Honda sh300i gebroken stuurslot

Prikitoes

Rookie
21 sep 2018
4
1
Hallo allemaal,

Sinds een maand ben ik de trotste eigenaar van een sh300i, zo wat trekt ie lekker weg bij het stoplicht.
75355521-90E0-42DB-BE13-5016110D9962.jpeg


Echter hebben ze hem afgelopen week gejat. Stond alleen op stuurslot. Ze zijn niet ver gekomen, paar straten verderop laten staan omdat hij niet wou starten (HISS heeft zich bewezen).

Ze hebben het stuurslot gebroken.
Het contact lijkt heel alleen mijn sleutel wil er moeizaam uit en krijg hem niet verder dan push stand.

is er nu iets afgebroken van het frame of is het een pin die bij het contactslot zit?

Moet ik nu een nieuw contact slot hebben en sleutels als ik mijn stuurslot wil repareren Of heb ik daarvoor iets anders nodig?
75355521-90E0-42DB-BE13-5016110D9962.jpeg
 
Bij een poging tot diefstal vergoedt de verzekering de schade, in dit geval een hele slotenset. Dan heb je weer een eensleutel systeem. Je moet dan wel een aangifte meesturen.
 
:^

Moet ie wel tegen diefstal verzekerd zijn natuurlijk.

Zo niet, dan zul je toch echt eerst de schade moeten bekijken. Er zal sowieso een nieuw contactslot met slotcylinder op moeten. Als de overige slotcilinders niet aan te passen zijn op het contactslot of vice versa, dan moet er een slotenset op.

Verder kan het frame ook verkracht zijn door de stuurslotpen. Daarom eerst de schade bekijken voor je wat gaat bestellen.
 
Slot is los.
Stuurslot pin is afgebroken en een beetje krom aan het eind vandaar dat mn sleutel niet wilde draaie. Frame is in orde.
Heb stuurslot afgeslepen zodat mn sleutel weer kan draaien, krijg hem nu weer gestart.

Weten jullie of een stuurslot pin los te koop is? Of heb je een heel nieuw contactslothuis nodig? Op eerste foto zie je wat er van de pin over is. Op de 2de foto zie je als hij van stuurslot af is.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    891,8 KB · Weergaven: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    824,2 KB · Weergaven: 21
Als je een nieuw slot bestelt, doe dit dan met bijgevoegd sleutelnummer van je oorspronkelijke slot.
Anders krijg je een nieuw slot met een afwijkende sleutel.
Ik neem aan dat je alle sloten graag met dezelfde sleutel open kan maken.
 
je weet nu wat een stuurslot voor prul is, ik denk dat je wel iets bij een motorsloop kan kopen en dan van 2 sloten 1 maken met de originele sleutel
 
Terug
Bovenaan Onderaan