Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Die nieuwe TomTom VIO lijkt mij ook wel handig op de SH.
Dat ding is end of life. Niet kopen.
De bijbehorende app in de appstore is al rúim 2 jaar niet bijgewerkt, diverse problemen zijn bekend met het veelvuldig verbreken van de bluetooth. Logisch; de apple software op de toestellen veranderd maar de app is gewoon verouderd. Er zijn ook nog maar erg weinig winkels die hem uberhaupt verkopen.
 
Dat ding is end of life. Niet kopen.
De bijbehorende app in de appstore is al rúim 2 jaar niet bijgewerkt, diverse problemen zijn bekend met het veelvuldig verbreken van de bluetooth. Logisch; de apple software op de toestellen veranderd maar de app is gewoon verouderd. Er zijn ook nog maar erg weinig winkels die hem uberhaupt verkopen.

Oké dat wist ik niet.
 
Oké dat wist ik niet.
Dat geeft niet. Nu wel en ben je behoed van het kopen van een onding. Beter dan een tweedehandse rider 400/450 zoeken. Al zijn die wel een stuk langzamer dan de nieuwe 500 maar die is dan ook wel meteen 350-400 euro (met hoesje erbij)
 
Ik wilde hem aanvankelijk ook kopen. Maar vond het al wat raar dat zo weinig webshops dat ding aanboden.. bij tweakers.net is hij verdwenen uit de pricewatch en hij was verkrijgbaar sinds november ‘16. Dus dat is al bijna een 3 jaar oud apparaat. En toen ik dacht van ik ga eens kijken naar de app die erbij hoort zag ik dat deze al 2 jaar lang niet voorzien was van een update. Vervolgens ervaringen opgezocht en er zijn toch wel heel veel klachten en bijna allemaal wel met verbinding problemen. En tomtom doet er niets aan en geeft dus al jaren geen bijgewerkte app versie uit. Er zijn meerdere topics op het tomtom forum over mensen die klachten/vragen hebben mbt tot verbinding problemen met iOS. Wellicht is het met android minder want daar las ik eigenlijk niets over. Maar ik vermoed dat ie tzt wel van de website zal verdwijnen maar ze bieden hem gewoon nog steeds te koop...

Uiteindelijk de rider 500 gekocht. Deze heb ik deels betaald met VVV cadeaukaarten en dat drukte de prijs wat maar het is wel een duur ding. Vervangt mijn (traag als stront) oude tomtom rider 2 van ongeveer 8-9 jaar oud ;)
 
Laatst bewerkt:
Citaat uit een eerder bericht;

Daarentegen ook een erg fijne machine die makkelijk 1 op 30 loopt.
Fijn zit als je niet al te lang bent en geen schoenmaat groter dan 45.
Standaard werd geleverd met een topkoffer omdat er geen helm onder het zadel past, vanwege de grotere (16 inch) wielen. Deze ruimte is er wel sinds 2016 .

Voor ervaringen met banden , zie de vorige delen of hier : Alles over Banden, Scooter-Banden! rubber.

Er is ook een overzicht van webshops voor motorscooters DIE MOET IK NOG EVEN OPZOEKEN JAJA....komt hier dus.....

WPHBoek (WebEngine):

Honda_SH300i_Service Manual(full_Jan_permission).pdf


Een verzameling nuttige links van @Pre-Vutter :

owners manual:

Honda SH 300 2007 handleiding

Parts:

2011 SH 300 SCOOTER Honda motorcycle # HONDA Motorcycles & ATVS Genuine Spare Parts Catalog

Uitlaten;

EasyParts.nl - Uitlaten

Honda SH300


Windschermen;

Honda Scoopy SH 300 Windschermen


Roadtest mod 2011:

HONDA SH 300i NEU – ROLLER-TEST 2011 – FAHRBERICHT

Roadtest mod.2016:

HONDA SH300i TEST ROLLER-NEWS 2016
 
Mischien dat deze vraag al een paar keer gesteld is (ben te lam om goed te zoeken), maar hoe zit het nou met lange mensen op een SH300i vs SH150i. Ik heb vandaag op een SH150i gezeten en dat gaat hem niet worden..
Zit er nou veel verschil in de SH300i vs SH150I?
Ik ben zelf 1,97 met motorlaarsmaat 46.

SH300 zit ruimer dan de SH150, ik zou het proberen. En anders voor andere maxiscooter gaan...
 
Mischien dat deze vraag al een paar keer gesteld is (ben te lam om goed te zoeken), maar hoe zit het nou met lange mensen op een SH300i vs SH150i. Ik heb vandaag op een SH150i gezeten en dat gaat hem niet worden..
Zit er nou veel verschil in de SH300i vs SH150I?
Ik ben zelf 1,97 met motorlaarsmaat 46.
Ik ben zelf maar 1,83, heb een keer proefgereden op sh150 maar dat voelde wel erg klein/ licht aan zeker op snelweg. Heb nu SH300 uit 2018 en die moeten ze ook niet kleiner maken dan die nu is
 
Zit er nou veel verschil in de SH300i vs SH150I?
Naar mijn idee is er geen verschil. Hier op het forum rijdt er iemand met 2m lengte op en SH300 en dat gaat prima, zegt hij. Misschien wel iets om rekening mee te houden: op de facelift versie heb je net iets meer ruimte. Toevallig vandaag de twee fysiek naast elkaar gehad om te vergelijken.
 
De proefzit SH150 was een 2013 model, als ik het goed heb is de facelift 2016?
Probleem is een beetje met het aanbod van de SH300i nieuw en 2ehands, ze zijn hier in Brabant niet goed vertegenwoordigd bij de motorzaken.
Maar ik heb er geen haast bij, en in ieder geval bedankt voor de info!
Het zou voor mij mooi zijn om toch een "echte" honda te kunnen kopen. ;)
 
De 150 is niet geschikt voor op de snelweg, heb erop proef gereden. Ging amper 100 met wind tegen. Andere kant op 110 is het snelste op de teller wat ie gehaald had.. de 300 loopt 140.
 
Uiteindelijk de rider 500 gekocht. Deze heb ik deels betaald met VVV cadeaukaarten en dat drukte de prijs wat maar het is wel een duur ding. Vervangt mijn (traag als stront) oude tomtom rider 2 van ongeveer 8-9 jaar oud ;)
Die prijs vond ik een probleem en heb met een oude Mio moov waar ik IGO met de nieuwste kaarten op gezet heb, de hele reis van 2000 km naar de BodemSee op binnen wegen genavigeerd heb afgelegd. Nee geen BlueTooth maar een oortje met draadje, en nee niet waterdicht, maar met een plastik zakje erover werkte het goed tijdens die enkele regenbui.
Als backup had ik een Grundig navigatie mee, maar die had ik niet nodig.
Ik ben best een TomTom liefhebber (in de auto zit een TT 720) maar zoveel geld voor een Rider 500 heb ik niet over.
 
Vanmiddag het lampje van de kentekenverlichting vervangen. Pff. Viel niet mee. De centrale schroef wilde erg moeilijk los. Roest was de oorzaak. Daarna begon de echte ellende. De twee kruiskopschroefjes van de lens wilden geen passende schroevendraaier meer in hun hart hebben, vanwege stevige roestvorming. Kruipolie bracht geen verbetering. Uiteindelijk met de Dremel er sleufjes in geslepen. Het oude lampje, dat nog wel flauwtjes brandde, liet zich tegen mijn verwachting in eenvoudig verwijderen. Alles bij elkaar ruim een uur werk voor een ogenschijnlijk simpel klusje.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Maru
Mischien dat deze vraag al een paar keer gesteld is (ben te lam om goed te zoeken), maar hoe zit het nou met lange mensen op een SH300i vs SH150i. Ik heb vandaag op een SH150i gezeten en dat gaat hem niet worden..
Zit er nou veel verschil in de SH300i vs SH150I?
Ik ben zelf 1,97 met motorlaarsmaat 46.
Ik ben 1.98 en maat 47 ben zelf in bezit van een sh300 en dat gaat goed alleen heb ik met de voeten net ruimte genoeg. Dit is dus alleen de ervaring op een sh300 en ik denk dat de sh300 net iets beter op comfort gericht is als de sh150
 
Vanmiddag het lampje van de kentekenverlichting vervangen. Pff. Viel niet mee. De centrale schroef wilde erg moeilijk los. Roest was de oorzaak. Daarna begon de echte ellende. De twee kruiskopschroefjes van de lens wilden geen passende schroevendraaier meer in hun hart hebben, vanwege stevige roestvorming. Kruipolie bracht geen verbetering. Uiteindelijk met de Dremel er sleufjes in geslepen. Het oude lampje, dat nog wel flauwtjes brandde, liet zich tegen mijn verwachting in eenvoudig verwijderen. Alles bij elkaar ruim een uur werk voor een ogenschijnlijk simpel klusje.
Gelijk een ledje erin zetten dan hoeft die nooit meer open, ik heb die maar gelijk voor led vervangen.
Je zou die ijzeren schroefjes ook kunnen vervangen voor RVS.
 
Dat ding is end of life. Niet kopen.
De bijbehorende app in de appstore is al rúim 2 jaar niet bijgewerkt, diverse problemen zijn bekend met het veelvuldig verbreken van de bluetooth. Logisch; de apple software op de toestellen veranderd maar de app is gewoon verouderd. Er zijn ook nog maar erg weinig winkels die hem uberhaupt verkopen.
Ik heb ook een VIO gehad. Mogelijkheden zijn vrij beperkt, maar dat wist ik. Dus geen GPX inladen of routes maken via Tomtom mydrive. Wat ik niet wist is dat de iOS app veel beperkter is dan de Android app (o.a. geen mogelijkheid voor tussenpunten, wat in de Andrioid app wel kan), en inderdaad al lang niet meer geupdate wordt.
Ik vond het een leuk en handig klein dingetje, maar helaas te beperkt. Ik heb 'm via MP verkocht en via MP een Rider gekocht. Stukken uitgebreider, maar een beetje erg groot boven het dashboard van de SH.
 
Ik vraag me af wat het voor een zin heeft om de compressie van een 1 cilinder SH300 te meten.
Nou omdat een lage compressie een teken is van niet goed sluitende kleppen ofwel ingesleten klepzetels of dat de zuigerveren versleten zijn? En een lage compressie geeft iig start moeilijkheden..
 
Ik ben 1.98 en maat 47 ben zelf in bezit van een sh300 en dat gaat goed alleen heb ik met de voeten net ruimte genoeg. Dit is dus alleen de ervaring op een sh300 en ik denk dat de sh300 net iets beter op comfort gericht is als de sh150

Thanks voor de info, maar het is de honda innova geworden en geen SH. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds nieuwsgierig ben naar een SH......
 
Terug
Bovenaan Onderaan