Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ben ook nog op zoek voor oplossing om het givi 307 scherm (die ingekort is tot 45cm) aan te passen.
Dan is de oplossing zoals Micky20 beschrijft best een creatieve.
Bij de schermbevestiging heb je blijkbaar drie soorten modellen sh300’s.. Van 2007-2011, van 2011-2016 en 2016-heden.
Hoewel ik me afvraag of schermbevestiging van nieuwe 2016-heden model niet hetzelfde is als het 2011-2016 model.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat vind ik ook, ook heerlijk op de b-wegen, maar komt ook wel aardig op de snelweg mee.
Ik ga in juni naar zuid-Duitsland, Friedrichhafen BodemSee, van Den Haag naar Venlo over de snelweg en dan alleen maar Landstrasse rijden 60-70 km in 3 dagen rustig toeren.
Ik ga juni naar de Harz maar neem de scoot mee achterin de bestelwagen. Daar mooi rijden 👍
 
Ik kan de Givi airflow ook aanraden. het dubbele scherm zorgt voor een airbubble waardoor je zonder veel wapperen aan je helm toch over je scherm heen kan kijken. Absolute aanrader.
Enige nadeel is dat als je in donker rijdt, de koplamp in het onderste deel van het scherm reflecteerd en voor een storen de lichtbron zorgt die je liever niet hebt. Ik heb dit opgelost door uit een bouwemmer van de bouwmarkt een soort petje voor de koplamp te knippen en dit met tesa supperstrips vast te plakken. Probleem opgelost. (ik heb 2009 model)
Heb hetzelfde scherm, werkt uitstekend. Voor in het donker heb ik van zo’n petje het klepje afgehaald en deze kan met klittenband precies onder het scherm door over de bovenkant vd koplamp, schermt het licht prima af.
 
Ben ondertussen nog steeds opzoek naar het part nummer voor de montage set... iemand?
 
Het hele scherm met montageset is partnr. 08R70-K53-D00. Ik weet niet of de montageset los verkrijgbaar is.
Ja die had ik gevonden. Maar dat de montage los leverbaar is lijkt mij wel toch? Gezien Givi aangeeft je de originele honda fixing kit moet gebruiken.
 
Ik ga juni naar de Harz maar neem de scoot mee achterin de bestelwagen. Daar mooi rijden 👍
Ja Harz heb ik ook al eens een paar dagen in getoerd, vond het heel mooi, maar ook niet zo erg groot.
Tot nu toe was Polen en dan met name het zuidelijkste rond Zakopane het mooiste toeren.
 

Bijlagen

  • 40E213CE-80A1-43F5-B472-8769719C248D.jpeg
    40E213CE-80A1-43F5-B472-8769719C248D.jpeg
    128,5 KB · Weergaven: 13
  • BD3C4856-541F-4207-9ED1-CFF41827E746.jpeg
    BD3C4856-541F-4207-9ED1-CFF41827E746.jpeg
    125,8 KB · Weergaven: 13
  • 226692D0-9D00-46EE-983A-EAC4D5A59DE1.jpeg
    226692D0-9D00-46EE-983A-EAC4D5A59DE1.jpeg
    123,9 KB · Weergaven: 14
na hoe veel km heeft de 300i een nieuwe zuiger nodig hoorde vandaag dat een 125 tot ca 500 een cylinder al na ca 50.000 daar aan toe is lijkt mij erg snel
 
Verhalen over vervanging bij 40 a 50k zijn wel een beetje gedateerd. Tegenwoordig gaan motorblokjes gruwelijk lang mee, elektronica lijkt de eerste spelbreker te zijn bij hoge kilometrage.
 
na hoe veel km heeft de 300i een nieuwe zuiger nodig hoorde vandaag dat een 125 tot ca 500 een cylinder al na ca 50.000 daar aan toe is lijkt mij erg snel
Ik weet wel dat crossmotoren zo nu en dan na zoveel draaiuren moeten worden vervangen maar dat is een iets ander segment; je gaat het merken in olie verbruik als een zuiger of zuigerveren versleten zijn. Een compressie meting zal dan uitkomst geven. Maar om nou na 50k preventief te gaan vervangen lijkt mij overdreven
 
het dubbele is dus haalbaar kwa km
Hoogste stand die ik wist te vinden van iemand met een SH 300 die overging tot reviseren: 127.000km. Toen gebruikte die vanaf 90.000 best wel wat olie. Lijkt mij een behoorlijk hoge kmstand. Een goed moment om de scooter weg te doen, maar nee. Die eigenaar denkt er anders over.
 
Hier heb ik twee sh300’s die bij 42k en 52k nieuwe zuigerveren nodig hadden. De zuigerveren zaten vast, waardoor het olie verbruik flink omhoog ging. Van slijtage nog nauwelijks sprake. Ook rijd ik met andere nokkenas, en rijker mengsel op beide sh’s.
Denk dat rustige rijders de ton wel moeten kunnen halen met de zuiger.
 
Valt me mee dat je er nog geen turbo en supercharger op hebt gezet ;)

Of breng ik je nou op ideeën :+

Op het amerikaanse sh forum was er toen een dame, een vrouwelijke topfuel dragster piloot die als pitbike een sh150 had met turbo en lachgas injectie, ik meen iets van 35 pk :9~
Ff zoeken of er nog plaatjes van te vinden zijn, ze had ook een custom verlengd frame en meer moois.
 
Terug
Bovenaan Onderaan