Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

de 150 doet echt max met wind mee op de snelweg 110-115.. en dan zit je echt volgas.. dus doe je geregeld snelweg: 300..
 
Mensen, nog even vraagje. Ik zit nog te twijfelen tussen 150 en de 300, zit er veel verschil tussen dan alleen gewicht en snelheid ? Of is de 300 toch iets forser kwa grootte ? Welke keuze zal ik maken ?
Als je voor afwerking en neusje van de zalm wil gaan dan kies je voor een 300 , neem je met minder dan kies je een 150 👍👌
 
Mensen, nog even vraagje. Ik zit nog te twijfelen tussen 150 en de 300, zit er veel verschil tussen dan alleen gewicht en snelheid ? Of is de 300 toch iets forser kwa grootte ? Welke keuze zal ik maken ?
Inderdaad wat disaster zegt. Als je vaker (langere) stukken over snelweg gaat is een 300 beter. Over algemeen blijf je met een 150cc achter vrachtauto’s rijden. Ik zou het niet erg vinden. Bovendien gaat de 150 afhankelijk van de helling onder de 100 - 80 km/u. Maar ja daarom is de 150 ook superzuinig. Voor mij zou daarnaast zwaar wegen 1) of ie geheel origineel is en aantoonbaar dealer onderhouden is. 2) met rijtest tot topsnelheid niet trilt aan stuur.
Het is knap als je zo een vindt.
 
Zeer afhankelijk van rijstijl gemiddeld 1 op 23. Het geheel ligt tussen de 1 op 18 en 1 op 28. Dat is mijn ervaring na 3 SH ‘s.
Ik heb er de spritmonitor eens op nagekeken:
voor een Honda SH300:
203 gebruikers
min: 1 op 38
max: 1 op 19
gemiddelde: 1 op 29

Die uitersten lijken me wat bij de haren getrokken, maar dat gemiddelde lijkt me reëel.
 
Mensen, nog even vraagje. Ik zit nog te twijfelen tussen 150 en de 300, zit er veel verschil tussen dan alleen gewicht en snelheid ? Of is de 300 toch iets forser kwa grootte ? Welke keuze zal ik maken ?
Ik zou altijd voor de 300 gaan.
OK, de 150 mag dan misschien iets wendbaarder zijn, maar met de 300 zal je je een stuk geruster voelen in het verkeer, wetende dat je reserve hebt en zelfs op de snelweg nog vlot mee kan.
 
ben nieuw op deze rubriek sh300 en deze vraag zal waarschijnlijk meer zijn gesteld, maar welke olie kan ik het beste gebruiken voor de motor ? zag iets op google van Putoline scooterolie 4T. En welke olie voor de cardan ?
groetjes
Theemaks
 
Omdat er geen natte koppeling is kun je een jaso MB olie gebruiken. Ikzelf had altijd een motul 10w30, scooter power. Deze is volledig synthetisch en jaso mb.

er zit geen cardan as maar een variateur met riem/rollen etc. maar ik denk dat je de olie bedoeld in de eindoverbrenging/tandwielkast. Daar kun je het beste een GL4 75w85 voor gebruiken. Honda schrijft een 10w30 (of 19w40?) motorolie voor voor gebruik in de transmissie. Dat zou ik niet doen. Gaat heus lang goed maar er zijn wel degelijk voorbeelden te vinden van kapot gelopen transmissies met gitzwarte olie die in het licht vol met zilveren glimmertjes zit..
 
ben nieuw op deze rubriek sh300 en deze vraag zal waarschijnlijk meer zijn gesteld, maar welke olie kan ik het beste gebruiken voor de motor ? zag iets op google van Putoline scooterolie 4T. En welke olie voor de cardan ?
groetjes
Theemaks
Je SH300 is van 2007. Zoek de gebruikershandleiding op internet, moet te vinden zijn.
En mogelijk hangt er ergens een sticker in je SH waar je het juiste olietype kan vinden.
 
Oke bedankt voor informatie. Kan ik ook Putoline scooter 4T semi synthetische jasoMB apiSN gebruiken ? voor motorolie ? 10w-30
En voor de eindoverbrenging Putoline gl4/5 75w90 ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan, hoewel de Motul vol. synth. 19w30 wel erg goed is.
Voor de eindtransmissie is de 75w90 prima!
 
Bedankt Disaster-master en Bulldozer voor jullie advies/info ga vandaag gelijk bestellen want wil natuurlijk wel hem gelijk oliebeurtje geven, je weet eigenlijk nooit zeker wanneer de vorige eigenaar dit voor het laatst gedaan heeft. En volgende maand dan maar eens kijken om de remvloeistof te vervangen, ook niet onbelangrijk, dan het voorjaar de cvt aan de beurt.
 
Ik zou even verder zoeken naar een 75w85, de 90 is net wat te dik. Het kan wel, maar de 85 komt wat dikte betreft het meest in de buurt met de motorolie die er van honda in moet.

Neem ook het koelwater mee in het onderhoud. Kan er ook al jaren in zitten. Volgens mij moet het wel een silicaat vrije zijn.
 
Dit zijn de 2 olieen die je het beste kunt gebruiken 👍👌
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230127_113121_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230127_113121_Samsung Internet.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 20
  • Screenshot_20230127_113219_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230127_113219_Samsung Internet.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 21
Zelf vind ik verbruik minder belangrijk, betrouwbaarheid is mij belangrijker. Hoe zit het met benzinepomp van deze scoots ? bij al mijn Tmaxen 3x pomp moeten vervangen en is duur geintje en ff arbeid. Zijn al deze modellen met injectie of kwam dit later

Zelf vind ik verbruik minder belangrijk, betrouwbaarheid is mij belangrijker. Hoe zit het met benzinepomp van deze scoots ? bij al mijn Tmaxen 3x pomp moeten vervangen en is duur geintje en ff arbeid. Zijn al deze modellen met injectie of kwam dit later pas ?
Injectie is er op alle modellen 👌👍
 
Mensen. Ik heb problemen om de scoot te starten. Heb al WD40 bij de jiffy gespoten en de startschakelaar. Als ik contact aan zet en hem wil starten gebeurd er niets. Doe ik even de jiffy even aan en weer terug start hij wel. Volgens mij is die schakelaar beetje lam en verwacht dat de startknop wel goed is. Weet iemand hoe ik die jiffy-schakelaar af kan koppelen ? ik zie namelijk als ik eronder lig geen bedrading. En moet ik de bedrading dan aan elkaar knopen ?
Ik wil geen jiffy-schakelaar meer, vind het on dingen, en sluit dan gelijk de jiffy uit van mijn start probleem.
bedankt voor het meedenken.
groetjes
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Is het 1 van deze kabels rechts vd jiffy ? Of zit de bedrading achter het koelvloeistof reservoir ? die ik dan moet verwijderen.
 
Mensen. Ik heb problemen om de scoot te starten. Heb al WD40 bij de jiffy gespoten en de startschakelaar. Als ik contact aan zet en hem wil starten gebeurd er niets. Doe ik even de jiffy even aan en weer terug start hij wel. Volgens mij is die schakelaar beetje lam en verwacht dat de startknop wel goed is. Weet iemand hoe ik die jiffy-schakelaar af kan koppelen ? ik zie namelijk als ik eronder lig geen bedrading. En moet ik de bedrading dan aan elkaar knopen ?
Ik wil geen jiffy-schakelaar meer, vind het on dingen, en sluit dan gelijk de jiffy uit van mijn start probleem.
bedankt voor het meedenken.
groetjes
Theemaks
Is de jiffy-schakelaar defect vervang die dan door een nieuwe.
Nooit overbruggen. Je wil niet weten hoeveel mensen ooit verongelukt zijn omdat ze vergeten waren om de jiffy in te klappen.
 
Is de jiffy-schakelaar defect vervang die dan door een nieuwe.
Nooit overbruggen. Je wil niet weten hoeveel mensen ooit verongelukt zijn omdat ze vergeten waren om de jiffy in te klappen.
Ik gebruik deze jiffy NOOIT en wil heel graag mijn start probleem oplossen en hem daarom definitief uitschakelen. Wie weet hoe ?
 
Jiffy verwijderen en vervolgens de draad van de massa en die van de cdi door verbinden
ff voor mijn duidelijkheid, die massa en cdi draden zijn dus gewoon de 2 draden vd jiffy-schakelaar ? samen in elkaar draaien en goed aftapen dus ?
 
Ik zou het gewoon GOED repareren, schakelaar vervangen, standaard lekker laten zitten, en geen beunhaas broddelwerk met draadjes en tape.. :N
 
Ik zou het gewoon GOED repareren, schakelaar vervangen, standaard lekker laten zitten, en geen beunhaas broddelwerk met draadjes en tape.. :N
Snap deze reacties maar ik wil dit startprobleem met 100% geheel uitsluiten. Het kan natuurlijk ook bij de remhendel zitten mijn startprobleem. Wat ik begrijp is dat alleen de linker remhendel werkt om te starten en niet ook de rechter. Bij mijn Tmax kon ik links zowel rechts gebruiken om te starten, wel handig mocht er 1 niet meer werken. Zag op internet dat de linker remhendel schakelaar dikke 40,- kost en rechts zo’n 13,- dat zal waarschijnlijk zijn omdat links dubbele werking heeft start en remlicht schakelaar in 1. De schakelaar knop om te starten kost maar liefs 47,- Dus eerst de jiffy maar eens uitsluiten, misschien niet DE manier maar voorlopig wel het goedkoopst.
Groetjes
Theemaks
 
Terug
Bovenaan Onderaan