Honda Sp1 extra verlichting plaatsen

Eric4stroke

MF'er
31 jan 2010
226
0
hallo

ik ben geen ster in elektra, maar ik vroeg me af op een honda sp1 heb je voor 2 stadslichtjes zitten in de hoeken van de koplampen, als ik daar nou 2 spotjes op aansluit, ipv de bestaande lampjes zou dat kunnen?

maar het moet wel uit geschakeld kunnen worden
dus nu vroeg ik me af, als je van de stadslichten, naar dimlicht gaat, gaan dan de stadslichtjes uit en de dimlampen in de koplamp aan of blijf alles aan staan?
ik heb er nooit op gelet, en hij ligt nu uit elkaar dus vandaar de vraag

want ik wil de spotjes gewoon uit hebben als de normale verlichting aan gaat


alvast bedankt


mvg eric
 
Laatst bewerkt:
wat versta jij onder " normaal licht" ?

Je hebt namelijk:

stadslicht = een heel flauw brandend klein lampje

dimlicht = waar je normaal gesproken mee rijdt

grootlicht = wat o.a. gebruikt word om te seinen
 
Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel is dat je op klaarlichte dag met goed zicht gewoon met alleen stadslicht aan mag rijden. Even los van de vraag of dit zinvol of verstandig is.

Wat staat er volgens jou in de wet dan ?

Heb begrepen dat rijden met alleen stadslicht verboden is/was.
Dus of ik heb me dat zelf fout aangeleerd of het is echt verboden.

Zal het vanmiddag even opzoeken :Y
 
Heb begrepen dat rijden met alleen stadslicht verboden is/was.

Zal het vanmiddag even opzoeken :Y

Veel mensen denken dat het verboden is omdat in theorieboekjes vaak staat of gesuggereerd wordt dat het verboden is. Er staat dan zoiets als dat alleen stadslicht niet als verlichting gevoerd mag worden. Dit klopt ook wel, maar dat betekend nog niet dat alleen stadslicht niet zou mogen op momenten dat je helemaal geen verlichting aan hoeft te hebben ;)
 
Waarom zou dat niet kunnen maar ben wel benieuwd wat voor spotjes je zou willen plaatsen en of de voorkant van je SP1 er mooier van wordt????

Ik heb bij de mijne beide koplampen tegelijk branden met zo'n tussenblokje dat je grootlicht kunt laten branden van 30 tot 70% en dat geeft licht genoeg :Y , ennuhhhh BTW dit mag officieel niet geloof ik maar je valt wel op dus de afweging was voor mij snel gemaakt
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen voorkuip meer (sf)
en gebruik de originele kabelboom, en er staat een andere koplamp op,en de stadslichtjes zijn over, dus daar wil ik van die spotjes op zetten, en bij de vork hangen, of het nou mag of niet mooi is me eigen idee ;)

maar ik vroeg me af gaan ze dan uit zodra je op dimlicht schakelt, of blijven ze aanstaan?
 
maar ik vroeg me af gaan ze dan uit zodra je op dimlicht schakelt, of blijven ze aanstaan?

Stadslicht blijf aan bij dimlicht en grootlicht. Zie je vaak genoeg bij auto's dat aan een kant alleen het stadslicht het nog doet.

Als je extra lampjes wil plaatsen zou ik die gewoon op het dimlicht aansluiten. Maar ik zou het niet doen, het mag niet en het staat ook niet mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan