Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Frituurolie kan er anders ook prima in hoor !

Eerlijk gezegd denk ik dat je hier op forum betere informatie krijgt dan ergens anders.


1624363689225.jpeg

:+
 
Oh ja, 10W30 natuurlijk, was even in de war met BMW (auto) olie. Ik ga wel vragen of er 80W90 in kan (of wat hun adviseren bij Molenaar), zowel als ik deze hou en de 12.000 beurt doe, of bij een nieuwe SH350 meteen bij de 1.000km beurt dan.

Kan nu een week later gelukkig weer schoenen aan maar fijn is het niet, voortaan altijd zomerhandschoenen aan en alpinestars schoentjes, slippers maar mee in de koffer dan die paar hete dagen.
Er word (onbegrijpelijk vanuit technisch oogpunt) een 10W30 motorolie voorgeschreven. Die 80W90 is net een fractie dikker. Dus als het beschikbaar is; neem dan een 75W85. net een fractie vloeibaarder.

en ik zou die transmissieolie bij aflevering erin mikken. Niet pas na 1000km. Gewoon direct.
maar het punt is; ik denk dat de dealer (net als mijn dealer) daar niet aan wil. Honda schrijft 10W30 motorolie voor. Doe je daar wat anders in; dan zegt Honda bij een garantieclaim van de dealer dat hij zich niet heeft gehouden aan de fabrieksvoorschriften; en dan zal het uit eigen zak moeten komen. Dus binnen de fabrieksgarantie zal de dealer waarschijnlijk het fabrikantvoorschrift volgen.

dus mijn advies; gewoon af laten leveren. Bij thuiskomst meteen wisselen.
er zitten alluminium dichtringen tussen; als je zorgt dat je die hebt (ipv koperen) dan zal niemand ooit weten dat er wat anders in zat. Bij eventuele problemen binnen de garantie periode tap je het af en mik je er oude 10W30 motorolie in terug. Even doorspoelen ermee. Transmissieolie heeft een heel kenmerkend geurtje en dan gaat niemand daar ooit achter komen ;)

dit alles natuurlijk van toepassing als je dealer er niet aan wil héh. (Zoals de mijne…)
 
Zat er al aan te denken bij de 12.000km beurt maar hij heeft het er 3 jaar prima op gedaan op die 10W30 moet ik zeggen, geen vergelijk hoeveel stiller het kan natuurlijk maar het is niet voor niets een transmissie en geen verbrandingsmotor/onderdeel.
 
Heeft iemand een goeie tip voor een geschikte motorhoes voor de Sh300i/350i MET windscherm ?
Heb nu een DS discover in de maat L. Eigenlijk een prima hoes maar niet gevormd voor windscherm.
 
Er word (onbegrijpelijk vanuit technisch oogpunt) een 10W30 motorolie voorgeschreven. Die 80W90 is net een fractie dikker. Dus als het beschikbaar is; neem dan een 75W85. net een fractie vloeibaarder.

en ik zou die transmissieolie bij aflevering erin mikken. Niet pas na 1000km. Gewoon direct.
maar het punt is; ik denk dat de dealer (net als mijn dealer) daar niet aan wil. Honda schrijft 10W30 motorolie voor. Doe je daar wat anders in; dan zegt Honda bij een garantieclaim van de dealer dat hij zich niet heeft gehouden aan de fabrieksvoorschriften; en dan zal het uit eigen zak moeten komen. Dus binnen de fabrieksgarantie zal de dealer waarschijnlijk het fabrikantvoorschrift volgen.

dus mijn advies; gewoon af laten leveren. Bij thuiskomst meteen wisselen.
er zitten alluminium dichtringen tussen; als je zorgt dat je die hebt (ipv koperen) dan zal niemand ooit weten dat er wat anders in zat. Bij eventuele problemen binnen de garantie periode tap je het af en mik je er oude 10W30 motorolie in terug. Even doorspoelen ermee. Transmissieolie heeft een heel kenmerkend geurtje en dan gaat niemand daar ooit achter komen ;)

dit alles natuurlijk van toepassing als je dealer er niet aan wil héh. (Zoals de mijne…)
Dat is mijn ervaring ook met die transmissie olie. Bij een nieuwe SH zo snel mogelijk de transmissie olie aftappen. Er zit niet alleen te weinig in maar ook de verkeerde olie in. Nou heb ik het niet precies gemeten maar tot de nivo overloop opening / schroef is 0,25 liter. Er kwam maar 0,2 liter uit …….. En dat is toch 25 % minder. Het minste wat je kunt doen is na een rit van >30 minuten aan de transmissie te voelen. Als ie gloeie tig heet is is het niet goed. Het volgende signaal is na verloop van tijd is -rare geluiden/. En dat is simpelweg allemaal te voorkomen voor pakweg 3 € aan goeie olie erin.
 
De transmissie van mijn SH word anders behoorlijk warm.. en zit toch echt vol met de 80W90.. zodra dat op is ga ik opzoek naar een 75W85.
 
Te koop Honda sh300i windscherm origineel compleet, met stangen, schroeven en handkappen. 100€ Inclusief NL verzendkosten. In prima staat. Wordt per post verstuurd.
 
Laatst bewerkt:
Ik las ergens hier bij reizen en toeren dacht ik dat deutsche en Luxembourgse polizei motorrijders voor de kleinste dingen bekeuren. Bv geen E goedkeuring op spiegel of knipperlicht. En natuurlijk de uitlaatdempers. Knetterpijp of geen knetterpijp er moet een goedkeurings nummer op zitten. De reden is niet zozeer motorrijders pesten maar er vallen steeds meer doden en gewonden. Er worden ook steeds meer wegen afgesloten voor motorrijders is mezelf ook al opgevallen. Wat mij betreft mogen ze alles bekeuren wat fout is en vooral die kabaal makers. Ben nu weer even opgelucht ……😇
 
Er worden inderdaad steeds meer wegen afgesloten voor motorrijders. In één van mijn routes is er weer een stuk weg afgesloten zodat ik die niet meer legaal kan volgen. Spijtig is dat een scooter geen aparte voertuigcategorie is want ik ben zeker dat het bij dat afsluiten niet om het weren van scooters gaat.
 
Vanmiddag de knoop doorgehakt, kreeg een redelijke inruilprijs voor de SH300i met schade en ben voor een nieuwe witte SH350i gegaan. Over een anderhalve week wordt ie afgeleverd, ben erg benieuwd, gekocht zonder proefrit, ding staat nieuwe in de showroom. Kijken of het 330cc blok echt een stuk sterker is over het hele toerengebiedn van de 280cc van de SH300i.


Dat afsluiten van wegen is idd jammer, ook het eerste stuk Lekdijk vanaf Schoonhoven moet je in het weekend laten schieten (lang leve de thuiswerkdagen in de afgelopen corona periode). Met de BMW Z4 mag ik deze gewoon nemen, wat in feite veel meer hinder is tov een scooter/motor.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe SH350i. Veel veilige kilometers gewenst. Ik heb hem zelf ook. Ik ben er zeer blij mee, krijg je geen spijt van.
 
Daar zat ik bij de SH300i ook al naar te kijken. Op de CBR600 heb ik een mooit constuctie op de stuurpen gemaakt waar de Zumo op kan. Voor de SH wil ik nog wat moois maken, zo'n klem aan de spiegel vind ik niks. Dacht eerder het tassenhaakje eraf schroeven en daar een schuine buigel voor maken met een plaatje waar je telefoon in kan met 2e hoesje ofzo.
 
Ik zit te denk aan zo n smartphone mapje/ heuptasje aan de 2 stangen van het windscherm te hangen. Dan doe ik daar de tomtom in met een powerbank / accu bij. Navigatie gebruik ik alleen om bv in afgelegen gebied tankstation, hotel, garage etc te vinden of richting huis in te zetten.
 
(...)

Dat afsluiten van wegen is idd jammer, ook het eerste stuk Lekdijk vanaf Schoonhoven moet je in het weekend laten schieten (lang leve de thuiswerkdagen in de afgelopen corona periode). Met de BMW Z4 mag ik deze gewoon nemen, wat in feite veel meer hinder is tov een scooter/motor.
Dat is dan een stuk dat specifiek voor motorfietsen afgesloten wordt in het weekend?
Dat ken ik hier niet. Daar staat gewoon een bord verboden voor alle verkeer met een onderbord: tenzij fietsen en soms bromfietsen.
 
Nee, echt specifiek verboden voor motorfietsen 1mrt tm 31okt van vrijdag 18:00 tm zondag 22:00 zoiets.

Ze kunnen er beter gewoon handhaven want met een brede cabrio zit ik ze veel meer in de weg als ze met hun gezin fietsen/wandelen.
 
Aangezien ik al een tijdje een raar geluid hoorde bij wegrijden met zware belasting. Leek alsof er iets door slipte Gisteren de riem maar eens vervangen en dat is een goede vervanging geweest. Geen rare geluiden meer. Had in het verleden ook wel eens dat hij begon te trillen bij wegrijden met koude motor. Ook dit is nu verholpen.

Hebben jullie (degene die onderhoud zelf doen) allemaal de originele spring compressor aangeschaft of hebben jullie iets anders daarvoor gekocht.
Schrok nogal van de prijs die ik tegen kom 250-350 euro.
 
Zie pagina 109

Telefoon met Kurviger pro. Werkt prima. Simpele houder van Ali, muurvast en geen trillingen.
Mooie navagatie houder, kan hem niet vinden op Ali. Zou deze graag willen bestellen, zie ook dat er 12volt aansluiting aanzit.
 
Ik heb zoiets als deze. Ik had een "large" omdat mijn scherm 6inch is. Maar dat stond er toen bij. Volgens mij is die van de foto ook goed.
 

Bijlagen

  • IMG_20210711_152847.jpg
    IMG_20210711_152847.jpg
    218,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan