Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zit er bij jou af fabriek Metzelers op ok. Misschien dat het indd ook een marketing ding is mijn sh is van 2007 kan best zijn dat ze voor nieuwer type dan ook andere banden hebben gekozen .@Micky20 , waarom heeft de fabriek er dan bij mij er Metzelers op gelegd?
Lijkt mij allemaal om de prijs te gaan.
Niet dat ik ontevreden ben maar ik heb ook nog geen ervaring met andere merken op de SH300.
Super bedankt voor je info en de nuttige info achter 4 mm en voor 3.5 zoals ik kan aflezen alleen het probleem is dat ik daar geen meetinstrument voor heb . Indd als ik dan mijn schijven vervang zal ik er uiteraard nieuwe blokken opzetten ivm met inslijten van nieuwe schijf. Heb de blokjes trouwens besteld bij Goedhart Motoren voor en of achter kosten de orginele 38.72 euro dus 77.44 euro voor en achter. Hiervoor eens trw lucas erop gehad maar die hebben nog geen 6000 km achter meegegaan. Dus wil drm weer graag de orginele sinters proberen .Letwel; als je nu je blokken vervangt en over een half jaar je schijf omdat deze dan wel aan vervanging toe is je dan wederom de blokken dient te vervangen.
Ja eigenlijk heb je een micrometer nodig maar een goede schuifmaat geeft een prima indicatie.
ik zal eens opmeten hoe dik de mijne zijn, ik vermoed dat nieuwe schijven 4.7mm zijn en dat de minimale standaard van 4.3mm word beschouwd als versleten. Want een halve mm productie tolerantie is wel erg erg veel bij dit soort onderdelen. Dat geloof ik echt niet dat dat het geval kan zijn, daarnaast idd dat ze technisch gezien absoluut niet onder de service limit mogen komen want dan kunnen ze scheuren.
@mitchlin bij mijn spliksplinter nieuwe SH zaten er al na de eerste 500km miniscule metaaldeeltjes in; dus idd gewoon transmissieolie erin.
Je koopt al een remschijf dikte meter en bandprofiel meter in 1 voor nog geen €10.00Super bedankt voor je info en de nuttige info achter 4 mm en voor 3.5 zoals ik kan aflezen alleen het probleem is dat ik daar geen meetinstrument voor heb . Indd als ik dan mijn schijven vervang zal ik er uiteraard nieuwe blokken opzetten ivm met inslijten van nieuwe schijf. Heb de blokjes trouwens besteld bij Goedhart Motoren voor en of achter kosten de orginele 38.72 euro dus 77.44 euro voor en achter. Hiervoor eens trw lucas erop gehad maar die hebben nog geen 6000 km achter meegegaan. Dus wil drm weer graag de orginele sinters proberen .
Je koopt al een remschijf dikte meter en bandprofiel meter in 1 voor nog geen €10.00
de meter 2 in 1 of op de eBay voor €6.50
@robber57 die nonius werkt wel hoor, en anders zou een machinehandel als HBM die zeker niet verkopen met al hun
machine kennis. Buitelaar is bekend met dit soort zaken.
Zelf meet ik met een micrometer, maar die kost iets meer en daar moet je mee leren meten.
Maar ik heb ook een probleem waar ik niet uitkom en best raar is:
Bij het rijden op rechte weg vanaf ongeveer 60kmh en als je dan over de weg gaat slingeren, ontstaat er in de slinger naar rechts, een schurend ?effect. Bij de slinger naar links verdwijnt dat. Bij een lange bocht naar rechts is het dus continue en bij hogere snelheden intermitterend.
Er moet wel gas gegeven worden want bij loslaten van het gas verdwijnt het verschijnsel nagenoeg.
Hoe hoger de snelheid , hoe groter dat effect is. Het voelt aan alsof er iets resoneert, schuurt, aanloopt. Je hoort het niet maar voelt het vooral aan je voeten.
Het is aan het stuur ook wel te voelen maar het is het ergste te voelen aan de voeten die op de voetenplaat staan.
Klein beetje remmen heeft geen invloed op het schurende effect.
Eigenlijk wel een kapot lager gevoel. Maar waarom dan alleen met het gas erop en bij gas iets loslaten niet?
Misschien een voorwiellager aan 1 kant? (denk t niet maar dat zou wel het makkelijkste zijn :|) Of juist een lager achter? Maar aan het wiel is niks te voelen.
Of toch iets in de vario omdat het juist voorkomt bij aandrijving van de vario, en het verdwijnt nagenoeg bij iets gas terugnemen.
Er zijn vario spulletjes onderweg maar vraag me nu af of ik niet gelijk de lagertjes had moeten mee bestellen.
Km stand is 25800 of zo en ik heb m nog maar een week dus zelf te weinig ervaring met deze scooter.
Wel gelezen dat de pcx veel last heeft van kapotte lagers in het koppelingsgebeuren.