Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik weet wel dat dat rode lampje na ik dacht 3 dagen uitging om de accu te sparen. Je kunt het op een bepaalde manier ook uitschakelen. Staat in je boekje.
 
(quote) De zij-kap los maar weer los gehaald en ja hoor daar hing een rode draad los uit de stekker (doorgerot). De stekker open gezaagd en weer gesoleerd *D Probleem verholpen en start weer als een tierelier.

Een gewaarschuwd mens telt dus voor ....... (/quote)

Hallo ED71 kan je iets duidelijker zijn waar de stekker precies zit dan ga ik die in het vet zetten.


@draaiman,

ik zie dat u al op uw wenken bent bedient *O*
Duidelijker dan de foto`s had ik het niet kunnen omschrijven.

Ed.
 
hiss uitzetten kan mbv contact, in de manual staat hoe je dat doet , iets van km-0- knopje+contact aan oid.
 
Bedankt voor de mooie foto,s van de stekker en locatie, ik ga daarmee aan de slag.

Vandaag de 1000 km beurt laten doen bij Motoport.
En ik zie op de rekening dat ze er gewoon
Castrol Power RS 4T 10W40
in gedaan hebben en dat die olie door Honda geakcepteerd is volgens de medewerker.
Dat is een semi synthetische MA2 olie en die ook in de achtertransmissie gedaan.
totaal mocht ik 118 euro incl btw af tikken. (incl oliefilter a 13,65 ex. en 70 euro ex btw loon)
 
Ik doe het ook niet zelf maar moest bij de 1e beurt alleen de olie en filter betalen.
 
Beste mensen,

Ik rij nu een week of twee met het Givi Airflowscherm op mijn SH en al is die ietsje te hoog, het is heel comfortabel rijden. De oordoppen kunnen uitblijven. Zoveel lawaai scheelt het.
Jawel ietsje te hoog, ik moet moeite doen om erover heen te kijken. Kom ik er boven uit, dan neemt het lawaai van de wind schrikbarend toe. Tot nu toe ging het goed met regenbuien en een keer mist gehad onderweg. Geen behoefte om er langs te moeten kijken.

Nu het woord wind toch is genoemd, wat een bult wind de laatste dagen. Snelweg rijden met volle wind tegen lukt best om de 100 constant aan te houden. Bij een vrachtwagen inhalen heb ik toch echt al het vermogen nodig om er langs te komen. Zou dan niet graag op een 150cc Honda scooter zitten waar men op een ander topic zeer positief over schrijft. Liever een beetje reserve onder de rechterhand.
 
Kees, je hebt wel een Givi scherm, maar niet de Airflow. Dat is het dubbele scherm met verstelbaar deel. Ben verheugt om te lezen dat het je bevalt en dat je geen herrie ervaart. Ik had dat wel met mijn lengte.
De donkere dagen komen er weer aan, en de temperaturen gaan omlaag. Sterkte aan allen die de winter door gaan rijden!
 
Beste mensen,

Ik rij nu een week of twee met het Givi Airflowscherm op mijn SH en al is die ietsje te hoog, het is heel comfortabel rijden. De oordoppen kunnen uitblijven. Zoveel lawaai scheelt het.
Jawel ietsje te hoog, ik moet moeite doen om erover heen te kijken. Kom ik er boven uit, dan neemt het lawaai van de wind schrikbarend toe. Tot nu toe ging het goed met regenbuien en een keer mist gehad onderweg. Geen behoefte om er langs te moeten kijken.

Nu het woord wind toch is genoemd, wat een bult wind de laatste dagen. Snelweg rijden met volle wind tegen lukt best om de 100 constant aan te houden. Bij een vrachtwagen inhalen heb ik toch echt al het vermogen nodig om er langs te komen. Zou dan niet graag op een 150cc Honda scooter zitten waar men op een ander topic zeer positief over schrijft. Liever een beetje reserve onder de rechterhand.

Ik heb een Kymco 150 gehad en ben er 1 x mee op de snelweg geweest, nooit meer, was wel met een windscherm mar geen tegenwind, vrachtwagens die je willen gaan duwen is niet fijn.
Kort daarna een Kymco 300 gekocht en later een SH300, heerlijk, een 150 is alleen goed voor in de stad en op binnen weggetjes, het is gewoon een opgevoerde brommer.
 
Ik de hele tijd maar denken dat er een Givi Airflow op mijn scooter zat, omdat ik me verbeeldde dit op de beschrijving of de doos te hebben gezien. Bedankt voor de correctie, Edho.
 
Hallo allen. Ben sinds kort op dit forum en ook de tevreden bezitter van een nieuwe SH300 bj 2018. De scooter heeft pas een 1000 beurt gehad. Daarbij is de olie vervangen door 10w40 ma semi synthetische olie. De dealer gaf aan dat ma of mb niet uitmaakte. Nu zit het mij toch niet lekker en omdat ik de beurt niet hoefde te betalen ben ik van plan om de olie toch te vervangen door een mb olie. Nu heb je semi en full synthetische mb olie. Wie kan mij vertellen of de orginele Honda olie die nagenoeg niet te vinden is semi of full synthetisch is.
 
Ik de hele tijd maar denken dat er een Givi Airflow op mijn scooter zat, omdat ik me verbeeldde dit op de beschrijving of de doos te hebben gezien. Bedankt voor de correctie, Edho.
Het staat inderdaad op de doos, maar het airflow scherm wat daar in zat staat op mijn SH300. Het scherm wat je overnam heb ik ivm schadevrij transport in deze doos vervoerd.
 
Hallo allen. Ben sinds kort op dit forum en ook de tevreden bezitter van een nieuwe SH300 bj 2018. De scooter heeft pas een 1000 beurt gehad. Daarbij is de olie vervangen door 10w40 ma semi synthetische olie. De dealer gaf aan dat ma of mb niet uitmaakte. Nu zit het mij toch niet lekker en omdat ik de beurt niet hoefde te betalen ben ik van plan om de olie toch te vervangen door een mb olie. Nu heb je semi en full synthetische mb olie. Wie kan mij vertellen of de orginele Honda olie die nagenoeg niet te vinden is semi of full synthetisch is.
Full Synthetisch is de Honda olie 10w30. Bij mij hebben ze er ook 10w40 semi synthetische ingedaan, die heb ik laten zitten vorige week met de 1000 beurt.
Maar die in de achtertransmissie heb ik vervangen voor 80w90 GL5
 
Full Synthetisch is de Honda olie 10w30. Bij mij hebben ze er ook 10w40 semi synthetische ingedaan, die heb ik laten zitten vorige week met de 1000 beurt.
Maar die in de achtertransmissie heb ik vervangen voor 80w90 GL5
Bedankt voor je reactie. Denk dat ik maar het zelfde ga doen. De motorolie vervang ik de volgende keer wel voor Motul 10w30 syntetisch.
 
Hallo allemaal,

Ik ben zon maand bezitter van dit beest.
86A89649-5706-4315-ADB7-5CC745ADE216.jpeg

Als snel waren er kapers opnde tocht.
Heeft er iemand ervaring met het contact slot van de sh300? Ze hebben mijn stuurslot gebroken. Is de stuurslotpen los te koop? Of heb je een heel contactslothuis nodig?
Ik moest er zelf nog een stuk vanaf slijpen anders kreeg ik de sleutel niet meer gedraaid toen hij nog gemomteerd zat.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    859,5 KB · Weergaven: 25
  • image.jpg
    image.jpg
    805,4 KB · Weergaven: 27
Het lijkt me sterk dat die pennen los te koop zijn. Ik zou de dealer vragen, die kunnen dat zo in de fiches zien.
 
Welkom Prikitoes! Je hiss heeft blijkbaar gewerkt, want hij is niet gejat. Had je hem ook aan de ketting oid?
Volgens mij is de stuurslotpen niet los leverbaar.
 
Laatst bewerkt:
wilde vandaag weg met de SH300, indrukken van de startknop gaf geen blauw licht, draaien naar de seat stand kon ook niet, op display ook geen sleutel-lampje te zien.
Andere tag gepakt ook geen ander resultaat.
Op de tag de knipperlichten gedrukt, gaan alle 4 de knipperlichten 2x aan-uit, dus wel accu power.
Op de tag het sleuteltje gedrukt gaat het blauwe led op de sh300 draai-start-knop aan.
nog steeds de knop niet te verdraaien naar seat of start stand.
Na 10 minuten van alles geprobeerd en op eens werkte alles weer zoals normaal.
Accu was vol, gisteren nog goed mee gereden.

Herkend iemand dit?
Ik heb hier een zeer onbetrouwbaar gevoel over.
De rest van de dag werkte alles de heb er goed mee kunnen rijden.
 
Wat een pech, mijn achterband liep opeens snel af. Controleren en ja hoor, een stukje metaal erin. Naar de motorzaak gebracht en daar een propje laten monteren in de band. De band was nagenoeg nieuw dus vervangen zou zonde zijn.
Gelijk ook maar een nieuwe voorband laten monteren. Nu voor en achter Michelin Citygrip.
We kunnen weer rijden!
 
Wat een pech, mijn achterband liep opeens snel af. Controleren en ja hoor, een stukje metaal erin. Naar de motorzaak gebracht en daar een propje laten monteren in de band. De band was nagenoeg nieuw dus vervangen zou zonde zijn.
Gelijk ook maar een nieuwe voorband laten monteren. Nu voor en achter Michelin Citygrip.
We kunnen weer rijden!
. Bah, een lekke band. Daar valt weinig aan te doen onderweg. Die startproblemen van hierboven zit ik ook niet op te wachten. Maar ja. Soms is het niet anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan