Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Vandaag de malossi mhr geplaats inclusief de witte drukveer die ik al eerder vervangen had. Aangenaam verschil wel stuk meer toeren en meer gejaagde motor maar aceleratie is erop vooruit gegaan denk alleen met mijn lengte 1.99 en gewicht 118 kg dat het toch iets langer nodig heeft dan de gemiddelde persoon😁 er zit dan nu ook de meegeleverde 12 grams rollen in en er zit nog een setje van 14 gram bij . Weet iemand misschien ook hoeveel vet en waar precies dat vet moet komen heb het nu in de gaatjes gedaan.

Hoe kan jij er nu 14gr rollen bijgeleverd krijgen? Alleen bij de niet mhr (multivar 2000) versie zit 11gr rollen en 14gr erbij.
Vet moet aan buitenzijde spaarzaam aangebracht. En de binnenkant vd bus vullen met zo’n 4gram vet. Dat in de rand binnenin verdelen. Dan zit er een voorraadje vet wat via de gaatjes de glijdelen smeerd.
Vario moet je nog wel paar honderd km inrijden voordat je definitief oordeel kan geven. Succes!
 
De variateur rollen van de bromsnor zitten gewoon droog gemonteerd.. enige wat die doen is naar buiten geslingerd worden? Volgens mij hoeft daar geen vet in..

Anders even in de service manual kijken.. link staat in de OP zag ik.

Nee hoeft geen vet in. Maar even heel dun in het vet, maakt dat de vario de eerste 1000km soepeler oppakt.
 
Hoe kan jij er nu 14gr rollen bijgeleverd krijgen? Alleen bij de niet mhr (multivar 2000) versie zit 11gr rollen en 14gr erbij.
Vet moet aan buitenzijde spaarzaam aangebracht. En de binnenkant vd bus vullen met zo’n 4gram vet. Dat in de rand binnenin verdelen. Dan zit er een voorraadje vet wat via de gaatjes de glijdelen smeerd.
Vario moet je nog wel paar honderd km inrijden voordat je definitief oordeel kan geven. Succes!
ok bedankt voor de info . Wat betreft de rollen heb ik er een set 12 grams en een set 14 grams bij gekregen
 

Bijlagen

  • IMG-20190329-WA0000.jpeg
    IMG-20190329-WA0000.jpeg
    119,1 KB · Weergaven: 14
ok bedankt voor de info . Wat betreft de rollen heb ik er een set 12 grams en een set 14 grams bij gekregen
besteld bij easyparts 👍 en deze gevonden op de malossi site zelf en daar worden indd 2 sets rollen aangeboden bij de malossi multivar mhr. Maar wel voor een hogere prijs als ik nu betaald heb .
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190330-222255_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190330-222255_Samsung Internet.jpg
    55,8 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen welke remblokken er fabriek-af gemonteerd zitten in de 300? Ik rijd altijd met gesinterd, nu ga ik de snorscooter verpatsen om ruimte te maken voor de 300, nu zat daar een kromme schijf op. Gezien dat ding weggaat fatsoenlijk opgeknapt met een nieuwe schijf en blokken van TRW. Vanwege de prijs gewoon organische blokken. Dat herinnerde me weer waarom ik altijd overal sinters in heb zitten.

Goett, nu staat er op de site van honda bij de specs dat vóór “synthetische” blokken zitten (?) en achter hars gegoten/geperste blokken. Ben er vrij zeker van dat dat achter dus organische zijn maar wat zijn synthetische remblokken :? Ik ken alleen organisch/sinters/keramisch blokken.. ?
 
besteld bij easyparts 👍 en deze gevonden op de malossi site zelf en daar worden indd 2 sets rollen aangeboden bij de malossi multivar mhr. Maar wel voor een hogere prijs als ik nu betaald heb .

Dan doen ze sinds kort er ook 14gr bij. Wss voor het nieuwe model, of voor degene die rustig toeren wil.
Ik had mijn MHR vario paar weken terug op ebay (met 12gr rollen) voor €138,- incl. verzending.
 
Kan iemand mij vertellen welke remblokken er fabriek-af gemonteerd zitten in de 300? Ik rijd altijd met gesinterd, nu ga ik de snorscooter verpatsen om ruimte te maken voor de 300, nu zat daar een kromme schijf op. Gezien dat ding weggaat fatsoenlijk opgeknapt met een nieuwe schijf en blokken van TRW. Vanwege de prijs gewoon organische blokken. Dat herinnerde me weer waarom ik altijd overal sinters in heb zitten.

Goett, nu staat er op de site van honda bij de specs dat vóór “synthetische” blokken zitten (?) en achter hars gegoten/geperste blokken. Ben er vrij zeker van dat dat achter dus organische zijn maar wat zijn synthetische remblokken :? Ik ken alleen organisch/sinters/keramisch blokken.. ?

Origineel zitten voor en achter gesinterde remblokken. Die zijn het meest duurzaam, en lief voor je remschijf.
De originele gesinterde blokken geven goed remresultaat bij nat en droog weer, en zijn goed geschikt voor de rvs remschijven op de SH300. Met synthetische blokken bedoelen ze wss carbon blokjes, of keramische mix rem-materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Koffers kan, maar dan moet je zelf een rek bouwen:
SH 300 met koffers

Zelf krijg ik de nodige bagage voor een weekend (met duo) in mijn (grote) topkoffer en de kleine zware spullen in een tunneltas.
Mijn SH 300 (halverwege de pagina)

Ga ik zonder duo op pad, dan komt er bij langere trips eventueel nog een waterdichte bagagerol op de duozit.
Die gebruik ik niet veel en heb ik voor weinig gekocht:
Bagagerol 50 liter
Kies best voor een model met U vormige rits (zie foto's), want met zo'n rolsluiting kan je de hele zak leeghalen voor je vindt wat je zoekt8)7
Deze rol kan je met een paar riemen bevestigen aan de handgrepen voor de duo.
Als je nog geen goede riemen heb, zijn Rockstraps een interessante investering.
 
Vandeweek eens kijken voor offertes / prijzen voor de 300. Zag dat het 2019 model voorzien is van tractie controle en ook is nu de topkoffer met de draadloze sleutel te openen :)
 
Officieel persbericht;
 
Officieel persbericht;
Moet echt lachen om de toepassing van tractioncontrol. Je kan gerust volgas optrekken op droog wegdek onder maximale hellingshoek, zonder dat het spektakulair wordt. Ik heb zelfs het idee dat dit ook tijdens het regenen kan, maar zo groot is mijn hart niet om dit echt eens uit te proberen.
 
Denk dat de traction control is bedoeld voor gladde weg, winterse omstandigheden, zand/olie op de weg...
Zelf weinig gehad dat achterwiel doorspinde.
Wel Leuk idee van Honda, en je kan hem ook uitschakelen.
Ik had liever gezien dat ze de 18,5kW weer naar 20kW brachten, voor betere acceleratie. :Y
 
De "tractie controle" is een manier om een electronische snelheids begrenzer, die ongetwijfeld binnekort verplicht gaat worden, in een motor te bouwen en de klant er voor te laten betalen omdat die denkt dat het een aanwinst is.
 
Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van de gaatjes in de voorste schijfrem? dit i.vm. het uitzoeken van een remschijfslot
 
Ok bedankt.. de meeste (abus) sloten zijn 10 of 11, zouden die door die ovale gaten passen die ook op de schijf zitten ?
 
Ok bedankt voor de info :t
Zag een topic voorbij komen op een engelstalig PCX forum dat iemand gewoon een aantal gaten had opgeboord naar 15,5mm :?
 
Ok bedankt voor de info :t
Zag een topic voorbij komen op een engelstalig PCX forum dat iemand gewoon een aantal gaten had opgeboord naar 15,5mm :?
Geen probleem graag gedaan👍tja dat is natuurlijk ook een oplossing alleen denk ik dat die gaten niet voor niks deze diameter hebben en alle gaten zijn hetzelfde als je een aantal gaten opboord dan denk ik dat ook de schijf in onbelans raakt al kan zijn dat niet zo is en ik weet niet wat het doet met de remblokken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan