Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Gefeliciteerd met je sh300i. Morgen en overmorgen al mooi toer weer.
Ja zullen nog zat dagen volgen.
Het is voor mij het enige vervoer (een motor) dus weinig toeren veel ww verkeer en doel gericht ergens heen.

Zit een groot honda wind scherm op, en handkappen, samen met grote honda topkoffer.
Ziet er niet echt super uit maar wel super relaxt rijden.
 
Het is deze.
6bd67401-5649-4860-b2f3-986506e5a40e.jpg
 
Mick58,veel rijplezier toegewenst,krijg je zeker geen spijt van.

Ben op zoek naar een nieuwe helm en wil dan graag een jethelm aanschaffen.
Wil de jethelm voornamelijk gaan gebruiken voor in de binnenstad en kleine ritjes.
Nu weet ik dat een helm heel persoonlijk is maar toch wouw ik jullie om advies vragen.
Zijn er hier meer mensen die met een jethelm rondtuffen enzo je welke?
 
Ik zou t beste van beide wereldjes nemen en dat is een systeemhelm. Bevalt mij uitstekend.

ikzelf heb een shoei neotec. Al jaren. Bevalt goed. Mijn zus en vrouw hebben beide een Shark Evo One. Daarvan klap je het kinstuk helemaal door naar achter. Want dat is het nadeel van een systeemhelm; dat blijft rechtovereind staan. Maar bij de shark draait het door op het achterhoofd. Ze zijn er beide erg tevreden over.
 
Mick58,veel rijplezier toegewenst,krijg je zeker geen spijt van.

Ben op zoek naar een nieuwe helm en wil dan graag een jethelm aanschaffen.
Wil de jethelm voornamelijk gaan gebruiken voor in de binnenstad en kleine ritjes.
Nu weet ik dat een helm heel persoonlijk is maar toch wouw ik jullie om advies vragen.
Zijn er hier meer mensen die met een jethelm rondtuffen enzo je welke?
laten we het hopen van niet idd, de sh zal het goed moeten doen door weer en wind.

heb zo scorpion jethelm gehad voor op de scooter (45km na ja 55km / uur) en daar was die prima voor, was ook veel binnenstad en fietspaden, heerlijk voor de zomer maanden.

heb zelf sinds een maand een scorpion systeemhelm, deze klapt alleen iets omhoog en niet naar achter als je stil staat . Je moet hem ook altijd dicht doen met rijden, staat ook in de gebruiksaanwijzing denk dat die ook dicht klapt als je gaat rijden.
Hiervoor altijd een integraal helm gehad omdat ik die systeemhelmen niet zo veilig achten maar de systeemhelm die ik heb zit beter dan mijn integraalhelm, ik moet echt de klep omhoog doen om de helm af te kunnen doen dus dat betekend dat de helm beter pas zit dan een integraal.

met een jethelm zou ik niet zo snel veel snelweg km's pakken maar rustig in de stad zou ik er ook niet veel problemen mee hebben.
 
Mijn shoei systeemhelm blijft gewoon open staan ook tijdens het rijden. Valt niet vanzelf omlaag. op 80km wegen gaat her ook al is dat natuurlijk door de windvanger niet te doen maar t gaat wel ;)
 
Precies dat.
mijn zus had een jethelm (shark ook) voor bij dr Vulcan S650, en is overgegaan op de shark evo one vanaege de kouw in de herfst/winter maar ook voor bij regen; anders is echt heel je smoel nat en loopt t via je kin/nek zo je pak in.
 
Ik rij met een Kappa KV22 Florida jethelm. Heeft een ingebouwde zonnebril die je op- of neerklappen kan. De zonnebril mocht neergeklapt iets lager komen.
Ik rij altijd met het scherm dicht maar als het koud is en bij lage snelheden dan heeft het scherm de neiging om aan de binnenkant aan te dampen en moet ik het scherm een tikje opklappen om wat meer luchtstroom langs de binnenkant van het scherm te krijgen. Na enkele kilometers is dat gedaan en kan het scherm terug gewoon dicht.
Doet verder wat een helm moet doen denk ik dan, maar eerlijk gezegd heb ik mij nooit in helmen verdiept.
 
Systeem is ook een goede tip.Heb dit ook zeker overwogen,maar ben in het bezit van een goede integraal helm de agv gp tech. Ben dus opzoek naar een 2de helm,voor erbij. Wil deze dan ook gaan gebruiken als de mussen weer van het dak vallen zeg maar. Had mijn vorige tekst wat beter moeten formuleren,excuus. Toch bedankt voor de tips.
Peter bedankt voor het delen van jou ervaring met dat model. Modellen met scherm en zonnen bril spreken mij dan ook zeker aan. Lijkt me niet fijn als je met een kilometertje of 80 tegen een dikke strotvlieg aan rijd op onze mooi Hollandse binnen wegen. Zal van de week eens wat modellen gaan passen.
 
Als het weer iets frisser/kouder/natter is, gebruik ik mijn oude BMW systeemhelm.
Deze is aan vervanging toe en er gaat dan waarschijnlijk een Shark Evo ES in de plaats komen:
Shark Evo ES
Voor de echte warme dagen heb ik een LS2 Track jethelm, waar ik heel tevreden over ben.
Deze heeft een groot scherm, een zonnevizier en een heel goede luchtdoorstroming : LS2 Track jethelm
Zeker wat verschillende modellen/merken passen, elke helm heeft een andere pasvorm.
Voor een zomerhelm liefst een witte kiezen, scheelt echt qua temperatuur.
 
Systeem is ook een goede tip.Heb dit ook zeker overwogen,maar ben in het bezit van een goede integraal helm de agv gp tech. Ben dus opzoek naar een 2de helm,voor erbij. Wil deze dan ook gaan gebruiken als de mussen weer van het dak vallen zeg maar. Had mijn vorige tekst wat beter moeten formuleren,excuus. Toch bedankt voor de tips.
Peter bedankt voor het delen van jou ervaring met dat model. Modellen met scherm en zonnen bril spreken mij dan ook zeker aan. Lijkt me niet fijn als je met een kilometertje of 80 tegen een dikke strotvlieg aan rijd op onze mooi Hollandse binnen wegen. Zal van de week eens wat modellen gaan passen.
Neem een witte helm; scheelt aanzienlijk.
wéke terug weze kijken voor tuintegels, mooie zonnige dag, graadje of 9 slechts. de zwarte tegels op ut showtableau waren behoorlijk warm, de zandkleurige dr pal naast was ijskoud.

rijd zelf ook met een witte helm.. daarbij in t verkeer wat beter te zien én vaak goedkoper dan de fancy kleurtjes
 
Ik heb er eentje, kreeg ik bij mijn sh300, 1 keer gedragen, in de kast gelegd en nooit meer de neiging gehad om hem op te zetten, en wel hierom;
Vanuit veiligheid overweging is een jethelm niet zo'n beste.
Je kin en de helft van je aangezicht (dat is wat andere mensen als eerste van je zien) is helemaal onbeschermd
en asfalt is een hele heftige kaasschaaf waarmee je moeiteloos centimeters vlees en bot weg schaaft.
ik rijd al jaren met lidl systeem helmen (€50) en eentje heeft mij in leven gehouden bij een frontale botsing @70kmh op een volkswagen transporter bus, prima helm met goede bescherming en niet zo'n beste pasvorm maar ook die systeemhelm doe ik zodra ik ga rijden de klep dicht, je hebt maar 1 gezicht....
Dat je hem bij het stoplicht,manouvreren en stapvoets rijden kunt open zetten is wel fijn en een echte plus maar als je gaat rijden moet dat ding dicht.
 
Doe mij maar een witte of knal gele integraal helm voor in het verkeer. Veilig en minder zwaar dan bv zo n (duurdere) klaphelm. Rijden met een open klaphelm lijkt mij minder veilig dan met een jet- of integraalhelm rijden.
 
Daar heb je inderdaad wel een stevig punt wat betreft de veiligheid van een jethelm.Moet er inderdaad niet aan denken dat je met je gezicht over het zoab asfalt heen schuurt.
 
ik zit te denken om geel veiligheidsvest te kopen met zo n opblaas functie aan kabeltje. Is wel een grote uitgave maar lijkt mij toch wat handiger dan met die dikke motorkleding op scooter.
 
Ben het met de mensen eens die vinden dat een integraal- of systeemhelm veiliger is dan een jethelm, toch geef ik de voorkeur aan het laatste. Vind het gewoon veel lekkerder om met mn snoet in de open lucht te rijden, dus neem bewust het risico. Maar dan wel met een hoog scherm! Rijd nu noodgedwongen even zonder, omdat mijn scherm is gesneuveld doordat mn scoot is omgevallen, maar wat een drama zeg qua herrie en wind met rijden. Zit met smart te wachten op een nieuwe.
Heb trouwens wel eens een uitgebreide testsessie gedaan met allerlei merken jethelmen, maar kwam toch op een goedkoper model uit. De pasvorm is blijkbaar heel persoonlijk en niet afhankelijk van de prijs. Wel kies ik altijd voor een model met geintegreerd zonnevizier en helder vizier dat ver doorloopt naar je kin. Voor als het heel hard regent.
 
Ik heb er eentje, kreeg ik bij mijn sh300, 1 keer gedragen, in de kast gelegd en nooit meer de neiging gehad om hem op te zetten, en wel hierom;
Vanuit veiligheid overweging is een jethelm niet zo'n beste.
Je kin en de helft van je aangezicht (dat is wat andere mensen als eerste van je zien) is helemaal onbeschermd
en asfalt is een hele heftige kaasschaaf waarmee je moeiteloos centimeters vlees en bot weg schaaft.
ik rijd al jaren met lidl systeem helmen (€50) en eentje heeft mij in leven gehouden bij een frontale botsing @70kmh op een volkswagen transporter bus, prima helm met goede bescherming en niet zo'n beste pasvorm maar ook die systeemhelm doe ik zodra ik ga rijden de klep dicht, je hebt maar 1 gezicht....
Dat je hem bij het stoplicht,manouvreren en stapvoets rijden kunt open zetten is wel fijn en een echte plus maar als je gaat rijden moet dat ding dicht.
Dan heb ik dezelfde helm. Goedkoop, met redelijk comfort maar blijkbaar ook erg stevig.
 
Gisteren naar goedhart motoren geweest, scherm 1000 km beurt nu nog wachten op de topkoffer. Maar vond het originele scherm te hoog en lelijk, dus deze mooie Givi scherm.
Ik heb ondertussen met mijn 350i (bijna 1000 km) en ik merk dat t.o.v mijn vorige 300i vanuit de transmissie
merkelijk meer "geklapper" komt. Ik rij met het originele windscherm dat het windlawaai goed wegneemt.
Het is best te horen tussen 60 en 70 km/u en bij lichte belasting.
Het valt natuurlijk ook meer op omdat de Euro 5 uitlaat weeral wat stiller is geworden denk ik.
Het motorblok zelf draait trouwens als een "naaimachientje" :-)
Moest het conceptgebonden zijn en geen technisch probleem dan blijft het wel een hinderlijk lawaai.
Bij het 1000 km onderhoud volgende week ga ik er mijn dealer zijn mening over vragen.
Is er iemand met een 350i met dezelfde ervaring?
 
Mick58,veel rijplezier toegewenst,krijg je zeker geen spijt van.

Ben op zoek naar een nieuwe helm en wil dan graag een jethelm aanschaffen.
Wil de jethelm voornamelijk gaan gebruiken voor in de binnenstad en kleine ritjes.
Nu weet ik dat een helm heel persoonlijk is maar toch wouw ik jullie om advies vragen.
Zijn er hier meer mensen die met een jethelm rondtuffen enzo je welke?
ik heb zelf een shark evo 2 top helm
 
Terug
Bovenaan Onderaan