honda shadow 125 ombouwen tot bobber

Wizeon

Rookie
23 jan 2014
4
0
Beste mensen

Ik heb dus onlangs een honda shadow 125 cc gekocht van 1999 met +-14000km op de teller. Hij is mechanisch volledig in orde, maar nu is mijn oog gevallen op de bobberstijl. Heeft er iemand enige ervaring met honda shadows om te bouwen? Ik weet wel wat er moet gebeuren, maar extra informatie of tips zijn altijd welkom :p

M.v.g
Wizeon
full
 
VAn wikipedia:

A bobber is a custom motorcycle that usually has had the front fender removed, the rear fender "bobbed" (made smaller), and all superfluous parts removed to reduce weight.

Gewoon strippen die hap dus.
Geinige motor, doet me denken aan mn vt750c2 shadow die ik had. Alleen kleiner in vermogen.
 
bedankt voor de info maar zover was ik al geraakt :D
En indd strippen maar als het je eerste keer is, wil je niet direct in je eerste moto snijden o.O

p.s. ik laat de achterste veren zoals ze zijn, ik heb namelijk rugproblemen dus comfort is aangeraden :p
 
Laatst bewerkt:
Strippen is iets anders dan snijden he ;)
Gewoon beginnen. En dan kijken waar je tegen aan loopt.

Als die 125 een beetje is opgebouwd als mn 750, zal het grootste deel het achterspatbord zijn. Deze zal je moeten verzagen. Wellicht dat je een reserve spatbord kan halen om in te zagen.

Voorspatbord haal je er zo af. Kleiner zadel nemen. Knipperlichten zijn helaas verplicht. Ander punt is de luchtbox, dat is een doos waar lucht in komt en dient als compressie bak tussen luchtfilter en motorblok. Wellicht dat je met aanpassingen aan de injectie/carburateur weg kan laten. Ander punt is de slangen set, wellicht dat je die nog kan verminderen. Dan ben je al een eind op weg.

Heb je een foto waar je heen wilt?
 
Dit is ongeveer waar ik heen wil, niets speciaal. Spatborden en lichten om het simpel te zeggen.
full
 
zal wel een hele verandering worden aangezien het nu een classic model is met de lange spatborden. heb je niet liever wat meer vermogen?
 
Beste mensen

Ik heb dus onlangs een honda shadow 125 cc gekocht van 1999 met +-14000km op de teller. Hij is mechanisch volledig in orde, maar nu is mijn oog gevallen op de bobberstijl. Heeft er iemand enige ervaring met honda shadows om te bouwen? Ik weet wel wat er moet gebeuren, maar extra informatie of tips zijn altijd welkom :p

M.v.g
Wizeon[afbeelding]
voorspat bord er af.
Ev iets langere voorvork.
Ander achterspatbord, zadel vermaken.
Ander achterlicht.
Raw's weg.
ev sliertjes aan je stuur.
Klaar.
 
Dit is ongeveer waar ik heen wil, niets speciaal. Spatborden en lichten om het simpel te zeggen. [afbeelding]

Hou er wel rekening mee dat, als je de veren achteraan wil behouden, je zadel sowieso wat hoger komt te staan dan in je voorbeeld...

Ik heb ook geopteerd (voorlopig) om mijn veren te behouden. Heb de voorste bevestigingen wel iets naar voor gebracht waardoor de veren nu platter liggen (volgens sommigen té plat voor een goede werking).
Ik heb zelf mechanisch niets aangepast omdat ik daar zelf te weinig van ken en heb dus weinig gestript.

Het is maar wat je zelf kan/wil proberen.

Als m'n huis af is, koop ik ook wel een lichter modelletje denk ik om mee te experimenteren en daar mag het vrouwtje dan mee rijden :)
 
heb je niet liever wat meer vermogen?

Niet echt, aangezien ik nog maar 19 jaar ben begin ik liever met een 125 cc. Vind ik veel veiliger en makkelijker om er mee te leren rijden en ik mag natuurlijk nog niet van de wet ;).

Moet die voorvork trouwens langer? Ik dacht hem zo te laten en alleen spatborden, lichten en zadel doen.
 
Doet me denken aan de aprilia red rose:

Aprilia_Red_Rose.jpg


Ik hoop dat dit wél een 4takt is :P

( wat is de functie van de achterste cilinder bij deze fiets? een luchtfilter? )
 
Laatst bewerkt:
Op mij gericht?

Ik neem aan dat het geen 125cc twin is ( 2 x 62.5cc :X )

--edit--- ff gegoogled, het is wél een v-twin! :o

Dikke klappen moeten daar uit komen zeg! :')

Ik had het ook door de war, en zijn motorfietsen met een "fake" uitlaatbocht, niet een fake cilinder ( tenminste, die vind ik zo gauw niet )
 
Laatst bewerkt:
Op mij gericht?

Ik neem aan dat het geen 125cc twin is ( 2 x 62.5cc :X )

--edit--- ff gegoogled, het is wél een v-twin! :o

Dikke klappen moeten daar uit komen zeg! :')

Ik had het ook door de war, en zijn motorfietsen met een "fake" uitlaatbocht, niet een fake cilinder ( tenminste, die vind ik zo gauw niet )


Aan jou gericht inderdaad.

De Red Rose die je laat zien is een 50cc twee takt. Daar komen weinig rake klappen uit hoor.
Je hebt hebt het over een tweede cylinder? Welke motor het je het over? TS z'n brommer.

Zo'n VT 125 is een twee pitter. Inderdaad, twee maal 62,5cc.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg gave 125cc!
Ga je voor het a1 rijbewijs? (of heb je die al?) ah, ja dus :P
Vind 'm wel wat hebben

Hoe hard rijdt deze 125 eigenlijk op zijn top? De 250cc v-twin cruisers gaan meestal zo'n 140 als ik filmpjes bekijk. (wat niet eens heel moeizaam gaat, naar de 140) Terwijl deze ook wel gauw 110 gaat volgens mij
 
Hey Allen,

Ik zal even antwoorden. Wij wonen namelijk onder 1 dak :p (broers)

Hij zal er dit jaar waarschijnlijk zo mee rijden en de ombouw volgend jaar doen. :)
Deze zou 110 moeten kunnen rijden, maar misschien met de straight pipes doet die het beter :p

Fox
 
Terug
Bovenaan Onderaan