt.
 
Nou moe,dat beloofd niet veel goeds. Mijne wordt dinsdag thuis afgeleverd door Goedhart. Mag toch aannemen dat de accu vol is en er geen krassen op zitten. Hoe ben je erachter gekomen dat er verkeerde olie inzit? Hebben ze dat gewoon terloops vermeld? Zeer slechte reclame zeg zo'n afleverbeurt! En wat ik ook niet begrijp is dat je schrijft dat de accu leeg was en moet wachten op een nieuwe? Een accu kan toch gewoon gevuld worden?
Nou mijn advies kijk hem goed na, (ik denk dat deze demo heeft gestaan veel krassen bij de voet stepjes en bij de voeten treeplank ) ik moet straks terug voor nieuwe zij scherm hopen dat het goed gaat en veder niets beschadigd wordt, en vroeg aan de verkoper welke type olie in de scooter zit 10W40. Dus ga ik daar van uit...! Toch.
 
Toen ik zaterdagmiddag bij Goedhart was stond de jouwe buiten tussen vele andere motoren. Kan het niet zo zijn dat er (veel?)bezoekers op gezeten hebben? Het was aardig druk toen ik er was. Mijne stond binnen in de showroom, bij de andere sh's.
 
Nou mijn advies kijk hem goed na, (ik denk dat deze demo heeft gestaan veel krassen bij de voet stepjes en bij de voeten treeplank ) ik moet straks terug voor nieuwe zij scherm hopen dat het goed gaat en veder niets beschadigd wordt, en vroeg aan de verkoper welke type olie in de scooter zit 10W40. Dus ga ik daar van uit...! Toch.
Nou.....dat zou je denken, maar daar zou ik niet voetstoots van uit gaan.
Verkopers hebben doorgaans net zo veel verstand van techniek als een koeienkut van spruitjes plukken.
De motor is af fabriek van motorolie voorzien en daar doet Goedhart helemaal niets aan en terecht.
Straks bij de 1ste beurt nog maar eens goed navragen bij iemand in de werkplaats.
 
Ter overname prijs n.o.t.k, Sh300 A 16 E shop Manual (werkplaats handboek) SH300I nieuw Boek.
 

Bijlagen

  • sh300I.png
    sh300I.png
    127,6 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Klopt, heb ook nog een 2019 CB500X, met afleverbeurt maar niets is minder waar mooi praatjes ik controleer liever zelf.
 
Hallo even voorstellen. Norbert is de naam. Sinds 1983 rijd ik al motor. In die tijd heb ik 25 verschillende motoren gehad. Ik wissel nogal vaak. Ik heb nu, afgelopen vrijdag, een SH300i gekocht van 2009, om mee te nemen op vakantie achter de camper. Mijn Andere motorscooter ( Burgman 650) zal deze week verkocht worden. Hoop ik.
De SH300i die ik gekocht heb is in een belachelijk goede staat van onderhoud. Ik heb alles gecontroleerd en alle rekeningen die erbij zaten nagelopen en ook gecontroleerd bij de Honda. Ik ben uiterst blij verrast dat hij zo goed onderhouden is. Van alle motoren die ik heb gehad, is dit de 2e waaraan ze zoveel en zo goed onderhoud gepleegt hebben. TOP!!!
Toch iets gevonden wat ik nog moet verbeteren. de achterremklauw rammeld een beetje.
Als ik tegen die klauw duw als het wiel draait, is het rammelen weg.
Heeft iemand dit ooit gehad en ook gerepareerd?
Ik denk zelf dat het de gelijdepennen zijn of 1 van de blokken.
Wie kan me op weg helpen?
 

Bijlagen

  • 20210305_164507.jpg
    20210305_164507.jpg
    499,9 KB · Weergaven: 13
Het is een bekend euvel, de tang is van alu en slijt uit, er is een soort van repa mogelijk als je erg handig bent en een draaibank hebt, rvs busjes maken, de tang uitboren, busjes er in lijmen etc etc , niet iets voor de gemiddelde doehetzelfert, zoek op posts van Bulldozer, ik heb de busjes voor zijn tang toen gemaakt hij heeft de rest gedaan.

een nieuwe tang en pennen en eigenlijk bij iedere remservice de rubbers die tussen tang en pen zitten vervangen, als de rubbers stuk gaan komt er zand en water in en gaat het hard bergafwaards.
 
Terug
Bovenaan Onderaan