Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

De afdekkap voor de transmissie heeft ook luxere kleur dan het standaard zilvergrijs, mooi dus.
 
Ja deze uitvoering schijnt een speciaal model te zijn ook zo met de zwarte wielen en striping erop.
Die heb ik laten zitten; alle overige stickers heb ik eraf gehaald. Ging zeer eenvoudig had gedacht een föhn nodig te hebben maar pielde ze er zo af.

Stickers worden lelijk na verloop van tijd; gaat vuil onder zitten etc. En als je ze na een aantal jaar er dán afhaalt zie je kleurverschil..

Heb ook de reflectors verwijderd aan de voorkant; dat kwam beter uit met de U-beugel. Moet even kijken of ik ze op een lager punt makkelijk terug kan plaatsen en andere blijven ze in de schuur liggen ;)
 
Lijkt zo denk ik, want bij de rode bies, als je daar vlak voor opdrukt voel je dat het voorgevormd is zeg maar. Dus de stof zit er wat strak overheen waardoor dat zo lijkt.. ik vind het wel prettig zitten in die “kuil”
 
Nou zit ik een beetje in de service manual te bladeren en ik vraag me af waarom Honda kiest voor 10W30 als transmissie olie? Waarom niet gewoon SAE90 transmissie olie? Daar heb ik nog een halve liter van staan.
 
Geen idee, maar ik weet wel dat ik vorig jaar in heel wat motorzaken ben geweest om een liter te kopen. Bijna niemand had het. Veel plezier met je scoot trouwens. Ik heb de mat witte uitvoering, dus ook met zwarte wielen en rode rand.
 
Jij hebt er dus SAE90 in zitten begrijp ik?
Ik had dat nog staan van de snorscooter.. maar vind het zo vreemd dat Honda in de manual dus gewoon motorolie aanraad ipv transmissieolie.
 
Jij hebt er dus SAE90 in zitten begrijp ik?
Ik had dat nog staan van de snorscooter.. maar vind het zo vreemd dat Honda in de manual dus gewoon motorolie aanraad ipv transmissieolie.

Nee, ik heb 10W30 gekocht. De zaak waar ik de scooter had gekocht was de enige die het voorradig had.
 
Jij hebt er dus SAE90 in zitten begrijp ik?
Ik had dat nog staan van de snorscooter.. maar vind het zo vreemd dat Honda in de manual dus gewoon motorolie aanraad ipv transmissieolie.
Ik heb in de SH300 hetzelfde als de snorscooter van de vrouw in gedaan nl. 80W90 GL5 transmissie olie.
Honda kiest voor een makkelijke olie wat je toch al moet hebben voor als motorolie. Ik heb het vervangen voor een betere dus.
 
Ik heb inmiddels al de nodige reacties gelezen als ik even zoek op olie binnen dit topic van kapotte bakken en metaalgruis etc.... en de conclusie is wel duidelijk; de meeste gebruiken 75/80/85W-90.

Ik heb hier castrol scooting gear oil SAE-90 staan; geen multigrade dus. Is API-GL5.
Morgen dan maar gewoon even vervangen.
Ik overleg even met de dealer want ik moet geen garantie gezeur krijgen dat ik zelf de olie heb vervangen.

Ik doe al het onderhoud normaal zelf, kleppen stellen etc is voor mij allemaal geen probleem.
Maar als er wat stuk gaat dan moet ik geen gezeur hebben binnen de garantie periode gezien er andere olie in gaat dan wat de fabrikant voorschrijft. Gezien dit een splinternieuwe fiets is.
 
Laatst bewerkt:
Nou; antwoord van de dealer is helder: die werkt uitsluitend volgens voorschrift fabrikant. Bij iets anders kan ook híj geen garantie claimen.

Dus dan blijft er iig tot aan het eind van de garantie periode de 10w30 in zitten..
 
de service manual( dus voorschrift fabrikant) zegt dat er 90w of 10w30 in mag....
( iig van de mijne uit 2007)
 
Laatst bewerkt:
In de service manual welke in de OP te vinden is staat ook alleen 10w30 vermeld.
In mijn handleiding staat überhaupt niks over de transmissieolie ?

De service manual in de op dateert van december 2006
 
Laatst bewerkt:
Nou; antwoord van de dealer is helder: die werkt uitsluitend volgens voorschrift fabrikant. Bij iets anders kan ook híj geen garantie claimen.

Dus dan blijft er iig tot aan het eind van de garantie periode de 10w30 in zitten..
Ik wil en loop het risico van een discusie als er met de transmissie wat gebeurd maar met de olie fabrikant achter mij durf ik die wel aan, de 80W90 GL5 is een betere olie en kan nooit een probleem veroorzaken.
Ik heb in mijn vorige motor eindtransmissie altijd (18 jaar en 30 000 km) er ATF 90 in gehad en ook nooit problemen gehad, dat is eigenlijk een automatische transmissie versnellings bak olie, zit ook in mijn boot keerkoppeling en in de draaibank in de schuur.
Als een olie maar goed smeert binnen de gebruiks temperatuur zit werkt het wel.
Dat is mijn ervaring door de jaren heen.
Je doet wat je zelf denkt dat goed is.
 
En waar heb jij die 2018 manual vandaan?
Jouw bijlage kan ik niet in zien? (geen toegang?)
 
Zo dan, met dit boek kan ik gaan sleutelen t.z.t. :)
full


:W
Gevonden ;)
Maar mijn duits is niet zo best; zou graag een engelstalig boek willen.
 
Gevonden ;)
Maar mijn duits is niet zo best; zou graag een engelstalig boek willen.
Bij die bike-shop heb ik hem ook vandaan, bij van Wijk in Zoetermeer wilden ze hem niet bestellen, het schijnt een gunst te zijn als een dealer hem voor jou wilt bestellen volgens de importeur NL.
Rechtstreeks van de importeur bestellen kon ook niet.
Je zou kunnen kijken of een Engelse dealer of webshop hem voor je wilt bestellen dan heb je hem in het Engels.
Voor mij is zowel duits als engels geen probleem, ik ben met beide technische talen in de service opgegroeid.
Vreemd dat jij de foto bijlage niet te zien krijgt, ik zie hem wel staan.
 
Ben al tijden ernaar aan het zoeken; als ik het part nummer zou weten kom ik al een heel eind verder maar ook die weet ik niet te vinden.
Bij HVW waren ze aan het beweren dat Honda dergelijke boeken niet meer maakt. Gelul als je het mij vraagt.

Zou wel graag het laatste boek willen waar ook de selectable torque control in staat vermeld.
 
Het is vast een keer opgekomen maar ik kan niet elke pagina doornemen. Wat zijn dingen om op te letten bij aankoop? Wat is een beetje een respectabele kmstand voordat er groot onderhoud moet plaatsvinden? Kwam op occasion sites modellen tegen met 30.000km voor 2000 euro.
Ben benieuwd lijkt me leuk voor id stad!
 
Ieder bouwjaar sh heeft een lettercombinatie in de vin bv ktw of ktf
Als je van bv een service manual uit 2008 genaamd de 115684-ktw-005 de ktw vervangt voor jouw drie bouwjaar letters heb je bestelcode
Het nummer wat ik hier geef is een voorbeeld en niet juist.
 
Laatst bewerkt:
Bij 25 a30 duizend moet meestal de hele varioset vervangen worden, een prijzig grapje en daarom zijn al die occasions te koop met 20-30k

Als je schijt hebt aan fabrieks toletanties kun je er gewoon mee doorrijden, hij zal alleen steeds lagere topsnelheid krijgen en niet zo mpoi meer regelen.
 
Ben al tijden ernaar aan het zoeken; als ik het part nummer zou weten kom ik al een heel eind verder maar ook die weet ik niet te vinden.
Bij HVW waren ze aan het beweren dat Honda dergelijke boeken niet meer maakt. Gelul als je het mij vraagt.

Zou wel graag het laatste boek willen waar ook de selectable torque control in staat vermeld.
Op mijn boek staat het nummer 64K53000

hieronder de reactie van Honda op mijn vraag over het bestellen van een service manual

From:


HONDA Netherlands CAR & MC & PE <customer.service@honda-eu.com>

Subject: CAS-605493: CRM:0143000664
Date: Thu, 16 Aug 2018 15:30:41 +0200
To: henk.pet@xxx.net>
Geachte mijnheer Pet.

Dank voor uw e mail.
Werkplaatshandboeken zij voor iedere Honda dealer te bestellen,
echter zijn deze niet onbeperkt leverbaar. Deze werkplaatshandboeken
zijn er enkel ter ondersteuning van de Honda dealer en zijn in principe
niet bedoeld voor particulier gebruik. De Honda dealer is dan ook niet
verplicht om zijn medewerking aan de verkoop van werkplaatshandboeken te verlenen.

U kunt ook bij elke dealer uw aanvraag doen of ze u kunnen helpen

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice auto's en motorfietsen
_______________________
Honda Motor Europe Ltd.
Honda Nederland
Tel. 020 707 00 00
www.honda.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan