Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

De ventilvar moet je evt bij kopen als je oude groeven heeft dieper dan 0,3mm. Origineel of malossi.
Verder is de MHR vario compleet.
 
De ventilvar moet je evt bij kopen als je oude groeven heeft dieper dan 0,3mm. Origineel of malossi.
Verder is de MHR vario compleet.
Ok dan bedoel je eigen het vast gedeelte met de koelvinnen op toch ? Maar ik zie op de foto afbeelding van de mhr dit onderdeel er niet bij zitten . Zie afbeelding

Bedankt
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190322-231223_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190322-231223_Samsung Internet.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 1
Dat is de gradenplaat. Die hoeft pas bij +/-50k vervangen, en zit niet bij de MHR vario.
Andere buitenste deel waar bout op rust is ventilatie deel vd vario voor (ook wel ventilvar genoemd).
 
Dat is de gradenplaat. Die hoeft pas bij +/-50k vervangen.
Ah ok dus die past dus gewoon op de mhr ik dacht dat die ook anders moest zijn omdat ik bij andere setjes deze wel erbij zag zitten . En als ik zo een mhr bestel zit er ook een beschrijving bij zie er rubber dopje bij zitten en een plat schijfje
 
Maar weer bedankt voor je snelle reactie en goede uitleg 👍😁
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190322-231757_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190322-231757_Samsung Internet.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 6
Plastic dopje en ring zijn om de vario schadevrij (rubber seals) op de bus/krukas te monteren (originele bout gebruiken).
Gaat echter prima zonder.
 
Plastic dopje en ring zijn om de vario schadevrij (rubber seals) op de bus/krukas te monteren (originele bout gebruiken).
Gaat echter prima zonder.
Ok fijn om te weten .Wil de vario namelijk bestellen en deze week ergens monteren ben s benieuwd of het een aangenaam verschil geeft . Fijn weekend 👍 en bedankt maar weer .
 
Iemand die weet waar je een service manual voor het 2017+ model kan vinden?

Die in de OP is verouderd exemplaar uit 2006.
 
Ondertussen een Philips standaard H4 op voorraad genomen. Die chinees moet het veld ruimen zodra de winter over is. Jawel. Ik sleutel altijd buiten. Daarom probeer ik al het onderhoud vóór de winter gedaan te hebben. Nu zat het een keer tegen met een lampje. Gelukkig zitten er twee redelijk felle Led stadslichten in. Dan ziet men je tenminste aankomen in donker.

Deze situatie was ineens anders. Eén stadslichtje brandde bijna niet meer, alsof de batterij van een zaklantaarn het op gaat geven. De andere was nog prima.
T10 LEDlampje gewisseld. Voor proef even de verlichting aangedaan. Wat veel verschil! Verhip! Die andere stinkerd deed het nog maar voor de helft. Dus die ook vervangen. Dacht dat LED altijd veel branduren zou hebben en dat het niet uitmaakt dat het van goedkope afkomst is.
 
Hallo beste SH fans,

Ik heb vandaag na 2500 km mn oliepijl gemeten en moest ca 200 ml olie erbij doen. Even een dubbelcheck bij jullie: Is dit normaal verbruik voor de SH300?

Mijn dagelijkse ritten zijn 16km eenrichting en ik rijd gemiddeld zo'n 70 km/u
 
Hallo beste SH fans,

Ik heb vandaag na 2500 km mn oliepijl gemeten en moest ca 200 ml olie erbij doen. Even een dubbelcheck bij jullie: Is dit normaal verbruik voor de SH300?

Mijn dagelijkse ritten zijn 16km eenrichting en ik rijd gemiddeld zo'n 70 km/u
Ja, iets verbruiken mag en dit is heel erg weinig. Wees blij.
 
Deze situatie was ineens anders. Eén stadslichtje brandde bijna niet meer, alsof de batterij van een zaklantaarn het op gaat geven. De andere was nog prima.
T10 LEDlampje gewisseld. Voor proef even de verlichting aangedaan. Wat veel verschil! Verhip! Die andere stinkerd deed het nog maar voor de helft. Dus die ook vervangen. Dacht dat LED altijd veel branduren zou hebben en dat het niet uitmaakt dat het van goedkope afkomst is.

Ik moet zeggen ik heb alles van philips erin en deze als stadlicht mooi wit licht en goed licht .
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190327-121102_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190327-121102_Samsung Internet.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 8
Ik moet zeggen ik heb alles van philips erin en deze als stadlicht mooi wit licht en goed licht .
voordeel van deze lampjes is of ze doen het of ze doen het niet in tegenstelling met led die nogal eens kunnen haperen en kwa stroomverbruik is het te verwaarlozen😁👍
 
Deze situatie was ineens anders. Eén stadslichtje brandde bijna niet meer, alsof de batterij van een zaklantaarn het op gaat geven. De andere was nog prima.
T10 LEDlampje gewisseld. Voor proef even de verlichting aangedaan. Wat veel verschil! Verhip! Die andere stinkerd deed het nog maar voor de helft. Dus die ook vervangen. Dacht dat LED altijd veel branduren zou hebben en dat het niet uitmaakt dat het van goedkope afkomst is.

Led lampjes hebben(hadden) de belofte van een eeuwige levensduur in zich maar dat gaat alleen als je ze niet overstuurd, dwz er te veel stroom door laat lopen.
En das nu juist de crux, als je uit een ledlamp volldoende opbrengst wilt halen zodat de aanschaf financieel zin heeft moet je ze oversturen waardoor de levensduur hardhollend achteruit gaat, niemand gaat 20eu betalen voor een ledje met de opbrengst van een fietslampje dus worden alle witte leds overstuurd.
De mate waarin ze overstuurd worden en de koeling van al die extra warmte is waar het verschil zit in dure en goedkope leds.
Op dit moment uit zich dat in chinese leds die techniek van een paar jaar geleden gebruiken waarbij vooral de lichtopbrengst belangrijk was en de lvensduur van minder belang was.
De chinees is daarbij bereid wat verder te gaan dan philips/osram ed , de chinese lampjes beloven nl een krankzinnige opbrengst EN een levensduur van > 20.000 uur en dakannie, het is het een of het ander.

Als je goede leds wilt hebben moet je goed opletten en gaan voor de meest recente modellen van de betere fabrikant, die doen wel wat ze beloven op de verpakking.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de malossi mhr geplaats inclusief de witte drukveer die ik al eerder vervangen had. Aangenaam verschil wel stuk meer toeren en meer gejaagde motor maar aceleratie is erop vooruit gegaan denk alleen met mijn lengte 1.99 en gewicht 118 kg dat het toch iets langer nodig heeft dan de gemiddelde persoon😁 er zit dan nu ook de meegeleverde 12 grams rollen in en er zit nog een setje van 14 gram bij . Weet iemand misschien ook hoeveel vet en waar precies dat vet moet komen heb het nu in de gaatjes gedaan.
 
De variateur rollen van de bromsnor zitten gewoon droog gemonteerd.. enige wat die doen is naar buiten geslingerd worden? Volgens mij hoeft daar geen vet in..

Anders even in de service manual kijken.. link staat in de OP zag ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan