Honda shadow

24 okt 2001
82
0
Amsterdam
Goedendag heren chopperrijders... Mijn vader heeft besloten op zijn niet zo jeugdige leeftijd nog een roze papiertje aan te schaffen.
Nou is zijn oog gevallen op een Honda Shadow 1100. Heeft iemand ervaringen met deze motor en zijn er alternatieven voor een prijs van ongeveer 5000 euro?

Groeten, Mike
 
Cool zeg !!! Ik ben van mening dat wanneer je een motor wil aanschaffen met een beperkt budget je even uit moet wijken naar onze oosterburen. Even naar www.Mobile.de. De drempel om zelf je motor te importeren is écht niet hoog. Het is op dit moment een beetje druk bij het RDW dus je zal even moeten wachten op je kenteken maar dan heb je ook een fraaie fiets voor weinig !! :]

Vind je bovenstaande optie helemaal niks dan kan je bijv. www.Marktplaats.nl even afspeuren naar een geschikte fiets.
Good luck..
 
Die van mij is een pietsie kleiner (800), maar ik ben er zeer tevreden over. Lekker relaxted, beetje stoer :] , (nog) geen pech, redelijk zuinig, comfortabel.......

zou'k doen dus!
 
Laatst nog gereden op een een vt1100 c, vondt het een gave motor, 4 versnellingsbak, en trekt lekker door.....

Niet echt comfortable meer boven de 150, aangezien je dan door het brede stuur, ongeveer van de motor wordt afgeblazen, vondt hem voor een chopper ook nog redelijk snel door de bocht heen gaan.... Hij is ook een stuk minder zijwind gevoelig dan mijn eigen magna....

Zeker de oude vt1100 zonder al die accesoires, vindt ik echt een chopper, gaaf motortje, de nieuwere krijgen wat mij betreft te veel chroom en accesoires... vindt dat niet echt mooi.

Motor trillde wel zowat onder me uit, maar vondt dat op de een of andere manier wel gaaf, geeft je echt dat chopper idee...
 
Laatst bewerkt:
voor 5000 euro, meer dan genoeg alternatieven...

intruder, virage etc etc...

houdt ie wat van snellere choppers:
v-max (da zou gaaf zijn, je pa op een v-max), magna, kawasaki xl etc etc..

ben zelf weg van de v-max en magna, maar iedereen zijn smaak.....
 
Prima motor hoor Shadow 1100, ik heb er zelf ook 1 en ondervind geen problemen. Gewoon goed zoeken en kopen zo`n 1100. 8-)
 
Cool zeg !!! Ik ben van mening dat wanneer je een motor wil aanschaffen met een beperkt budget je even uit moet wijken naar onze oosterburen. Even naar www.Mobile.de. De drempel om zelf je motor te importeren is écht niet hoog. Het is op dit moment een beetje druk bij het RDW dus je zal even moeten wachten op je kenteken maar dan heb je ook een fraaie fiets voor weinig !! :]

hebben ze ook site's met onderdelen ??? zullen er waarschijnlijk ook wel goedkoper zijn (uitlaten enz)
weet je trouwens of er ook duitse dealers zijn die je alles voor elkaar maken ??
dan ben je nog steeds goedkoper uit + je hebt garantie,dat is wel makkelijk als je weinig verstand van motoren hebt qua defecten enz.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Wat snelheid betreft denk ik niet dat m'n pa het erg vindt dat de motor er bij 150 km/u oncomfortabel wordt, hij vindt 120 namelijk snel genoeg (ieder z'n eigen ;)

Wat vooral voor hem belangrijk is, is de 'plopfactor' (jaja) de motor moet dat lekkere plopgeluid maken en een beetje relaxed rijden.

Ik denk toch dat het dan een shadow wordt. Hij zal 'm in januari kopen want hij moet eerst nog wat achtjes maken en rondjes draaien voordat hij erop mag }) ...
 
Goedendag heren chopperrijders... Mijn vader heeft besloten op zijn niet zo jeugdige leeftijd nog een roze papiertje aan te schaffen.
Nou is zijn oog gevallen op een Honda Shadow 1100. Heeft iemand ervaringen met deze motor en zijn er alternatieven voor een prijs van ongeveer 5000 euro?

Groeten, Mike


Heeft jij PA ook al last van een mid life crises :) .
De mije wel, je zou denken als ze rond de 60 worden ze op een iets lichters fiets gaan rijden.

Nee mijn vader wil van een gsx 600 f nog effe een 1300 CC gaan kopen (ten minste daar hgeeft ie het over).
 
Goh...kreeg ik mijn midlife-crisis vorig jaar dan al :+
Ik heb een Shadow VT1100C gekocht van 6 jaar oud. Hij was ongeveer €7500. Voor €5000 moet je dus echt goed zoeken! Vermoedelijk stuit je dan op het oudere model.
Tip #1: http://www.shadowmc.nl/
Tip #2: vooral niet teveel haast hebben met kopen; goed en zorgvuldig zoeken.

Succes
 
hebben ze ook site's met onderdelen ??? zullen er waarschijnlijk ook wel goedkoper zijn (uitlaten enz)
weet je trouwens of er ook duitse dealers zijn die je alles voor elkaar maken ??
dan ben je nog steeds goedkoper uit + je hebt garantie,dat is wel makkelijk als je weinig verstand van motoren hebt qua defecten enz.

MR Hornet, ik heb geen ervaring met Duitse onderdelen sites dus daar kan ik niets zinnings op antwoorden. Wat ik wel weet is dat die Duitsers hun fiets over het algemeen redelijk vol hangen met alle mogelijke accesoires, de dealers over het algemeen zakenkundig zijn, en hem daarna in de garage zetten...(lees: weinig kilometers) Dan kunnen ze onder het genot van een pul bier in een stubbe roepen dat ze een chopper hebben maar rijden, ho maar.... Argument wanneer je niet zo handig bent met het sleutelen aan motoren is dat je dusdanig scherp ingekocht hebt en zodoende budget voldoende hebt om het euvel te verhelpen. *D
 
Midlife crisis? Mijn eerste fiets was een Shadow VT500 en na enige jaren niet gereden te hebben heb ik er weer 1 gekocht. Is een zalige fiets. Licht lekker in de bocht. trekt goed. Maar je moet er wel de andere plop pijpen opzetten. Verder zijn er in nederland ook mooie Shadow's te vinden voor niet te veel geld. En hij is uit 1983. Ben nu de derde eigenaar van deze fiets en de bonnen zitten er bij. Eerste 9 jaar heeft hij gereden in Canada en daarna 10 jaar in Nederland. Originele Kilometer stand 31981 Km's!!!! Zelfs de originele sleutelset (gereedschap) zit er nog bij! Dus goed zoeken voor je koopt. Veel Succes!
 
Laatst bewerkt:
Wat vooral voor hem belangrijk is, is de 'plopfactor' (jaja) de motor moet dat lekkere plopgeluid maken en een beetje relaxed rijden.

Dan moeten er echt andere dempers onder. Als je de showroom exemplaren ziet wegrijden krijg je het vermoeden dat ze er een electromotor in hebben gemonteerd :(
 
FF een update... Vanaf heden is mijn vader de trotse eigenaar van een Honda Shadow 1100 ACE C2 uit 1996 (heeft z'n rijbewijs nog niet maar dat is maar een technisch detail :) ). Tot die tijd kan ik ook eens lekker choppen op deze mooie fiets. Persoonlijk houd ik meer van sportieve motoren maar ik moet zeggen dat ik 'm wel zeer mooi vind...

Foto plaats ik t.z.t. wel eens maar tot dan maar eentje van het net. (I.p.v. Rood/creme is hij donkerpaars/creme...)

honda_vt1100ace_97.jpg
 
Nou ik heb de Shadow vandaag dus naar huis toe gereden.... En dat viel nog flink tegen zeg, zo'n chopper rijdt toch wel heel anders als een sportfiets. Hij valt niet echt de bochten in en de zit is zo anders met zulke megasteppies naast je. Maar de voordelen zijn er dan ook: Vrijwel iedereen kijkt naar je wanneer je voorbij 'plopt'en het geeft toch wel een zeer mannelijk gevoel (De Tool Time 'Tim Taylor's OOHH OOOHH OOOH OOOHH zijn niet van de lucht :P )

Goed, ik zal nog eens een foto nemen maar voor de rest ziet hij er precies hetzelfde uit als de foto van nick name maar dan zonder tanktassen en met drie koplampen.

Ik zou zeggen PLOPSE...
 
Terug
Bovenaan Onderaan