haha.... weet je wel hoeveel dat is om allemaal te lezen?! Ik heb er heel wat avondjes voor nodig gehad om het door te lezen maar het is het meer dan waard!
Wat dat betreft ben ik (en ik denk heel veel mensen die het niet zo zullen zeggen) heel erg blij met dit topic !!
Misschien wel het langstlopende topic ever?
Inmiddels 2 dagen op de SH rondgereden en moet zeggen: "wauw", ik heb er zo'n spijt van !
Dat ik niet jaren eerder zo'n ding gekocht heb!
Ik heb een bordeaux rode 2011 SH gekocht met 25000 op de teller (een oudje dus) en dat ding gaat als de brandweer!
De historie van het onderhoudsboekje laat zien dat hij gekocht is bij Motoport Hillegom en van een monteur van Motorport Amsterdam is geweest de eerste 5 jaren. Die dus zelf het onderhoud aan zijn eigen motor heeft gedaan bij Motoport Amsterdam t/m de beurt van 22000 km in 2016. Daarna is hij verkocht en is onderhoudshistorie onduidelijk, behalve dat er dus niet veel meer mee is gereden na 2016 (+3000km in 3,5 jaar= nog geen 1000 km/jaar).
Ik verwacht dat alles en ook de distributie geheel origineel is en dat er nagenoeg niks vervangen is.
Dat klopt qua gevoel ook wel want de drukveer is echt wel aan vervanging toe (te vroeg oppakken van de koppeling, cq een bokkig karakter bij het optrekken met weinig gas)
Dus, ik heb nu besteld en is onderweg: ... nieuwe rollen 17 gram polini, nieuwe snaar, drukveer(Malossi Wit), motorolie (10W40 Motul HC-SYN MB Scooter Expert) , gearbox olie (Motul Transmissieolie Gearbox 80W90 API GL-5 )
Ik vind de scooter zoals ie nu is al bijzonder rap vergelijkend m'n zwaardere motoren van vroeger, ik bedoel: niet gedacht dat het zó vlot zou gaan met een 300, cq 279cc scooter.
Ik hoop dat de 17 grams rollen i.c.m. de witte malossi drukveer het niet té gortig gaan maken met betrekking tot het toerental. De witte drukveer is al sterker dan origineel (dus hoger toerental) en de 17 ipv 19 grams rollen heeft ook al een hoger toerental tot gevolg, maar we zullen het zien...
Tot nu toe snap ik niet dat ik niet veel eerder zo'n machine gekocht heb.
Ik was eigenlijk heel erg aan het twijfelen of het nou een 300 of toch liever een lichtere 150 moest worden omdat ik domweg nét wat méér wilde dan m'n 50cctje CPI 2 takt . Uiteindelijk besloten om toch te gaan voor een SH150 om het lekker licht en wendbaar te houdenmet tóch wat meer pit. Vroeger eigenlijk alleen zwaardere motoren gereden maar dat wil ik absoluut niet meer: liever zo licht mogelijk met wat gang erin, dat dan weer wel. Dus op zoek naar een SH150 .
Ik dacht die ook gevonden te hebben, erop geboden, mails heen en weer, prijs dit en prijs dat, overeengekomen, toen bleek bij de koop ineens dat het niet om een 150 ging maar om een 300! .. Het lot beslist dus blijkbaar... Ik ben er blij mee, wat een ding!
Wat dat betreft ben ik (en ik denk heel veel mensen die het niet zo zullen zeggen) heel erg blij met dit topic !!
Misschien wel het langstlopende topic ever?
Inmiddels 2 dagen op de SH rondgereden en moet zeggen: "wauw", ik heb er zo'n spijt van !
Dat ik niet jaren eerder zo'n ding gekocht heb!
Ik heb een bordeaux rode 2011 SH gekocht met 25000 op de teller (een oudje dus) en dat ding gaat als de brandweer!
De historie van het onderhoudsboekje laat zien dat hij gekocht is bij Motoport Hillegom en van een monteur van Motorport Amsterdam is geweest de eerste 5 jaren. Die dus zelf het onderhoud aan zijn eigen motor heeft gedaan bij Motoport Amsterdam t/m de beurt van 22000 km in 2016. Daarna is hij verkocht en is onderhoudshistorie onduidelijk, behalve dat er dus niet veel meer mee is gereden na 2016 (+3000km in 3,5 jaar= nog geen 1000 km/jaar).
Ik verwacht dat alles en ook de distributie geheel origineel is en dat er nagenoeg niks vervangen is.
Dat klopt qua gevoel ook wel want de drukveer is echt wel aan vervanging toe (te vroeg oppakken van de koppeling, cq een bokkig karakter bij het optrekken met weinig gas)
Dus, ik heb nu besteld en is onderweg: ... nieuwe rollen 17 gram polini, nieuwe snaar, drukveer(Malossi Wit), motorolie (10W40 Motul HC-SYN MB Scooter Expert) , gearbox olie (Motul Transmissieolie Gearbox 80W90 API GL-5 )
Ik vind de scooter zoals ie nu is al bijzonder rap vergelijkend m'n zwaardere motoren van vroeger, ik bedoel: niet gedacht dat het zó vlot zou gaan met een 300, cq 279cc scooter.
Ik hoop dat de 17 grams rollen i.c.m. de witte malossi drukveer het niet té gortig gaan maken met betrekking tot het toerental. De witte drukveer is al sterker dan origineel (dus hoger toerental) en de 17 ipv 19 grams rollen heeft ook al een hoger toerental tot gevolg, maar we zullen het zien...
Tot nu toe snap ik niet dat ik niet veel eerder zo'n machine gekocht heb.
Ik was eigenlijk heel erg aan het twijfelen of het nou een 300 of toch liever een lichtere 150 moest worden omdat ik domweg nét wat méér wilde dan m'n 50cctje CPI 2 takt . Uiteindelijk besloten om toch te gaan voor een SH150 om het lekker licht en wendbaar te houdenmet tóch wat meer pit. Vroeger eigenlijk alleen zwaardere motoren gereden maar dat wil ik absoluut niet meer: liever zo licht mogelijk met wat gang erin, dat dan weer wel. Dus op zoek naar een SH150 .
Ik dacht die ook gevonden te hebben, erop geboden, mails heen en weer, prijs dit en prijs dat, overeengekomen, toen bleek bij de koop ineens dat het niet om een 150 ging maar om een 300! .. Het lot beslist dus blijkbaar... Ik ben er blij mee, wat een ding!