Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Goed bezig papa Lima.
Maaar toeter je zo vaak dan...dat zelfs de standaard claxon niet goed genoeg is...ik gebruik het ding nooit.

Even wat anders..mijn voorvork moet er nog een keer onderuit.
Zit er nog een zegerring aan de bovenzijde of zijn het alleen de twee bouten (per kant) die los moeten om de poot te laten zakken..kan het net niet zien op je foto.
 
Het sloopwerk heb ik inderdaad vakkundig gedaan.
Of het monteren even vlot verloopt is nog een andere vraag ;)

Bij mooi weer rij ik met mijn scooter woon/werk (15 km enkel zonder snelweg) en dan merk ik dat ze me soms over het hoofd zien. Een luidere toeter komt in dat geval wel van pas.

Verder neem ik mijn SH ook mee op vakantie met de camper.
Als ik in een Zuid-Europese stad ga rondrijden, wil ik natuurlijk ook een woordje kunnen meetoeteren })

De voorvork zit volgens mij (en het grote sleutelboek) inderdaad alleen vast met 4 bouten.

s4b8jt.jpg
 
Ik rij nu ook al sedert begin 2016 met m'n SH300 ; heb bijna 12000 Km , en heb ook het originele windscherm van de SH300 maar ik kan er niet echter overheen kijken , ik kijk erdoor maar heb hier geen last van , integendeel , ik zit pefekt uit de windstream .
 
Ik rij nu ook al sedert begin 2016 met m'n SH300 ; heb bijna 12000 Km , en heb ook het originele windscherm van de SH300 maar ik kan er niet echter overheen kijken , ik kijk erdoor maar heb hier geen last van , integendeel , ik zit pefekt uit de windstream .

Dat is mooi, maar als het regent, heb je dan ook nog voldoende zicht. En moet je nog wel eens onderhoud aan het scherm plegen. :Y
 
Laatst bewerkt:
De voorvork zit volgens mij (en het grote sleutelboek) inderdaad alleen vast met 4 bouten.
Thanks man...mijn stofhoezen moeten vernieuwd (foutje van meneer Honda), na maaaaaanden zijn ze eindelijk binnen.
2j5j886.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks man...mijn stofhoezen moeten vernieuwd (foutje van meneer Honda), na maaaaaanden zijn ze eindelijk binnen.
[afbeelding]

Maar lekt ie dan, als dit niet het geval is, dan zou ik het lekker zo laten. Honda scooters uit de jaren 2005 en tot heden hadden dit ook al, dat bij Honda nu pas het kwartje is gevallen !!! Maar beter laat dan nooit. Het is te hopen dat de degene, die dit jaar een nieuwe scooter hebben gekocht, voorzien zijn van de gemodificeerde stofhoezen. :Y
 
Maar lekt ie dan, als dit niet het geval is, dan zou ik het lekker zo laten. Honda scooters uit de jaren 2005 en tot heden hadden dit ook al, dat bij Honda nu pas het kwartje is gevallen !!! Maar beter laat dan nooit. Het is te hopen dat de degene, die dit jaar een nieuwe scooter hebben gekocht, voorzien zijn van de gemodificeerde stofhoezen. :Y
Nee lekken doet hij niet, maar een stofhoes moet veel rotzooi tegenhouden...hij zit echt rondom vol met scheurtjes..het zit me niet lekker, en tja klusje van niks denk ik...mits de stofkering er gemakkelijk uit wil...
Vind het wel een slechte zaak van Honda...(nog geen 4500 km)
 
Heb vandaag een 2016 BMW C 650 Sport gekocht voor mijn dagelijkse vervoer hier in Los Angeles. Tweedehands met 1960 mijl op de teller, zo goed als nieuw nog. Meteen 90 km op de overvolle snelwegen terug naar huis kunnen toeren. Honda scooters zijn hier wel maar niet wat ik zocht, de 300 SHi bijvoorbeeld wordt niet verkocht. De BMW heeft 60 PK uit de twee-cylinder en ofschoon het ding ook 250 kg weegt merk je die power wel. Topsnelheid van 180 km/u dus dat gaat wel. Voorlopig dus geen Honda 300 avonturen meer; ik heb hem nog wel maar hij staat in de schuur in Frankrijk te wachten op betere tijden.
 
De 1e 130 km zitten erop. Nog 370 km en dan is hij ingereden. Volgens boekje dan.
Gelijk ff een foto gemaakt van de navigatie.

full

full
 
Was ik nog vergeten te melden, maar een bijkomend voordeel van een scooter boven een "echte" motor is dat je niet meer hoeft te zwaaien. Ben toch aardig wat "echte" motorrijders tegen gekomen vrijdag en zaterdag maar niet 1 x hoeven zwaaien. Heerlijk! :W *O*
 
Dat ken ik zelf ook eerlijk gezegt als ik rondrijd op mijn Xmax250.
Ze zwaaien zelden terug of zwaaien helemaal niet.
Vind het dan wel weer vreemd dat zodra ik op mijn andere motor rondrijd, ze dan wel weer zwaaien.
Alsof een motorscooter ondergewaardeert is.
Dat vind ik dan eigenlijk wel weer jammer.
Vr gr
 
Was ik nog vergeten te melden, maar een bijkomend voordeel van een scooter boven een "echte" motor is dat je niet meer hoeft te zwaaien. Ben toch aardig wat "echte" motorrijders tegen gekomen vrijdag en zaterdag maar niet 1 x hoeven zwaaien. Heerlijk! :W *O*

Ik dacht dat de ‘echte’ motorrijders mij niet meer willen groeten omdat ik ze al eens eerder heb ingehaald, of eruit getrokken bij het stoplicht. :W
 
Dat ken ik zelf ook eerlijk gezegt als ik rondrijd op mijn Xmax250.
Ze zwaaien zelden terug of zwaaien helemaal niet.
Vind het dan wel weer vreemd dat zodra ik op mijn andere motor rondrijd, ze dan wel weer zwaaien.
Alsof een motorscooter ondergewaardeert is.
Dat vind ik dan eigenlijk wel weer jammer.
Vr gr

Ja, een scooter heeft nu eenmaal doorgaans maar 1 cylinder, en ‘echte’ motorrijders rijden er met wel 2 of 4 of zelfs 6 cylinders. :Y Motorscooter wordt gezien als onderaan beginnen. :+
 
Heb vandaag een 2016 BMW C 650 Sport gekocht voor mijn dagelijkse vervoer hier in Los Angeles. Tweedehands met 1960 mijl op de teller, zo goed als nieuw nog. Meteen 90 km op de overvolle snelwegen terug naar huis kunnen toeren. Honda scooters zijn hier wel maar niet wat ik zocht, de 300 SHi bijvoorbeeld wordt niet verkocht. De BMW heeft 60 PK uit de twee-cylinder en ofschoon het ding ook 250 kg weegt merk je die power wel. Topsnelheid van 180 km/u dus dat gaat wel. Voorlopig dus geen Honda 300 avonturen meer; ik heb hem nog wel maar hij staat in de schuur in Frankrijk te wachten op betere tijden.

Gefeliciteerd! Denk gezien de afstanden in de states, dat de BMW het goed zal doen. Hoe lang gaat je SH wachten?
 
~Dickcb schreef op 08 maart 2018 @ 20:23:[/b
Nee lekken doet hij niet, maar een stofhoes moet veel rotzooi tegenhouden...hij zit echt rondom vol met scheurtjes..het zit me niet lekker, en tja klusje van niks denk ik...mits de stofkering er gemakkelijk uit wil...
Vind het wel een slechte zaak van Honda...(nog geen 4500 km)


Ik zou ze echt zsm vervangen, stof en zand mogen niet in de poot komen, die slijt daardoor snel.
Ze zijn makelijk te wisselen als je de poten eruit hebt. Denk om de verf van je poot en chroomwerk bij verwijderen hstofhoes.
Verder goed in het vet zetten bij het monteren van de nieuwe hoezen. Ik zou dit wel aankaarten bij Honda, ook al los je het zelf op.
 
Niet juist volgens mij , heb indertijd nog een "echte" motor 600cc gehad met 1 cilinder . Ikzelf heb al met 125 t/m 1100cc gereden maar vanaf dat het ook maar trekt op een scooter waar ik mee rij gaat het handje van de "echte" niet meer naar omhoog.

bv; CBR125 cc zwaaien ............... SH125 NIET zwaaien

CBR250 cc zwaaien ............... SH300 NIET zwaaien

CBR600 cc zwaaien ............... Siver Wing 600 NIET zwaaien

Begint een rare situatie te worden maar kijken wel raar op als je met een scooter eerst weg bent aan de lichten ;)


Ja, een scooter heeft nu eenmaal doorgaans maar 1 cylinder, en ‘echte’ motorrijders rijden er met wel 2 of 4 of zelfs 6 cylinders. :Y Motorscooter wordt gezien als onderaan beginnen. :+
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er dus om of je motor een versnellingsbak heeft. *D

Edit: Ik had een CBF600 voor het zwaaien, ik heb hem maar weggedaan...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ze echt zsm vervangen, stof en zand mogen niet in de poot komen, die slijt daardoor snel.
Ze zijn makelijk te wisselen als je de poten eruit hebt. Denk om de verf van je poot en chroomwerk bij verwijderen hstofhoes.
Verder goed in het vet zetten bij het monteren van de nieuwe hoezen. Ik zou dit wel aankaarten bij Honda, ook al los je het zelf op.
Zeker mee eens..het word de eerst volgende klus aan de SH...Honda geeft geen thuis in het verhaal.
Wel geven ze aan dat er problemen waren met de rubberkwaliteit van de stofhoezen..en bedankt dus maar.
 
Het gaat er dus om of je motor een versnellingsbak heeft. *D

Edit: Ik had een CBF600 voor het zwaaien, ik heb hem maar weggedaan...
Nee, een bak is niet van belang. Het gaat er om of je een benzinetank tussen je knieen geklemd hebt tijdens het rijden. Een chopper heeft dat ook. Precies een type motorfiets waar ik echt helemaal niks om geef. Doe mij dan liever maar een ondergewaardeerde, praktische scooter. Maar ja....smaken zijn smaken.
 
Laatst bewerkt:
Thanks man...mijn stofhoezen moeten vernieuwd (foutje van meneer Honda), na maaaaaanden zijn ze eindelijk binnen.
[afbeelding]

Ik heb even een beetje geneust in de documentatie en de NSS 300 D heeft dezelfde keerring afmeting en daar zou de volgende set van All Balls op passen : FORK DUST SEAL KIT 57-112

qua vorkdiameter zal dat wel kloppen, vraag is of de randdikte vd voorvork afwijkt, ik heb ook een cb450S staan en daar hoort hij ook op, ik zal binnenkort kijken en meten.
 
@Kojak58

Dit is de echte reden waarom een motorrijder NIET zwaait naar een scootertje ;_)


CBR 1000 vs 125cc SCOOTER ! Racing on a track


Ik flik hetzelfde in het Zwarte Woud.....prachtig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan