Honda Shadow valt uit bij schakelen

Deanna

Rookie
9 aug 2009
7
0
Goedendag,

Vanmorgen haalde ik mijn Honda Shadow VT1100 uit de schuur, nadat hij zo'n 3 weken had stil gestaan. Starten, lopen, maar toen ik schakelde naar de eerste versnelling sloeg hij met een sprong af.
De hele handeling heb ik daarna nog een aantal malen herhaald, maar elke keer met hetzelfde resultaat. Ik dacht nog slim te zijn door hem meteen naar de tweede versnelling te schakelen, maar toen ik dat probeerde kwam er zoveel geratel dat ik die poging maar meteen op heb gegeven.

Wat zou dit probleem kunnen zijn?

Hoop dat een van jullie mij kan helpen met een antwoord.

Met vriendelijke groet,

D.
 
klinkt inderdaad als een flink plakkende koppeling.

Als het gevoel van de koppelingshandle normaal/goed is, kun je proberen om m los te krijgen door de versnellingsbak in de hoogste versnelling te zetten, koppeling inknijpen, rem ingeknepen houden en dan starten.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reacties. Enne, als het een klevende koppelingsplaat is, wat is dan de oplossing om het weer goed te krijgen?
Starten, even op gang duwen, in de versnelling trappen, even gaan rijden, onderweg wat koppeling gebruiken en schakelen en voila. Mss een keer olie wisselen tzt. Het is geen vreselijk probleem hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan