Honda silverwing 600

cheraine

Rookie
13 mei 2009
1
0
Zoetermeer
Hallo

Ik wil graag meningen van jullie over deze motorfiets rij nu zelf honda CBR 1000f gebruik hem voornamelijk voor woonwerkverkeer rij 450km per week zelf vind ik de CBR 100f te duur in onderhoud.

Graag jullie ervaringen met de honda silverwing 600, kan deze motor veel kilometers aan?

Vriendelijk groet
 
Hi Ronald,

Informeer eens bij de silverwing club , die kunnen je de "ins en outs" geven die je mischien nodig heb om een beslissing te nemen . :Z

Motortoerclub Silverwing

wat je ook beslist , een scooter is tegek ,maar dat is mijn mening. :]

mvr gr

Ed :W :W
 
Blok is oerdegelijk,kmstanden van meer dan een ton zijn niet echt zeldzaam.
Grote nadeel is het verbruik,1:16-1:18.
Als je hem gaat gebruiken puur voor je ww-verkeer,90km per dag,raad ik je een 400cc 1 cilinder aan,Burgman of Majesty met een verbruik van minimaal 1:25.
 
Hallo,
Ik heb SW 600 sinds eind Augustus.
Woon -werk verkeer E313 Antwerpen Limburg Shift eindgt om 04.00 's morgens combinatie regen en onverlichte weg is niet echt veilig dus alleen met droog weer.Ik heb nu 7500 km op teller staan . Ik vind de sw zeer zijwindgevoelig maar zeer goede zithouding .Verbruik (verkeer volgen) 5 liter.Is volgens mij ook niet echt geschikt om door de bochten te vliegen.Wie op een een normaal vlotte manier met het verkeer mee wil gaan zal er veel plezier aan beleven.Kwestie toeren ben laatst nog naarArdennen gereden 500 km waarvan 200 binnenwegen kon op het laatst geen bocht meer zien .

Voor wie interresse heeft kijk eens op forum naar roadbooktocht 2009.
Gezellig dagje uit met soulmates.
Is ook gelegenheid om samen wat ervaringen uit te wisselen
groetjes

Frank
 
Honda heeft in Japan de vernieuwde Silverwing 600 GT vertoond, zoals verwacht, na de restylling van het 400 cc-model, na meer dan acht jaar op de markt, is het nu de beurt aan de Silverwing 600.


SW600GT%20arriba2.jpg



Video presentatie
 
Laatst bewerkt:
Honda heeft in Japan de vernieuwde Silverwing 600 GT vertoond, zoals verwacht, na de restylling van het 400 cc-model, na meer dan acht jaar op de markt, is het nu de beurt aan de Silverwing 600.


[http://www2.soloscooter.com/fotos/45/SW600GT%20arriba2.jpg (afbeelding)]


Video presentatie
Ik hoop dat ik geen huidige SW600-bezitters beledig :N , maar deze vind ik dus echt veel mooier! :Y :}

Chopper_cooper, jij bent echt goed bezig hier op het forum! Bedankt, waarschijnlijk namens veel meelezers! :W
 
Ik vind de nieuwe 400 ZEER mooi, maar had voor de 600 toch iets meer verwacht.
Dat tikkeltje WOUW ontbreekt.
 
Ik vind de nieuwe 400 ZEER mooi, maar had voor de 600 toch iets meer verwacht.
Dat tikkeltje WOUW ontbreekt.
Toch is hij uiterlijk praktisch hetzelfde als de T400. Komt meer door de donkere kleur dat het anders lijkt. Maar ik denk dat je gewoon een nieuwer model had verwacht, Droomscooter. Ik ben meer benieuwd of ze de motor meer vermogen hebben gegeven. Als dat niet zo zou zijn ben ik eerder daarin wat teleurgesteld. Eigenlijk zou zo'n 600 toch minstens 70 pk moeten hebben, gewoon duidelijk meer prestatie gericht. Ik bedoel hij weeg ook 250 kg, dan mag je ook wel iets verwachten.
 
Ik had toch gehoopt dat ze nu wel een tweede voorste rijmschijf had ! ;(
jammer !


le sage
 
Laatst bewerkt:
Toch is hij uiterlijk praktisch hetzelfde als de T400. Komt meer door de donkere kleur dat het anders lijkt. Maar ik denk dat je gewoon een nieuwer model had verwacht, Droomscooter. Ik ben meer benieuwd of ze de motor meer vermogen hebben gegeven. Als dat niet zo zou zijn ben ik eerder daarin wat teleurgesteld. Eigenlijk zou zo'n 600 toch minstens 70 pk moeten hebben, gewoon duidelijk meer prestatie gericht. Ik bedoel hij weeg ook 250 kg, dan mag je ook wel iets verwachten.

Inderdaad, nu is het weer juist de zelfde. En je zal moeten het opschrift lezen om te weten met wat je te doen hebt. Moest er een T-Max 750 op de markt komen moet je die als iets anders erkennen en niet als een T-Max 500+. Ik denk wel dat je begrijpt waar ik naar toe wil. En laat ik duidelijk zijn ik vind de 400 "spitze" maar de 600 een afkooksel van de 400.

Groeten
Jos
 
Scooteraars,

Als je zo de afbeelding bekijkt lijkt "ie "inderdaad op de 400, maar volgens mij kan je op de foto zien dat deze ook 2 uitlaatbochten heeft ,en GT staat in de koekblik wereld bekent als "grand toerismo'en dat wil zeggen , snel en lange afstanden , het zal me ook niet verbazen als deze gewoon een berg PK's heeft en een enorme benzine tank .
En dat er maar 1 schijf voor zit stoort mij niet ,zal wel geen 2e nodig hebben .

zou toch een keer mooi zijn ,een scoot met 20 liter benzine vooraad.



mvr gr
Ed
 
Hallo

Ik wil graag meningen van jullie over deze motorfiets rij nu zelf honda CBR 1000f gebruik hem voornamelijk voor woonwerkverkeer rij 450km per week zelf vind ik de CBR 100f te duur in onderhoud.

Graag jullie ervaringen met de honda silverwing 600, kan deze motor veel kilometers aan?

Vriendelijk groet

bye the way ,wat is het geworden ,Ronald?
Nieuwsgierig als ik ben , een scoot of ... iets anders

Ed })
 
Honda Silverwing 600 GT : A retenirMoteur : 582 cm3, 4 temps, bicylindre en ligne, alésage 72 mm x course 71,5 mm, refroidi par eau, 2 ACT et 4 soup./cyl., alimentation par injection électronique, démarreur électrique, transmission par courroie, transmission automatique Puissance : 50 ch. (37 kw) à 7 500 tr/min, couple 5,50 daN.m à 5 500 tr/min

Partie cycle : cadre en tubes d’acier, fourche diam. 41 mm déb 120 mm, deux amortisseurs AR déb 115 mm, freinage ABS-CBS AV 1 disque diam. 276 mm / étrier à 3 pistons - AR disque diam. 240 mm / étrier 2 pistons, pneus AV 120/80 x 14 - AR 150/70 x 13

Gabarit : dimensions (L x l x h) 2 285 mm x 770 mm x 1 430 mm, empattement 1 600 mm, chasse 105 mm / angle 28°3, hauteur de selle 730 mm, garde au sol 135 mm, réservoir 16 L, poids à sec usine 249 kg (252 kg avec ABS)

Bron:
http://www.scooter-station.com/Honda-SW-T-600.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan