Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Is dit nu het standaard scherm ?
Dit scherm past perfect op de originele steunen die je gaat kopen ;) , stuur anders een privéconversatie naar me om verder af te handelen , mvg
 

Bijlagen

  • 25-04-2021 (15).jpg
    25-04-2021 (15).jpg
    223,2 KB · Weergaven: 19
Met pijn in me hart ga ik mijn sh300 alweer verkopen dus wie intresse heeft bouwjaar 2018 8xxx km laat maar weten
 
Ondertussen heb ik 85k gereden op de SH300, en ben er na veel testen wel uit dat transmissie olie 80w90 gl5 alle transmissie problemen voorkomt. Net als 10w30MB half of vol syntheet in de motor.
Is deze transmissie olie gl5 80W90 volsynthetisch ?
 
80W90 is eigenlijk wat te dik. Ik had Motul gear 300, 75W90. Dat was volledig syntetisch.
beste zou 75W85 zijn, maar dat heb ik niet van een bekend merk in vol syntheet kunnen vinden. Los van dat ik een klein volume wilde; 1L fles.
 
Een 75W85 transolie is puur wat viscociteit betreft behoorlijk gelijk aan de viscociteit van een 10W30 motorolie.
maar; nooit kunnen vinden. Dus ik reed met 75W90.
 
Heeft iemand misschien een link voor het werkplaatshandboek voor bouwjaar 2018?
Ik heb wel de handleiding,maar niet het werkplaatsboek.
De link op de beginpagina werkt helaas niet.
 
ja MPM is een bekende.. dit is een GL5.. die mag niet samen met messing (brass) delen.. als het goed is zitten dergelijke bussen niet in de transmissie.. maar 100% zeker weten doe ik het niet.. daarom heb ik destijds gekozen voor een GL4.
 
ja MPM is een bekende.. dit is een GL5.. die mag niet samen met messing (brass) delen.. als het goed is zitten dergelijke bussen niet in de transmissie.. maar 100% zeker weten doe ik het niet.. daarom heb ik destijds gekozen voor een GL4.
Ik heb 2 jaar geleden al eens gepost hoe ik de eindtransmissielagers en keringen heb vervangen, en op advies van jou toen op zoek gegaan naar een 75w85 en tot nu toe nog harstikke helder .
Ik heb destijds geen koper kunnen ontdekken in het tranmissiehuis 😉👍
 
Koper zeker niet.. maar dan wellicht messing ook niet.. zolang dat er idd niet in zit is een GL5 prima, ik was er destijds niet 100% zeker van..

dat honda nou zelf niet gewoon trans oil voorschrijft héh.. ik ken dr niet bij.. :?
 
Na diep onderzoek (youtube) heb ik geen transmissies gevonden, van honda, waar brons messing of koper in zit. Enige wat er in zit zijn "gewone" lagers.....

Dus mijn conclusie is dat @Disaster-Master gewoon kan zeggen, dat ie 100% gelijk heeft :Y

maar idd raar dat honda dit niet voorschijft, maar dat zien we wel vaker met honda's oa handbakken van meeste auto's en CVT's, met vage honda spec oliën.
 
2018 gebruikt het werkplaatsboek van 2016 + een addendum..
had ik destijds beide gekocht voor pakweg 70 euro per boek
 
Werkplaats handboek wat ik nu heb gevonden heeft een bijlage voor de SH 350 met smart systeem. Dus helaas het oude boek heb ik niet meer.
 
Dat zou dan onderdeelnummer 62K5300 moeten zijn.
Het oudere boek voor 2016 is volgens mij het SH300i boek..
 
Terug
Bovenaan Onderaan