Honda Shadow + voorrem + kilometerteller

gvh

MF'er
7 jun 2004
48
0
Beste mensen,

Eigenlijk 2 vragen:

1) Mijn voorrem schaaft een beetje... Nu wil ik deze een beetje losser instellen, zodat hij niet meer schaaft. Hoe doe ik dit??? (ps. bij mijn achterrem was het geen probleem, was namelijk maar een schroefje aandraaien (of losdraaien, net wat je wilt :) ))

2) Mijn kilometerteller deed het gisterenavond niet meer. Nu ben ik net gaan kijken, en zag ik dat de kabel bij de wijzer loszat. Deze heb ik gewoon weer aangedraaid, maar nu doet ie het nog niet. Is het verstandig om de kabel helemaal te vervangen, of moet je nog iets meer doen dan alleen de schroef aandraaien??

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ow ja, het is een Honda Shadow VT500C

Voor heb je een schijfrem in tegenstelling tot je trommelrem achter.
Hier is niets aan af te stellen, hij loopt altijd iets aan en dat hoort ook zo. door het lichte aanlopen wordt je remzuiger namelijk net vrij van de schijf gehouden.
Mocht het aanlopen zo erg zijn dat je wiel er slechts moeizaam door rond draait als je hem met de hand ronddraait dan zit je remzuiger vast en zul je er wat aan moeten doen.
Wat je tellerkabel betreft.............draait hij wel mee rond als je je wiel draait en de kabel boven aan de meter losneemt?

Heb ik een vraagje voor je: Heb je een werkplaatshandboek bij je shadow??
Ik heb nl een shadow ('85 Am. makelaardij) zonder boek. Nu wil ik zelf ook klein onderhoud kunnen doen, zonder daar al te veel afhankelijk van anderen voor te zijn. Vieze handen zijn geen probleem...

Terug
Bovenaan Onderaan