Honda Shadow motorblok

B07

MF veteraan
17 jul 2017
2.037
511
Spijkenisse
Ik heb vandaag een Honda shadow VT 500cc 1984 gekocht, ik heb alle onderdelen behalve een motorblok/cilinder.
Welke blokken passen in dit frame?
Ik vind het aanbod nogal tegen vallen, heb nog geen 1 blok kunnen vinden, dus als er andere blokken zijn met meer cc, of van een ander model die hier in passen, dan hoor ik dat graag.
 
Een VT500 was mijn eerste motor! Heul lang geleden dus, halverwege jaren tachtig. Ik kan me er niet veel van herinneren (duh!) maar het lijkt me een aardige opgave om daar iets anders dan een VT500 blok in te schroeven. Waren die Ascot modellen ook niet voorzien van het zelfde blok trouwens?
 
Laatst bewerkt:
klopt....
ascot en de custom waren dezelfde brommer.
enige verschil zit in de reductie op de tandwieltjes van de cardan.

"in theorie"

( 🤣 😝🤣😝🤣)

zou de custom met de cardanklok "sneller" moeten kunnen rijden..

verder zijn de carburateurs behoorlijk bling bling op een C
 
maar ander blok erin lepelen zal behoorlijke klus zijn...
Ja ik hoef niet speciaal een andere, als ik het blok vind die er in hoort, zou dat het mooiste zijn.
Op marktplaats of bij Boonstra Parts, heb ik niks kunnen vinden, op eBay staan er wel een aantal, maar ik vind het wel een beetje eng om daar blok te bestellen.
 
ooit weggeschopt daar, omdat ik mijn foto's niet vanaf daar wilde uploaden...

💩
Jaaa, Amerikanen zijn streng.

Maar als ik het goed begrijp past alles tussen een Shadow en een Ascot, alleen de tandwielverhoudingen in de klok, en waarschijnlijk van achter het koppelingshuis en van de haakse overbrenging het blok uit naar de cardan is anders?

Dat komt ook wel voor bij de jaren tachtig VFjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan