Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

En waarom heb je nou met alle talloze voorbeelden die hier worden getoond alsmede op andere fora geen API GL4 (of GL5) transmissie olie gekozen?
 
6,65 euro voor 4 afdicht ringen....??
Je koopt voor pakweg 10-15 euro een doos assoritent koperen ringen waar deze maten in zitten van elk 25 stuks ofzo..

Of gewoon zoals ik het gedaan heb 2 zakjes van elk 50 stuks..
 
In dit SH300 forum heb ik enige tijd geleden een ''service manual'' gedownload.
Mijn SH is van 2009, maar jij kan er ook veel info uithalen lijkt mij.
 
En waarom heb je nou met alle talloze voorbeelden die hier worden getoond alsmede op andere fora geen API GL4 (of GL5) transmissie olie gekozen?
Heb gewoon het boekje gevolgd. Maar zal het eens in de groep gooien bij een volgende onderhoudsbeurt bij dealer wanneer de garantie afgelopen is. Motorolie zat wel klein verschil tussen dealer en boekje, 10w40MA vs. 10w30MB.
 
6,65 euro voor 4 afdicht ringen....??
Je koopt voor pakweg 10-15 euro een doos assoritent koperen ringen waar deze maten in zitten van elk 25 stuks ofzo..

Of gewoon zoals ik het gedaan heb 2 zakjes van elk 50 stuks..
Voor wat het is, is het inderdaad niet goedkoop. Maar ging mij voornamelijk om artikelnummers en gemak om vanaf de bank te bestellen. Mocht ik dit vaker gaan doen, dan is een assorti een optie ja.
 
Heb gewoon het boekje gevolgd. Maar zal het eens in de groep gooien bij een volgende onderhoudsbeurt bij dealer wanneer de garantie afgelopen is. Motorolie zat wel klein verschil tussen dealer en boekje, 10w40MA vs. 10w30MB.
Deed mijn dealer Motoport hetzelfde, volgens hun met goedkeuring van Honda.
 
Ik zie bij CMSNL.COM alleen oude modellen staan.
Bij CMSNL staat namelijk de tekst SM SH300 A16 vermeld. Wat staat voor Shop Manual SH300 Ab (Vanaf) 2016. Hier op veder gezocht levert het volgende lijstje op;
64K53000 is “SM SH300 A 16 DE” > Deutch
6LK53000 is “SM SH300 A 16 IT” > Italiano
62K5300 is “SM SH300 A 16 E” > English
 
Bij CMSNL staat namelijk de tekst SM SH300 A16 vermeld. Wat staat voor Shop Manual SH300 Ab (Vanaf) 2016. Hier op veder gezocht levert het volgende lijstje op;
64K53000 is “SM SH300 A 16 DE” > Deutch
6LK53000 is “SM SH300 A 16 IT” > Italiano
62K5300 is “SM SH300 A 16 E” > English
Ja die zijn prima voor jouw SH 300 uit 2016.
Model 2019 heeft alweer een aanvulling.
 
Heb gewoon het boekje gevolgd. Maar zal het eens in de groep gooien bij een volgende onderhoudsbeurt bij dealer wanneer de garantie afgelopen is. Motorolie zat wel klein verschil tussen dealer en boekje, 10w40MA vs. 10w30MB.
Het ding maakt onnodig slijtage tijdens de garantie periode en zal uiteindelijk aanvreten maar dat zal pas buiten de garantie periode zichtbaar worden.

ik heb een nieuwe SH300 van 2019; zit nog ruim anderhalf jaar garantie op maar daar zit toch echt een GL4 transmissie olie in.
 
Het ding maakt onnodig slijtage tijdens de garantie periode en zal uiteindelijk aanvreten maar dat zal pas buiten de garantie periode zichtbaar worden.

ik heb een nieuwe SH300 van 2019; zit nog ruim anderhalf jaar garantie op maar daar zit toch echt een GL4 transmissie olie in.
Hoe kun je nou zeker weten of je sh een model 2019 is? Ik bedoel als je er een nieuw datum deel I kenteken hebt gekocht in 2019 kan dat toch ook nog eentje zijn van modeljaar 2018.
wellicht zichtbaar aan het framenummer ?
 
Omdat in 2019 het model met tractie controle en met afstandbedienbare te openen topkoffer is voorzien.
maar moet idd ook aan het framenummer zichtbaar zijn. Heb ik echter geen overzicht van.
 
Laatst bewerkt:
1574287496784.jpeg

Hierbij een overzicht van modeljaar 1980 - 2019.
als het goed is staat op de 10e plek van je framenummer ook wel VIN nr genoemd een letter. Als er bv de letter K staat dan is je motor van het bouwjaar modeljaar 2019.
 
Hoi, wie kan mij vertellen hoog de SH300 is met en zonder windscherm en de hoogte van de topkoffer. Vanaf de grond gemeten. Ik wil een overkapping voor de scooter maken.
 
Tucano urbano is een italiaans merk en niet hoe het ding heet.
Zij noemen het een thermoscud.
Er zijn er voor de sh300 >2015 twee typen de goedkope en de dure, de dure bestaat uit twee delen en daarvan kun je in de zomer 1 deel af ritsen, het tweede deel blijft en de scooter en hoef je niet te verwijderen.
Scooter & moto | Tucano Urbano

Ik heb op mijn sh150 al jaren in de winter de eenvoudige en werkt perfect, als je hem eenmaal goed hebt afgesteld met de banden is er op en eraf 3 minuten werk.
Er zijn ook andere merken maar als je bv in parijs kijkt zie je rijen en rijen met scooters met allen een tucano urbano en zeer zelden andere merken, ik gok zomaar dat de tucano de betere keuze is.


Thanks! Ik heb alleen wat moeite om een nederlandse webwinkel te vinden die ze verkoopt. Ik kan wel deze vinden...maar die is eigenlijk voor een SH125. Zou dat nou veel uitmaken?
 
Mijn sh150 thermoscud van tucano past zo strak om mijn 150 dat ik je kan garanderen dat hij niet over een sh300 gaat passen, never nooit niet.

Het probleem is dat er denk ik geen echte tucano importeur is, je zult dus moeten zoeken bij diverse motor webwinkels.
Probeer eens te zoeken op het originele SKU bestelnummer.... (tucano urbano r177)
Ik zie er voldoende vanaf +/- €100
 
Terug
Bovenaan Onderaan