Honda shadow ace c2 750 1999 verbruik

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.473
744
Hallo,
Mischien niet helemaal op zijn plaats in techniek.
wat is het gemiddelde verbruik van een Honda Shadow ace 2 750 ui 1999?
Wij komen niet verder als 1;14 en lijkt wat aan de hoge kant voor verbruik naar idee.

Maar we hebben geen idee wat het ongeveer zou moeten zijn?
Motor is nog maar net in bezit.
alvast bedankt
 
Het is dus inderdaad aan de hoge kant. We rijden zeker niet agressief, en het is dorp en polderwerk met een stukje snelweg.
Mijn Goldwing rijd 1:16 bij dat soort werk dan moet zo,n Ace nog wel wat zuiniger kunnen,ik weet niet hoe het onderhoud is geweest
maar alleen al een vuil luchtfilter kan het verbruik aardig opschroeven,verder moet de bandenspanning goed zijn ,geen aanlopende remmen,
ketting goed gesmeerd en op de juiste spanning houden,en soms is met aangepaste rijstijl nog wat te winnen.
 
Hoi, nee er zit helemaal geen wind scherm op. lichtfilter is schoon.
als je carb dicht zitten , kan die dan meer gebruiken?
Als je carb dicht zit verbruikt hij niks meer want dan loopt de motor niet ;)
Om het minste verbruik te kunnen halen moet ook alles optimaal zijn,dus ook motorisch moet alles in orde zijn,zoals de klepspeling,
synchronisatie ,goede bougies en geen versleten naaldbuizen in je carbs,ook de banden op de juiste spanning,de ketting en kettingwielen
niet versleten en goed gesmeerd.Ook als je E10 tankt kan het verbruik hoger zijn,daarnaast kan het rijden over binnenwegen meer
verbruik opleveren omdat je dan meer remt en gas geeft dan op de snelweg waar je langer een constante snelheid kan aanhouden.
 
Laatst bewerkt:
De motor is waarschijnlijk ook al niet echt geschikt voor euro95/E5. This bouwjaar 1999.
Je hebt nu al 10% minder energiewaarden als je E10 tankt, met E5 dus 5%.
Injectie regelt zichzelf redelijk bij, carbs niet.

-Als je de motor pas gekocht heb gok ik dat de staat van onderhoud slecht is.
- waarschijnlijk ligt het ook gedeeltelijk aan de benzine die je tankt.
- waarschijnlijk moeten de 2 carburateurs schoongemaakt worden.
-er kan een mankementje wezen ergens in de carbs, of bijv de vlotterhoogte is niet meer goed. Dan praten we over afstellingen.
-er kan een milieu dingetje opgebouwd zitten wat goed is voor het milieu, maar na 10 jaar niet meer.
-en inderdaad misschien aanlopende remmen of te zachte banden.
-vacuumproblemen, lekkende rubbers
-inderdaad smerig luchtfilter of een verkeerd/geen orgineel filter.
Of heb je losse filters zonder de orginele luchtfilterbak?
-verrotte bougies
-open pijpen misschien?

Nja, het kan van alles wezen, heb je niet meer info over die Shadow?
 
De motor is waarschijnlijk ook al niet echt geschikt voor euro95/E5. This bouwjaar 1999.
Je hebt nu al 10% minder energiewaarden als je E10 tankt, met E5 dus 5%.
Injectie regelt zichzelf redelijk bij, carbs niet.

-Als je de motor pas gekocht heb gok ik dat de staat van onderhoud slecht is.
- waarschijnlijk ligt het ook gedeeltelijk aan de benzine die je tankt.
- waarschijnlijk moeten de 2 carburateurs schoongemaakt worden.
-er kan een mankementje wezen ergens in de carbs, of bijv de vlotterhoogte is niet meer goed. Dan praten we over afstellingen.
-er kan een milieu dingetje opgebouwd zitten wat goed is voor het milieu, maar na 10 jaar niet meer.
-en inderdaad misschien aanlopende remmen of te zachte banden.
-vacuumproblemen, lekkende rubbers
-inderdaad smerig luchtfilter of een verkeerd/geen orgineel filter.
Of heb je losse filters zonder de orginele luchtfilterbak?
-verrotte bougies
-open pijpen misschien?

Nja, het kan van alles wezen, heb je niet meer info over die Shadow?

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
De Shadow is inderdaad gekocht op basis zo meenemen.
We zijn bezig met een grote beurt. olie, bougies en luchtfilter/ benzine filter en ketting gehad.
Nu op zoek naar een ultrazone cleaner voor de carbs.
Moeten wel wat gasgeven voordat hij wat gaat doen, vooruit.
Ik hoor hem soms in toeren oplopen en weer terug. carbs denk ik en ook denk ook aan valse lucht.

We gaan ermee verder en laat de resultaten wel hier achter.
 
Even een update. gezien die niet echt lekker liep hebben we besloten om eerst de carb van binnen te gaan bekijken.
Zie hier de foto, dit gaat straks wel even schelen in verbruik, en beter lopen en beter reageren.
nu een ultrasoon cleaner.
 

Bijlagen

  • 85D23B8B-F8AD-4B2A-9B2A-B3272273FB1B.jpeg
    85D23B8B-F8AD-4B2A-9B2A-B3272273FB1B.jpeg
    68,1 KB · Weergaven: 23
  • 17D40045-3B6D-4430-8F98-C17E69812F71.jpeg
    17D40045-3B6D-4430-8F98-C17E69812F71.jpeg
    89,3 KB · Weergaven: 25
  • 1D2AE3DE-AA47-4015-805C-670BC8728553.jpeg
    1D2AE3DE-AA47-4015-805C-670BC8728553.jpeg
    85,9 KB · Weergaven: 29
Even een update. de carb is inmiddels in bad geweest, mooi schoon geworden.
Bij het opbouwen van de carb kwamen we erachter dat 1 vlotternaald ingedrukt was en niet meer heen en weer kon.
Dan toch maar een carb revisie setje besteld gezien hier ook alle rubbertjes weer bij zitten.
Straks dan de vlotters weer afstellen en verder bouwen.
wordt vervolgd dus.
 

Bijlagen

  • 4F9F84FA-A4AC-4CEA-AB36-CA419975CDF9.jpeg
    4F9F84FA-A4AC-4CEA-AB36-CA419975CDF9.jpeg
    135,6 KB · Weergaven: 22
  • 0E9E6FE9-A3B7-4BB6-8A9B-1808B58163B1.jpeg
    0E9E6FE9-A3B7-4BB6-8A9B-1808B58163B1.jpeg
    118,8 KB · Weergaven: 16
Even een update. de carb is inmiddels in bad geweest, mooi schoon geworden.
Bij het opbouwen van de carb kwamen we erachter dat 1 vlotternaald ingedrukt was en niet meer heen en weer kon.
Dan toch maar een carb revisie setje besteld gezien hier ook alle rubbertjes weer bij zitten.
Straks dan de vlotters weer afstellen en verder bouwen.
wordt vervolgd dus.
Je had beter een originele naald en houder kunnen bestellen,die imitatie zooi is of een verkeerde maat of gaat lang niet
zo lang mee als het originele spul.
 
Waar bestellen jullie dat? en weet je ook dat het orgineel is?
Bij de honda dealer of cmsnl.
Onderdeelnummer van de naald is 16155-MN9-004 (let op dit is enkel de naald)
 
Laatst bewerkt:
Even een update, onderdelen zijn reeds binnengekomen, de carbs zitten weer inelkaar en op de motor. motor is afgesteld en moet nu alleen nog in sync gebracht worden. We hebben wat Do it yourself slangen en flessen geprobeerd maar niet naar gewenst resultaat. carb sync tool is besteld en onderweg nu.
De motor loopt nu al een stuk mooier en reageert al 10 keer beter op het gas.
nog even en we gaan de test fase in om te kijken of het verbruik ook daadwerkelijk is afgenomen.
 

Bijlagen

  • 59C53F84-7BE7-4903-BCFF-42E51B5B2270.jpeg
    59C53F84-7BE7-4903-BCFF-42E51B5B2270.jpeg
    232,2 KB · Weergaven: 13
Even een update, we hebben ondertussen de kleppen gesteld , al was dat niet echt noemenswaardig , 1 uitlaat niet meer in de tollerantie zone.
coolvloeistof afgetapt , doorgespoeld en niewe erin.
en de carbs in sync gebracht, bij het in sync brengen kon je duidelijk horen dat hij sneller en mooier ging lopen.
vanmiddag komt de proefrit, aftanken en dan gaan we weer kijken of hij daadwerkelijk ook zuiniger rijdt.
Er zitten tevens 4 nieuwe pitten in. van die dure!
 

Bijlagen

  • DA4A319A-E70C-45A0-AD47-A509EB29A7C1.jpeg
    DA4A319A-E70C-45A0-AD47-A509EB29A7C1.jpeg
    164,6 KB · Weergaven: 13
  • 53BEDE15-3A46-4499-917D-C4C56FE55A85.jpeg
    53BEDE15-3A46-4499-917D-C4C56FE55A85.jpeg
    226,4 KB · Weergaven: 9
  • 6BC9F3D0-CD2C-46F5-A43A-48B9275C6A4F.jpeg
    6BC9F3D0-CD2C-46F5-A43A-48B9275C6A4F.jpeg
    232,2 KB · Weergaven: 10
  • F6FF05B1-6895-47B9-8934-20421D943250.jpeg
    F6FF05B1-6895-47B9-8934-20421D943250.jpeg
    118,8 KB · Weergaven: 8
  • 1E96A4C8-5E6A-4482-B919-CE00CEB29BE6.jpeg
    1E96A4C8-5E6A-4482-B919-CE00CEB29BE6.jpeg
    112,7 KB · Weergaven: 9
  • 872FF37D-9147-43B2-A7DB-F3EA31667C33.jpeg
    872FF37D-9147-43B2-A7DB-F3EA31667C33.jpeg
    178,4 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan