Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Die linker schakelaar is idd schandalige duur. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat superhandige Harry's zo'n schakelaar open dremelen en hem repareren. Je kunt die jiffydraad gewoon overbruggen. Trek met een dikke tie-wrap je jiffy anders vast aan het frame. Lijkt me veilig genoeg. Of haal hem er af.
 
Nou startprobleem verholpen.
De draden vd jiffy doorgeknipt en verbonden, wat dacht je wat, nog steeds niet starten 😡 nou dan nog maar harder knijpen in de linker remhendel, en ja hij start 😜. Blijkt dat deze schakelaar gewoon extra hard moet worden ingeknepen om hem te starten, wel erg vreemd maar hij zal wel oud en lam zijn deze schakelaar, dus vandaag maar een nieuwe besteld en hopen dat dit iets uitmaakt, anders ga ik de bedrading verwisselen van deze remschakelaar, het remlichtdraad op de startpositie en de startbedrading op de remlicht positie zo had mijn Tmax het namelijk ook, gewoon starten met remhendel op de remlichtschakelaar, dan hoef je hem niet meer zo hard in te knijpen.
groeten
Theemaks
 
Normaal hoéf je die niet hard in te knijpen.. dus de schakelaar (inmiddels 16 jaar oud in weer en wind héh!) heeft gewoon zn tijd gehad..
 
Normaal hoéf je die niet hard in te knijpen.. dus de schakelaar (inmiddels 16 jaar oud in weer en wind héh!) heeft gewoon zn tijd gehad..
Ja dat dacht ik namelijk ook, vandaar maar een nieuwe besteld en ook gelijk maar een nieuwe startknop. Zal eind vd week wel binnen komen en zal daarna als het gemonteerd is even melden hoe het dan is. Heb de scooter dit weekend gekocht en ga hem deze week nieuwe olie geven filter en bougie. Ik denk dat de koppeling en cvt ook al even niet bekeken is en zal dit volgende maand ook maar eens gaan bekijken en hem een nieuwe riem geven. Misschien nieuwe rolletjes of een J.Costa monteren. Weet iemand hoeveel gram de originele rolletjes zijn ?
Groeten
Theemaks
 
Maksor scooterparts even een mailtje sturen.

Even een vraag, zijn dr Pulley sliders in de SH300 een goed idee? Ik heb ze in de 150 (gehad) en dat was super maar ik heb nooit een 300 gehad dus voordat ik een slecht advies geef..
 
Maksor scooterparts even een mailtje sturen.

Even een vraag, zijn dr Pulley sliders in de SH300 een goed idee? Ik heb ze in de 150 (gehad) en dat was super maar ik heb nooit een 300 gehad dus voordat ik een slecht advies geef..
Maarten ik zoek geen dr.pully heb daar met mijn vorige scooter slechte ervaring mee, ik wil gewone rolletjes
 
Maksor scooterparts even een mailtje sturen.

Even een vraag, zijn dr Pulley sliders in de SH300 een goed idee? Ik heb ze in de 150 (gehad) en dat was super maar ik heb nooit een 300 gehad dus voordat ik een slecht advies geef..
ik heb ze ooit geprobeerd , werkt goed zolang ze goed terugrollen in de rolbaan , maar dat is dus niet het geval met als gevolgd dat de boel weer uit elkaar moet ,en eigenlijk kom je dan toch uit op een Malossi mhr met witte drukveer achteren nooit geen problemen en beste resultaat !
 
Zo vanavond maar eens de motor/cardan olie vervangen en ontdekte dat dit alles wel ECHT nodig was. Heb de scooter zaterdag particulier gekocht en deze jongen zei dat hij hem paar maandjes geleden nog beurt had gegeven, NIET DUS HÉ !
Oliefilter was bijna met geen mogelijkheid los te krijgen zat er eigenlijk verroest op (lang leve WD40) olie was echt zwart en aan de bougie zat bijna geen puntje meer aan. Haalde het luchtfilter eruit en ja hoor, zwart ! en in het variateurfilterhuis kwam echt werkelijk een hele pluk stro of iets degelijks uit, die variateur kreeg denk ik geen enkele koeling (zal deze eens spoedig loshalen)
En in zijn advertentie stond nog wel “zeer netjes mee omgegaan en goed onderhouden 😂😂😂😂😂
Ook elk schroefje boutje en moertje is ook gewoon nog behoorlijk aan te draaien hé 😢😢 Man man wat is dit eigenlijk een hele goede scooter deze honda, dat hij nog zo mooi en goed loopt en het gewoon doet, dat moet klasse zijn in deze toestand.
Maar…….nu weer een “fris” en ”fruitig” beurtje gehad, daar zal dit ”dametje” wel blij mee zijn 😂.
groeten
Theemaks
 
Zo zie je maar weer dat je van niks op aan kunt héh.. honda is idd degelijk spul, maar ook bij verwaarlozing gaat het bij Honda óók gewoon stuk.
 
Zo zie je maar weer dat je van niks op aan kunt héh.. honda is idd degelijk spul, maar ook bij verwaarlozing gaat het bij Honda óók gewoon stuk.
Ja en dan kun je als je wil bij de Honda SH een heel eind komen met eigen onderhoud. En lukt iets niet dan zijn er hier op forum Honda SH fanaten die goed verder kunnen helpen met informatie of onderhoud. Ze zijn niet altijd hier op de voorgrond maar ze zijn wel. 👍🏻
 
Dit heb ik er trouwens ook op:
Handspoilers van Ali

20200219_171535[1].jpg 20200219_171553[1].jpg
 
En hoe rijd ie nu met de grote beurt wat je gedaan heb.
Zal je wel merken,denk ik.
Tja helaas nog niet kunnen uitproberen, het regent hier al 2 dagen bakken water 🤬. Ben wel benieuwd ja want volgens mij heeft scooter al een behoorlijke tijd geen aandacht gehad en zou je het wel kunnen merken. Wat ik al wel heb gemerkt is dat toen ik hem net had opgehaald er allerlei geluiden te horen waren, nou vele schroefjes en moeren aangedraaid en geluiden weg hé. Gisteren vele kuipdelen verwijderd en alle stekkers die ik tegen kwam even uitgeblazen met WD40 om de contactjes ook maar eens lekker schoon te maken.
Groeten
Theemaks
 
SH mannen. Zag vandaag dat ik dit plaatje mis. Weet iemand er 1 ?
 

Bijlagen

  • 75220003-E033-46F1-BE9E-4B99F326E970.jpeg
    75220003-E033-46F1-BE9E-4B99F326E970.jpeg
    111,1 KB · Weergaven: 16
Haha.. niet even gewoon bij de dealer langs? Of zit die bij jou niet in de buurt.. had vast nog een paar euro gescheeld dan.. afijn. je kan het maar hebben.. hopelijk vind je niet nog meer fratsen aan de scooter van de vorige eigenaar :/

Hoe kun je zo'n plaatje ook "kwijt" raken.. dat zit immers met de bouten van de klauwen vast... :?
Ja.. of hij moet gewoon helemaal verroest zijn geweest.. dat kan.. het is gewoon staal namelijk.. wel gespoten.. maar niet al te best als ik eerlijk ben...
 
Haha.. niet even gewoon bij de dealer langs? Of zit die bij jou niet in de buurt.. had vast nog een paar euro gescheeld dan.. afijn. je kan het maar hebben.. hopelijk vind je niet nog meer fratsen aan de scooter van de vorige eigenaar :/

Hoe kun je zo'n plaatje ook "kwijt" raken.. dat zit immers met de bouten van de klauwen vast... :?
Ja.. of hij moet gewoon helemaal verroest zijn geweest.. dat kan.. het is gewoon staal namelijk.. wel gespoten.. maar niet al te best als ik eerlijk ben...
Dit plaatje zit niet vast met de schroeven van de klauw , maar zit daar om de remleiding te beschermen iets verderop . Deze is gewoon vergeten terug te monteren tijdens blokjeswissel en eenmaal uitlaat terug kom je er niet heel goed meer bij , dus de gedachtegang zal wel geweest zijn ( ach zo zit t ook goed moet t weer eraf ) 😎😎
 
ah ok.. in mijn herinnering was het als 1 geheel te monteren maar dat zal dan niet zo zijn..
de adv 750 heeft achter onderaan een tweede mini remklauw zitten welke met een kabel bediend word vanaf het stuur als parkeerrem.. in theorie zou ik hem moeten kunnen gebruiken tijdens het rijden om te remmen al denk ik niet dat dat de bedoeling is haha 8-)


1675370190259.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan