Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik lees ook weer mee
En vorig jaar meer woon werk km gemaakt op de SH300 van mijn vrouw dan op mijn eigen motor (Cagiva Xtra Raptor )
Zo heerlijk rugzak in de koffer systeem helm op jas aan en onderweg
Geen motorpak aan en uit strippen voor die 20 km enkele reis en rugzak die als een remparachute werkt

Waarom geen motorpak op de SH300 en wel op een andere motor? Als je gaat, ga je net zo hard op je giechel en zal schade aan lichaam net zo ernstig zijn. Ik ben benieuwd naar je motivatie...
Ik rij altijd met motorpak, ook al is het maar 12 km naar werk. Aan en uittrekken kost wat tijd en discipline, maar het rijplezier staat daar tegenover.
 
veel mensen denken scooter.................. geen motorpak nodig en dat is verkeerd en je kan er zelfs op beboet worden want gekeurde E-norm helm , handschoenen , beschermende laarzen , lange broek en mouwen zijn al verplicht . Als je met de scooter aan 70 of 90 km/u of meer tegen de grond gaat of met een "echte"motorfiets heb je evenveel schade aan je lichaam . Ik rij altijd met volledige motorkleding incl. handschoenen en laarzen en helm natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Zover ik weet is alleen een helm verplicht :?
Neemt niet weg dat een motorpak en laarzen beter is dan gewone kleding.

Maar ik ben niet roomser dan de paus, ik ga ook met gewone kleding naar mijn werk. Is 13 km tussen weilanden door :]
 
verplicht?? misschien in Belgie, maar zover ik weet in Nederland niet.
waar ik woon kan je meest niet harder dan 50 of soms 60km/u dus val je net zo hard als een brommer. om voor een paar kilometer 50km/u een volledig motorpak aan te trekken lijkt me overdreven, en ga ik zonder en wacht wel op een boete.
 
Zover ik weet is alleen een helm verplicht :?
Neemt niet weg dat een motorpak en laarzen beter is dan gewone kleding.

Maar ik ben niet roomser dan de paus, ik ga ook met gewone kleding naar mijn werk. Is 13 km tussen weilanden door :]


Ikzelf ben op 300m van thuis omver gereden geweest met scooter door iemand die uit parkeren kwam , MET motorkleding gelukkig daar ik anders meer kwetsuren had gehad aan heup en schouder en dit dan nog maar aan 50 km/u .

gekeurde E-norm helm , handschoenen , beschermende laarzen , lange broek en lange mouwen zijn verplicht in Belgie !!!
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf ben op 300m van thuis omver gereden geweest met scooter door iemand die uit parkeren kwam , MET motorkleding gelukkig daar ik anders meer kwetsuren had gehad aan heup en schouder en dit dan nog maar aan 50 km/u .

gekeurde E-norm helm , handschoenen , beschermende laarzen , lange broek en lange mouwen zijn verplicht in Belgie !!!

zuunig , als je die mening hebt en je gaat tegen de grond dan ga je er uit zijn als je avatar en de boete is in Belgie niet mals , heb indertijd ook eens een boete gehad in Nederland van 50 euro omdat het E norm etiketje niet meer in de helm hing !!!
 
Het is met de kou op dit moment al handig om motorkleding te dragen. Ik rijd met kort motorjack, motorjeans en motor laarzen, en helm + warme winterhandschoenen natuurlijk. Dat is beschermend en hoef me niet om te kleden. Ritje t/m 20km is goed te doen, bij -5C. Wat me ook opviel is dat de lithium accu (jmt) nu bij deze kou (-5C) slechter start. Wel in één keer, maar niet zo enthousiast als boven 0. Dat is de eerste keer dat ik dit merk in 2,5 jaar gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Bulldozer ondervind dat ook dat je een 20 km en een 20 km terug nog goed kan doen , dan beginnen mijn vingers te koud te krijgen , ga dus in de toekomst kijken voor verwarmde handvatten :)
 
Het rijden in de kou is goed te doen. Al verspeel ik veel warmte als ik uit huis kom, naar de onverwarmde garage aan de overkant ga en de scooter buiten zet, mezelf daar aankleed omdat al die troep teveel is in huis, dus met afgekoelde handen opstap. De stuurmoffen helpen goed om de temperatuur van de handen niet heel erg verder te laten zakken. Handvatverwarming is overbodig voor mijn half-uurritten die ik soms maak. Vraag me af of usb gevoede binnenhandschoenen wel nèt dat beetje geven om comfortabel te arriveren op de bestemming. (lees: het gevoelloze wat dan begint op te spelen, te voorkomen)
 
Omdat de scoot hier 365 dagen gebruikt word, moet het onderhoud altijd tussen door...in de schuur was het even te koud dus maar even binnen gedaan.
In dit geval de remvloeistof.
Mooie foto... :X

zsq1cn.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig,je hebt ze toch wel eerst een uurtje laten acclimatiseren?
Een temp verschil van 30 graden.
 
Doen jullie het onderhoud allemaal zelf, of besteden jullie ook weleens wat uit?
Het ontbreekt mij momenteel aan tijd, gereedschap en een heftafel oid,maar de middenbok staat helemaal vast en moet er even onderuit om gangbaar gemaakt te worden. Ideeën in regio Alkmaar?
 
Hoi, probeer eens je midden bok op de scharnierplaatsen en de veer in te spuiten met wd40 en nadien te smeren , dan moet hij er misschien niet vanonder . Onderhoud laat ik doen , voor 42 euro voor een klein onderhoud ga ik me niet vuil maken , ;)
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud aan mijn motoren doe ik zelf.
Veeeeeel leuker erg leerzaam en ik kan alles op het gemak schoonmaken.
Haal beide wielen er maar eens uit..zeker aan de achterkant een berg troep.
Ik heb echt alles weggehaald...alle draadgaten netjes gesmeerd.
Bij de dealer gaat dat niet gebeuren dat is zeker.
 
Onderhoud aan mijn motoren doe ik zelf.
Veeeeeel leuker erg leerzaam en ik kan alles op het gemak schoonmaken.
Haal beide wielen er maar eens uit..zeker aan de achterkant een berg troep.
Ik heb echt alles weggehaald...alle draadgaten netjes gesmeerd.
Bij de dealer gaat dat niet gebeuren dat is zeker.

Moet eerlijkheidsbehalve bekennen dat mijn scooter, toen hij bij de vorige eigenaar nog in onderhoud was bij een dealer en alles wat ik openhaal, hebben ze daar keurig verzorgd.
Verder heb ik geen goed woord over voor die motorzaak.
 
Zoals gezegd ontbreekt het mij aan tijd en gelegenheid.
Ik heb de hele boel al drie keer met een soort van Dasty ingespoten, afgeborsteld, schoongespoten met hoge druk spuit en ingespoten met WD40. De laatste keer ingespoten met kruipolie, dat werkt iets beter.
Na zo'n schoonmaak gaat het 1 a 2 dagen iets (!) beter, maar daarna staat hij weer muurvast.
Heel lastig want ik moet hem iedere avond op de bok op de motormover zetten.
 
Hoi, probeer eens je midden bok op de scharnierplaatsen en de veer in te spuiten met wd40 en nadien te smeren , dan moet hij er misschien niet vanonder . Onderhoud laat ik doen , voor 42 euro voor een klein onderhoud ga ik me niet vuil maken , ;)

Ik ben benieuwd bij wie jij het kleine onderhoud laat doen voor 42,00 en wat doen zij er dan aan?
 
motorcenter-westhoek in Veurne ;) ,even gekeken ;;;;;;;;;;; 44 euro , alles nagezien en olie ververst , voor de rest was er niets nodig ;)
 
Laatst bewerkt:
@Susanna: Ik vrees dat de middenbok uit elkaar moet, ontroest, en weer met goed vet (S100 kettingvet doet het erg goed) in elkaar. Lastig te zeggen wat dat kost omdat het nog wel eens muurvast kan zitten.

Onderhoud doe ik zelf, dan wordt alles schoner, gelijk geconserveerd en ingevet waar nodig.
De middenbok krijgt van mij 2x per jaar een schoonmaak en invet beurt, evenals de zijstandaard.
 
Laatst bewerkt:
@Dickcb: Lekker bezig! Zelf ook al eens gedaan binnen de cbf600 en SH300, alleen zat mijn interieur onder de tectyl ml nevel.
Je kunt dus niet alles binnen doen! ;)
 
_O- _O-
@Dickcb: Lekker bezig! Zelf ook al eens gedaan binnen de cbf600 en SH300, alleen zat mijn interieur onder de tectyl ml nevel.
Je kunt dus niet alles binnen doen! ;)
Ik heb hier het voordeel dat we ieder een CB 1300 hebben..dus hoef geen permissie te vragen of ie even binnen mag..haaaa haaa.
De SH is onze woon werkmotor.
 
De voorkant van een witte Sh300 is moeilijk zuiver te houden. Toen zag ik deze foto op het web:

16a2jj9.png


Om deze reden heb ik mijn kuipwerk gedemonteerd en naar de spuiter gebracht om de voorkant zwart te maken.

Zo ziet mijn brommer er momenteel uit:

o7vfbo.jpg


Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een luidere toeter te plaatsen.
Dit deed ik vroeger ook altijd op mijn motors.

http://www.valkmotive.nl/webshop/cl...o-full-blast-extra-loud-horn-high-tone/385-2T

Is er iets waar ik extra aandacht aan moet geven, nu het kuipwerk er nog af is?
Alle stekkers zet ik sowieso in de vaseline en de remmerij ga ik ook grondig reinigen.
Vergeet ik nog iets?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan