Honda shadow vt 600 bouwjaar '88

teo

Rookie
20 nov 2004
3
0
Heb pasgeleden mn motorrijbewijs gehaald en heb net een proefrit gereden op een honda shadow vt 600 van bouwjaar '88 met 24500 mile op de teller. Gaat zo'n oud beessie nog wel een paar jaartjes mee?

De beide uitlaten zijn beschadigd en professorisch bijgeverfd met zilvergrijze verf. wat zou een redelijk bod zijn voor deze motor?
 
gaan volgen mij niet voor grote bedragen van de hand die modellen,heb je geen foto? gewoon een paar honderd onder de vraagprijs bieden,en als hij hem niet verkoopt ,ga je een andere zoeken ,zijn motoren zat te koop.
 
24.5000 x 1,6 = een kleine 40.000 km, nokkesasgekloot komt eraan.
Bod? mot ie lopen als een tiet zo fijn, zonder rammels, banden mogen g;ad zijn, optisch = gewoon zichtbaar, maar als het blok goed is max. 500 euro, want een 600 , klinkt leuk, maar als je zo'n fiets te duur koopt, het heb gewoon te weinig cc ees aan board, wordt je na verloop van tijd aan straatstenen niet weer kwijt van dat bouwjaar, ja, 200 euro om een ratbike van te maken.
Concl. blokkie goed, bij koude start ook starten lopen en geen olie lekken, dan kun je um kopen, maar hou rekening met de restwaardee, want na verloop van tijd wil je ook graag een 1000 of 1100 cc
 
Heb pasgeleden mn motorrijbewijs gehaald en heb net een proefrit gereden op een honda shadow vt 600 van bouwjaar '88 met 24500 mile op de teller. Gaat zo'n oud beessie nog wel een paar jaartjes mee?

De beide uitlaten zijn beschadigd en professorisch bijgeverfd met zilvergrijze verf. wat zou een redelijk bod zijn voor deze motor?

wat een redelijk bod is is natuurlijk heel moeilijk te zeggen!

wij hebben vorig jaar (rond deze tijd) een vlx 600 gekocht, boreadx rood.
die had minder dan de helft op de teller (leek heel betrouwbaar, want er zat echt vrijwel geen steenslag op de vorkpoten frame. de voetsteunen en handvaten rem/koppelingsandel e.d hadden geen slijtage sporen.
kortom deze motor zag er perfect uit!
lak echt nergens beschadigd.
alu overal perfect, chroom perfect.
blok liep/loopt als een zonnetje
remschijven perfect
remolie hartstikke helder
motorolie hartstikke helder
motor rookte niet
banden beide zo goed als nieuw
slot er bij,
goede motorhoes erbij
acuu/druppellader erbij

echt als nieuw

vraagprijs was 3500 euro!
veel geld, natuurlijk,

wel hebben we er heel wat gezien, maar geen een, van meer dan drie jaar oud die beter uitzagen!
hebben ook een 92er bekeken, en een 94, die beiden nog duurder waren, maar er veel slechter uitzagen
en de een moest nieuwe banden, en de andere had wat roest. enz.
ook bij dealers zien we er regelmatig nog steen voor het zelfde geld, (of meer) die er veeeel slechter uitzien!

we hebben hem uiteindelijk gekocht voor 3000 inclusief het slot, de hoes en de druppellader!

GEEN spijt van gehad!

maar die vt 600 met die km stand die jij noemt, met wat plekjes, e.d.

ik denk dat als ie met zilververf de uitlaten bijwerkt, de eigenaar niet zo'n zorgvuldige is, en dan zal de rest er ook nietmeer 100% uitzien.
ligt natuurlijk erg aan de rechnische staat ook verder,
maar meer als 2000 euro lijkt hij mij niet waard!
 
Laatst bewerkt:
Hmmm... De vraag prijs voor de honda vt600 (zie pic) is €2250,-, behoorlijk aan de hoge kant dus.

aha, nu zie ik een foto, lijkt op het eerste zicht toch redelijk netjes.
lijkt me toch dat je zoiets niet onder de 1500 vind.

ligt er ook aan, hoe banden ketting tandwielen remschijven zijn natuurlijk!
als die slecht zijn, komen er al gauw veel kosten bij.


250 euro moet je er zowieso aflullen! en kijk eens wat e rnog meer te koop is!
 
Ik had de foto eerst niet gezien, maar die ziet er nog goed uit idd.
Maar verf over de uitlaten verteld veel over de huidige eigenaar......

Een maat van mij had dit jaar zo 1 , maar dan een zwaar verbouwde van 1993, en een hele mooie, kon er 1500 euro voor vangen bij inruil op 1 van 8000 euro (VTR)
Niet gedaan, was te weinig.

Maar denk dat de waarde van deze, optisch, maar let wel, dat zijn redelijk veel km voor een 600 + op die wijze behandelen (verf) hmmmmm 1500 bieden en en niet veel hoger gaan
 
full


Hier is de motor
 
Vind 2000 echt het maximum....
Maar ja....wie ben ik?

Heb voor mijn VT1100 destijds 2750 betaald...ook een 88er.... Evenveel km op de teller...
Inmiddels is ie het dubbele waard dankzij enkele verbouwinkjes...

Tis dus belangrijk om te bedenken wat je er me wilt doen. Wil je um customizen, dan moeten er straks toch open uitlaatjes onder...ander stuurtje, etc.
 
Dan is ie JOU het dubbele waard. bij verkoop zou dit wel eens vies tegen kunnen vallen. Vaak is Stock het meeste waardevast.
(ik vind 'm mooi overigens)

Over het algemeen wel, maar als je tijd hebt om te wachten op een gelijkgestemde (maar luie of minder handige) liefhebber, is ie echt meer waard (heb ervaring met m'n vorige projectje).
En bedankt voorhet compliment.... ;)
 
een vt600 is gemiddeld 3500 euro voor een goed uitziend exemplaar . rij er zelf ook een en moet zeggen dat het me niet tegen valt heeft onderin genoeg koppel en legio om/verbouw mogelijkheden .
 
ik heb zelf een honda shadow vt 500 c uit bouwjaar 84 en nu al bijna een jaar op gereden en hij gaat ook nog wel een paar jaartjes mee hoor..... het gaat er wel om hoe hij onderhouden is en hoe je hem zelf onderhoudt.

dan kan ie zeker nog wel een aantal jaren mee en is t straxjes een leuke oltimer *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan