Kees Vetje
MF veteraan
De regelaar is goed. De stekkerverbinding is de boosdoener. Met name één draad. Ik heb het ondervonden en daarna opgelost dankzij de tips van Bulldozer.Ok, bedankt voor de tip, typisch Honda... spanningsregelaar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De regelaar is goed. De stekkerverbinding is de boosdoener. Met name één draad. Ik heb het ondervonden en daarna opgelost dankzij de tips van Bulldozer.Ok, bedankt voor de tip, typisch Honda... spanningsregelaar...
Welkom!Kan ik hier wellicht ook vragen: wat is nu een goede set om de variateur mee te overhalen? Ik houd de motor uitlaat etc. Gewoon origineel. Zou echter wel van die terugval in toeren af willen bij optrekken. Welke gewichtjes heb ik daarvoor nodig? Als ik een nieuwe variateur plaats, wat is prijs kwaliteit de beste keuze? Zelfde voor de koppeling aan de achterzijde? En is die J-Costa iets om te overwegen? (Erg duur vind ik) ben erg nieuwsgierig naar de mensen met wat ervaring.
Jeetje, u alterego is Obiwan Kenobi? super bedankt voor deze info! Ik ga lezen en aan het werk.Welkom!
Er is al veel kennis in dit topic over opvoeren/onderhoud/storingen/verfraaien enz. van de SH300
Dat inzakken van het toerental is te verhelpen door het meteen goed aan te pakken.
(Je gaat hiermee de SH350 voorbij.. 148km gps, en 0-100km/h in 7,45sec).
Nodig:
Malossi MHR (!) vario met 12 gr rollen.
Nieuwe ventilvar (Malossi of origineel)
Malossi witte drukveer achter.
Originele koppeling met originele veren.
Originele Honda riem (richting bij nieuwe riem niet belangerijk, als hij daarna maar altijd in dezelfde richting wordt gemonteerd)
Doe idd ook je torque driver, 80w90 hypo gl4-5 transmissie olie, koppelingschoenen opfrissen, bel...
Kijk of de achter vario niet meer slijtage heeft door de riem dan 0,35mm per pulley helft.
Andere setup kan ook, maar al uitgezocht: dat gaat minder...
Lees deel 3 t/m het laatste deel van dit topic en je weet bijna alles over de SH300.
(Gebruik de zoekfunctie binnen het topic)
Succes!
Malossi mhr vario met 12grams rollen en witte drukveer geeft de beste setup naar mijn mening.Kan ik hier wellicht ook vragen: wat is nu een goede set om de variateur mee te overhalen? Ik houd de motor uitlaat etc. Gewoon origineel. Zou echter wel van die terugval in toeren af willen bij optrekken. Welke gewichtjes heb ik daarvoor nodig? Als ik een nieuwe variateur plaats, wat is prijs kwaliteit de beste keuze? Zelfde voor de koppeling aan de achterzijde? En is die J-Costa iets om te overwegen? (Erg duur vind ik) ben erg nieuwsgierig naar de mensen met wat ervaring.
Dat klop deze set zorgt indd voor meer toeren dat komt omdat je altijd in het piekvermogen zit met deze set daar is de mhr ook op ontwikkelt , al is dat in begin ff wennen kwa slijtage kan ik niet zeggen dat dit heel snel slijt de rollen zijn nog mooi rond en geen extra slijtage te zien in de rolbanen en ook niet op het vlak waar de riem overheen loopt en heb deze set er nu circa 18.000 opzitten. Ik maak wel alles schoon om de 3 a 4000 ff opnieuw glijbusxinvetten en met perslucht erdoorheen al stof verwijderen dat scheelt natuurlijk al heel veel kwa levensduurdeze set is ook goed. Het is wel zo, heb ik dan weer gemerkt, dat deze set zorgt voor iets meer toeren en sneller slijt. Ik hou het liever bij zogenaamde oem / origineel Honda.
Welkom!
Er is al veel kennis in dit topic over opvoeren/onderhoud/storingen/verfraaien enz. van de SH300
Dat inzakken van het toerental is te verhelpen door het meteen goed aan te pakken.
(Je gaat hiermee de SH350 voorbij.. 148km gps, en 0-100km/h in 7,45sec).
Nodig:
Malossi MHR (!) vario met 12 gr rollen.
Nieuwe ventilvar (Malossi of origineel)
Malossi witte drukveer achter.
Originele koppeling met originele veren.
Originele Honda riem (richting bij nieuwe riem niet belangerijk, als hij daarna maar altijd in dezelfde richting wordt gemonteerd)
Doe idd ook je torque driver, 80w90 hypo gl4-5 transmissie olie, koppelingschoenen opfrissen, bel...
Kijk of de achter vario niet meer slijtage heeft door de riem dan 0,35mm per pulley helft.
Andere setup kan ook, maar al uitgezocht: dat gaat minder...
Lees deel 3 t/m het laatste deel van dit topic en je weet bijna alles over de SH300.
(Gebruik de zoekfunctie binnen het topic)
Succes!
Ach maakt toch niet uit. We hebben allemaal wel iets wat we niks vinden. Zo vind ik dat Haagse dialect niet om aan te horen.Heel goed filmpje om te horen waarom ik dus een blerpijp op een scooter niks vind.. dat monotone geluid van 20 naar 100km.. pff.. haha..
Ja ik zal gerust veel mensen tegen me hebben ermee maar ik vinnet echt helemaal niks
Sport uitlaat op een scoot vind ik idd ook erg een soort gebrom monotoon idd, maar goed vroeger vond ik het wel gaaf misschien.Heel goed filmpje om te horen waarom ik dus een blerpijp op een scooter niks vind.. dat monotone geluid van 20 naar 100km.. pff.. haha..
Ja ik zal gerust veel mensen tegen me hebben ermee maar ik vinnet echt helemaal niks
Daar hadden we het een tijdje terug net over... (klik op de link, tekst klopt niet in onderstaande preview)Hilfo is een prima filter, gewoon als origineel.
K&n zijn uitwasbaar en hoef je dus nooit meer te vervangen maar wel te reinigen en impregneren.
Oke, die hiflo filters rij en race is al 15jaar mee, is ook zo test ergens geweest en ze zijn prima.Daar hadden we het een tijdje terug net over...:
Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'
Vanmorgen op mijn werk meteen even de hoofdzekering gecheckt en ja hoor deze was door gebrand. Mooi dat Honda er meteen een reserve hoofdzekering naast heeft gezet. Deze geplaats en ja hoor hij is weer levend. Dus van het weekend even nieuwe accu halen en hopen dat er verder geen schade is...www.motor-forum.nl