Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Collega heeft vanmiddag zijn Sh300i ingeruild voor deze mooie Sh350i.
Volgens mij van een bekende van dit forum 😀.
 

Bijlagen

  • IMG-20210925-WA0001.jpg
    IMG-20210925-WA0001.jpg
    229,3 KB · Weergaven: 56
  • IMG-20210925-WA0002.jpg
    IMG-20210925-WA0002.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 56
Sh350i allemaal wat groter en dikker dan de 300i binnen in.
Schrijven ze bij de 350 evengoed nog motorolie voor om in de transmissie te gieten of zijn ze daar van terug gekomen? Puur uit interesse.. met de ADV is het weer ”ouderwets” ketting smeren ;)
 
Kort geleden op vakantie geweest in Italie. Idd, die Xadv zie je overal rijden. Sh125 overal te vinden. Bijna geen 300 en de 350 helemaal géén één gespot. Wel een scooter van italiaans merk met de sleutels in de koffer!!! Makkelijk meenemen 😆
39797F6A-C6BD-4C50-8F50-537561DA5A9E.jpeg
 
Lijkt een ouder model Beverly.

Schril contrast met Nederland waar je blijkbaar je scooter langs alle kanten moet vergrendelen om hem niet kwijt te raken.
 
Ook op proef gereden, vond het heel erg, .... appart rijden zeg maar.
Heb zelf hiervoor een nc750x gehad en eigenlijk reed de xadv nog heel anders (slechter) dan de nc, had ik niet verwacht, zithouding is ook appaŕt vind ik.
Vanwaar de keuze als ik vragen mag, wil je meer vermogen of rij je veel snelweg km's.
In iedergeval veel plezier met de Xadv.
Blijft lastig. Nou is de Honda Xadv wel een scooter en de Honda nc750 een motor.
 
Wat wordt het toch mooi op de weg8-)!
 

Bijlagen

  • IMG_20210926_162921.jpg
    IMG_20210926_162921.jpg
    502,1 KB · Weergaven: 44
  • IMG_20210926_163030.jpg
    IMG_20210926_163030.jpg
    403,6 KB · Weergaven: 43
  • IMG_20210926_162834.jpg
    IMG_20210926_162834.jpg
    528,2 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210926_111648.jpg
    IMG_20210926_111648.jpg
    504,3 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210926_111437.jpg
    IMG_20210926_111437.jpg
    462,7 KB · Weergaven: 45
Ja; maar er staat nou net niet welke olie maar ze hebben het iig over een versnellingsbakolie reservoir.
 
Ik ben bang dat ze bedoelen dat je er motorolie in doet.
Wordt in één adem met de motorolie genoemd.
 
Je bent niet verplicht de voorgeschreven olie te gebruiken.
Begrijp dat er een aantal rijders zijn die SAE 75w80 of 80w 90 versnellingsbakolie gebruiken.
Lijkt mij ook beter.
Tja dat is maar net hoe je het leest. Eerlijk gezegd heb ik de garantie voorschriften meteen al overboord gegooid. Ik doe zoveel mogelijk zelf en beter onderhoud. (Kuch kuch). Als het om oliën gaat kun je nog beter de tips van disaster en nog een paar anderen hier opvolgen. Ben je een garantie-tijger dan hou je maar bij het boekje en dealer onderhoud.
 
Iemand al verwarmde handvaten geplaatst op de SH 300 ? Desnoods de koplamp (55w) vervangen naar led en dan heb je toch wel wat wattage gewonnen. Is de batterij /dynamo geschikt Voor verwarmde handvaten?
 
Iemand al verwarmde handvaten geplaatst op de SH 300 ? Desnoods de koplamp (55w) vervangen naar led en dan heb je toch wel wat wattage gewonnen. Is de batterij /dynamo geschikt Voor verwarmde handvaten?
Ja gaat makkelijk zonder problemen , ik bezit zelf handvatverwarming van heinrich gericke 👌👍
 
Goedemiddag,

Ik ben stiekem aan het kijken naar een motorscooter voor woonwerk verkeer (5x per week 25km enkele rit, waarvan 20km snelweg) Ik twijfel tussen een Honda Sh300i en Beverly 350. Zouden jullie wat ervaringen kunnen delen over de Honda?

-Wat is het reële brandstofverbruik?
-Topsnelheid op GPS?
-Positieve eigenschappen tegenover negatieve eigenschappen.
-Hoe is de betrouwbaarheid? Hoe vaak een beurt?
-Zijn er kwalen waarop ik moet letten bij deze motoren?
-Welke kmstand hebben jullie al bereikt?

De belangrijkste aspecten zijn voor mij het brandstofverbruik en betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten. Het is voor mij geen pleziermotor, maar alleen woonwerk. Ik hoor graag jullie mening en ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Betrouwbaar; het is een Honda. Dat zou genoeg moeten zeggen. De Beverly is van Italiaanse afkomst. Ook dat zou doorgaans genoeg moeten zeggen. Verbruik ongeveer 1:27. Snelheid; ik gok 130 op de GPS. Kwalen zijn er niet echt. Advies is de motorolie in het transmissiehuis te vervangen voor een 75W85 (of 75W90) transmissieolie. Ondernhoud niet meer dan anders; olie/filter/remvloeistof en voorschrift is 1x in de 3 jaar het koelwater.
 
We moeten niet vervallen in cliché's, zo van Japans dus betrouwbaar, Italiaans dus niet betrouwbaar.
In de diverse discussies hier worden er zowel over de SH300 als over de Beverly 350 wel eens problemen gemeld maar het algemene beeld is dat er over beide scooters grote tevredenheid heerst.

Wat ik ervan denk (ik heb een Beverly 300) dat is dat een fabrikant die al tientallen jaren scooters en motorfietsen produceert, en dat geldt zowel voor Honda als voor Piaggio, best wel weet hoe hij dat moet doen. Met andere woorden: zowel de SH als de Beverly zijn degelijk spul en zullen qua verbruik en kosten elkaar weinig ontlopen.

Iets waar je misschien best rekening mee houdt dat is waar je je scooter gaat laten onderhouden (doe je alles zelf dan kan je dit overslaan).
Als ik jouw gebruiksprofiel bekijk dan kom je al snel aan 10.000km per jaar, dus 2 onderhoudsbeurten per jaar.
Goede Honda of Piaggio dealers zijn niet rijkelijk gezaaid.

Als bovenstaande voor jou geen issue is en beide kunnen dan zou ik zeggen: ga ze eens van dichterbij bekijken, kijk eens naar de bergruimtes enz en als het kan rij er eens mee. En neem dan die die je het beste bevalt.
 
De Beverly is zeker betrouwbaar, een van de forumleden heeft er 100000km mee gehaald. Uiteraard is een Italiaan niet perfect maar dat is iets anders als niet betrouwbaar. De Beverly heeft meer bagageruimte en meer power en een natte koppeling. Na euro4 scheelt het overigens niet meer zoveel met de SH300. Onderhoud en reparatie is wel een dingetje. Ik heb zo'n vermoeden dat je met de Honda wat gemakkelijker bij de reguliere motorzaken terecht kunt. Met de Beverly heb ik geleurd bij de plaatselijke bromscooter zaken die ook wel eens een motorscooter doen. Dat kan, ze kunnen een Piaggio uitlezen en hebben een lijntje naar de importeur, maar onderdelen zijn niet op voorraad. Een beurt duurt daarom zo'n 3 dagen. Maar goed, ik woon dan ook niet in de Randstad. Daar heb je wat meer keuze. Maar goed, ik denk dat de SH300 en de Beverly beiden een veilige keuze zijn. Het lijkt me meer een kwestie van smaak.
 
Ik vind de Beverly nog altijd een hele mooie scooter waar ik een jaar geleden ook mijn oog op heb laten vallen. Toen ik echter op het forum een aantal keer las dat motor van de Beverly op de autosnelweg uitviel en door fors inhouden gevaarlijke situaties veroorzaakte heb ik mijn keuze herzien. Dat was namelijk net in die tijd dat mijn toenmalige Burgman ook last had van inhouden (niet prettig op de autosnelweg) dat achteraf een kabelbreuk bleek te zijn. Dat gaf me daardoor ook geen goed gevoel over de Beverly. Waarschijnlijk geheel onterecht maar dat soort berichten en ervaringen zet je op zo'n moment wel aan het denken. Ik ben toen voor de Honda Forza 350 gegaan die ik na lang wachten (bijna 1 jaar) begin september heb ontvangen. Heerlijke scooter en zeer tevreden hiermee maar dat zou ik mogelijk met een Beverly ook zijn geweest.

PS.
Van die storing lees ik sindsdien ook geen berichten meer dus dat is hopelijk allemaal opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan