Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Vandaag een nieuwe SH300 opgehaald en daarbij een "Vinz Denali" gekocht. Nadeel van veel andere sloten is dat deze uit losse onderdelen bestaan en schrijfremsloten ART4 passen niet.

IMG_20190413_152621.jpgIMG_20190413_152631.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet eruit als het nieuwe 2019 model.. met draadloze opening/sluiting van de topkoffer?
Wat heb je ervoor betaald; ik kreeg een aanbieding van 6250 bij ze..
 
Vanwege wind om de helm en lichte nekklachten heb ik een chinees opzet ruitje gemonteerd, nu nog uittesten, maar vanwege de temperatuur nog maar even wachten.
Bekijk media item 1347366

Vanmiddag zou het beter worden, wat de tempratuur betreft. Misschien kun je een klein rondje maken zodat je al een eerste indruk krijgt. Dan weten wij ook gelijk wat je er van vindt. Groeten.
 
Vanmiddag zou het beter worden, wat de tempratuur betreft. Misschien kun je een klein rondje maken zodat je al een eerste indruk krijgt. Dan weten wij ook gelijk wat je er van vindt. Groeten.
Nee vandaag nog niet van gekomen, maar ik laat het zeker weten van de week, ik ben natuurlijk zelf ook nieuwsgierig.
 
Ziet eruit als het nieuwe 2019 model.. met draadloze opening/sluiting van de topkoffer?
Wat heb je ervoor betaald; ik kreeg een aanbieding van 6250 bij ze..
Klopt, electronische topkoffer. Heb er incl. origineel scherm en afleveren 6400eu betaald bij gerenommeerde motorzaak. Prijs kan denk ik nog wel verder omlaag, bij een wat kleinere zaak.
 
De scoot rijd echt heerlijk in de stad. Manouvreer overal snel en gemakkelijk tussendoor. Na een wat langere rit worden mijn (boven)benen wel wat gevoelloos. Ga alleen nog opzoek naar een X-grip telefoonhouder voor aan de spiegel.
 
Klopt, electronische topkoffer. Heb er incl. origineel scherm en afleveren 6400eu betaald bij gerenommeerde motorzaak. Prijs kan denk ik nog wel verder omlaag, bij een wat kleinere zaak.
Bedankt; ik informeer nog wel even verder. Tijdens de proefrit zat er een windscherm op; die willen wij niet.
 
Het stickertje op het voorspatbord verraad gewoon welke gerenommeerde motorzaak dat was hoor :+
 
Disaster-Master , het originele windscherm van Honda vind ik het beste windscherm . Het bovenlichaam zit volledig uit de wind . Ik kijk DOOR het windscherm en zit er dus volledig achter . Het allerbelangrijkste vind ik dat het geluid van de wind volledig weg is met het originele hoge scherm van Honda , en ik rij met open helm en zelfs zonder bril (geenenkel probleem ) . Ik zou met geen SH300 meer willen rijden als er geen origineel windscherm van Honda op gemonteerd staat .
 
Ik ga er vanuit dat het scherm wat er op zat tijdens de proefrit een origineel scherm is; wij keken tegen de rand aan. Ook met afstappen (scooter van en op de moddenbok) kwam de helm tegen het scherm aan. Bij zowel bij mij als mijn vrouw. Dus dat was irritatie tot en met.
 
Ik zal wat kleiner zijn dan gemiddeld (1m70 ) en kijk daardoor volledig door het scherm . Tja , de SH300 is wel de kleinste ( kortste) motorscooter ,en zal daardoor enkele kleine nadeeltjes hebben
 
Ja ik ben 182 ;)
Is allemaal niet erg; komt gewoon geen scherm op. Wellicht een heel klein schermpje wat net de wind ff omhoog richt..

We gaan het wel zien.
 
Ik moet zeggen dat ik met een 2017 model had gereden incl. origineel scherm en daar keek ik net tegen de bovenrand. Maar bij de mijne (2019) gelukkig niet, ik zit er met 183cm goed verdekt achter. Het scherm zelf is erg stevig en er zit geen millimeter speling in. Daarnaast heeft dit model aan beide kanten een geïntegreerde zonwering oid, wat gek genoeg totaal niet storend is of überhaupt opvalt maar het ziet er wel sjiek uit. Als er interesse is, kan ik evt foto's maken en/of afmetingen opgeven.
 
Ik ga er vanuit dat het scherm wat er op zat tijdens de proefrit een origineel scherm is; wij keken tegen de rand aan. Ook met afstappen (scooter van en op de moddenbok) kwam de helm tegen het scherm aan. Bij zowel bij mij als mijn vrouw. Dus dat was irritatie tot en met.
Ja dat had ik ook, ik heb tussen de bovenste 2 bevestigingen bussen van 15 mm gemonteerd zodat ik boven aan de rand 3.5 cm meer speling heb gekregen. net genoeg.
 
De scoot rijd echt heerlijk in de stad. Manouvreer overal snel en gemakkelijk tussendoor.
Ja dat vind ik ook, ook heerlijk op de b-wegen, maar komt ook wel aardig op de snelweg mee.
Ik ga in juni naar zuid-Duitsland, Friedrichhafen BodemSee, van Den Haag naar Venlo over de snelweg en dan alleen maar Landstrasse rijden 60-70 km in 3 dagen rustig toeren.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag zou het beter worden, wat de tempratuur betreft. Misschien kun je een klein rondje maken zodat je al een eerste indruk krijgt. Dan weten wij ook gelijk wat je er van vindt. Groeten.
Vandaag proef gereden met het opzet schermpje, werkt voor mij perfekt, staat nu in de midden stand en geeft 5 cm verhoging waardoor de luchtstroom ruim over de helm gaat. Je zou denken dat er lucht tussen de 2 ruiten door gaat, maar net achter de opzetruit wordt een vacuum gemaakt zodat de lucht die tussen de ruiten door komt naar voren getrokken wordt en dan mee omhoog gaat. Voor mij lijkt dit ruitje te vodoen voor die $15.00 van Aliexpress.:]
Dit is het model 27 x 12 cm.
En de bevestiging die in het midden zit heb ik met mijn 1.82 lengte totaal geen last.
Oja ik heb gehoord dat de bevestigings schroefjes 4x los kunnen lopen, dus daar even wat schroeven zekering op doen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag proef gereden met het opzet schermpje, werkt voor mij perfekt, staat nu in de midden stand en geeft 5 cm verhoging waardoor de luchtstroom ruim over de helm gaat. Je zou denken dat er lucht tussen de 2 ruiten door gaat, maar net achter de opzetruit wordt een vacuum gemaakt zodat de lucht die tussen de ruiten door komt naar voren getrokken wordt en dan mee omhoog gaat. Voor mij lijkt dit ruitje te vodoen voor die $15.00 van Aliexpress.:]
Dit is het model 27 x 12 cm.
En de bevestiging die in het midden zit heb ik met mijn 1.82 lengte totaal geen last.
Oja ik heb gehoord dat de bevestigings schroefjes 4x los kunnen lopen, dus daar even wat schroeven zekering op doen.

Mooi verslagje heb je daar geschreven, met een goede uitleg van hoe het allemaal werkt, hier kunnen andere scooterrijders hun voordeel mee doen. :Y
 
Ja dat vind ik ook, ook heerlijk op de b-wegen, maar komt ook wel aardig op de snelweg mee.
Ik ga in juni naar zuid-Duitsland, Friedrichhafen BodemSee, van Den Haag naar Venlo over de snelweg en dan alleen maar Landstrasse rijden 60-70 km in 3 dagen rustig toeren.
Petje af, dat is wel een gaaf tochtje en een mooie bestemming. Zou ik met de SH stiekem ook wel eens willen proberen. Nu ben ik nog geneigd om de K75RT pakken, want die zit echt heerlijk en moet ook zo nu en dan van stal.
Snelwegen probeer ik zoveel mogelijk te mijden, ik vind het zeer oncomfortabel vanwege turbulentie om mijn helm. Het SH scherm houd wel behoorlijk wat tegen omdat deze hoog is, bij de K75RT daarentegen loopt het originele scherm schuin en is laag wat voor wervelingen zorgt en mijn helm (Nolan N104) doet trillen als ik deze niet geheel openlaat, zelfs met zo'n Wunderlich opzetruitje. Heb dit ook een klein beetje gemerkt op de SH. Erg jammer, en zal eerst eens andere helmen moeten gaan proberen voordat ik weer aan langere ritten begin.
 
Petje af, dat is wel een gaaf tochtje en een mooie bestemming. Zou ik met de SH stiekem ook wel eens willen proberen. Nu ben ik nog geneigd om de K75RT pakken, want die zit echt heerlijk en moet ook zo nu en dan van stal.
Snelwegen probeer ik zoveel mogelijk te mijden, ik vind het zeer oncomfortabel vanwege turbulentie om mijn helm. Het SH scherm houd wel behoorlijk wat tegen omdat deze hoog is, bij de K75RT daarentegen loopt het originele scherm schuin en is laag wat voor wervelingen zorgt en mijn helm (Nolan N104) doet trillen als ik deze niet geheel openlaat, zelfs met zo'n Wunderlich opzetruitje. Heb dit ook een klein beetje gemerkt op de SH. Erg jammer, en zal eerst eens andere helmen moeten gaan proberen voordat ik weer aan langere ritten begin.
Ik rij met een chopperhelm zonder visier en dan met een Rayban zonnebril, en met de vakantie gaat een intergraal helm achterop mee voor het eventuele slechte weer.
Het doel (Friedrichshafen) is niet toevallig, er is namelijk daar de jaarlijkse radio-zend amateur beurs die ik eens wilde bezoeken en dit mooi kan combineren met een scootertour. Hiervoor 20 jaar een VL1500 gereden en daarop is deze rit sneller en makkelijker te doen, maar niet mooier, als het makkelijker gaat neem je vaker de snelweg of bundesstrasse maar ik vind de Landstrasse in Duitsland veel mooier om te rijden.
Kost wel wat meer tijd, als gepensioneerde heb ik tijd genoeg en geniet van de SH300 die lijkt op de Vespa waar ik 50 jaar geleden op heb gelest.
 
Omdat het vorig weekend lekker sleutelweer was, voor en achter de remschijven vervangen bij 42k.
Tevens de remblokjes vervangen, en alles gereviseerd en schoongemaakt. Kan er zo weer tijdje tegen!
To do: motorblok reviseren.

Wat is de 'normale' duur qua km's van de remschijven?
 
Ik heb bij Makina parts luchtfilter, pads voor achterrem en clutch besteld . Kan iemand me vertellen hoelang het ongeveer duurt vooraleer de onderdelen bij me zullen toekomen ? Ik woon in Belgie
 
Vandaag proef gereden met het opzet schermpje, werkt voor mij perfekt, staat nu in de midden stand en geeft 5 cm verhoging waardoor de luchtstroom ruim over de helm gaat. Je zou denken dat er lucht tussen de 2 ruiten door gaat, maar net achter de opzetruit wordt een vacuum gemaakt zodat de lucht die tussen de ruiten door komt naar voren getrokken wordt en dan mee omhoog gaat. Voor mij lijkt dit ruitje te vodoen voor die $15.00 van Aliexpress.:]
Dit is het model 27 x 12 cm.
En de bevestiging die in het midden zit heb ik met mijn 1.82 lengte totaal geen last.
Oja ik heb gehoord dat de bevestigings schroefjes 4x los kunnen lopen, dus daar even wat schroeven zekering op doen.
Linkje naar dit schem? Inclusief montage materiaal? Foto ook erg welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan