Honda SP1 schiet uit de derde versnelling

vtr Harry

Rookie
28 apr 2007
4
0
Mijn Honda SP1 schiet uit de derde versnelling . Enig idee hoe dit is op te lossen. Hij doet het alleen in de derde en deze gaat terug naar de 2.
 

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.969
187
Andere kant van de evenaar
Het eerst zou ik de"lock up" schakelwals controleren, als dat goed is zijn waarschijnlijk de "dogs" (geen idee hoe die dingen in het Nederlands heten) van de versnellingen afgerond...
 

vtr Harry

Rookie
28 apr 2007
4
0
Heb er inmiddels een ander blok onder gezet en ook de luchtslangen af gehaald plaatjes op de kleppendeksels gemaakt en slangaansluiting op het gasklephuis afgestopt. Krijg nu echter 3 storingen 1x bling 7x bling en 9 keer bling. dat deed het oude blok niet. 7 keer is ect sensor en die zit volgens mij op het thermostaathuis. Hij geeft wel zijn temperatuur aan op de display en de vin werkt ook. 9 keer is de sensor op het luchtfilter..1 keer is de mapsensor en die heeft volgens mij een funktie met het luchtsysteem.Er is met het luchtsysteem ook een verdeelklep gedemonteerd. Deze stekker licht dus los.Hoe kan ik deze storingen eruit krijgen of de boel resetten of ben ik iets vergeten misschien?
 

Rob RD

Dé Rose Olifant
Donateur
25 aug 2002
18.239
8.355
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Het eerst zou ik de"lock up" schakelwals controleren, als dat goed is zijn waarschijnlijk de "dogs" (geen idee hoe die dingen in het Nederlands heten) van de versnellingen afgerond...
Eigenlijk zijn het Docks, de bak heet dan ook naar het systeem dat de pennen "Docken" in de gaten, een Dock-box
 
  • Like
Waarderingen: reinhoud

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.218
131
27
Amsterdam
Map sensor moet sowieso aangesloten zijn want dit is een van de belangrijkste sensoren voor het injectiesysteem. De solenoid van de luchtinjectie (die je hebt afgedopt) zal waarschijnlijk een storing geven als je deze afgekoppeld laat, je kan dus het beste die klep gewoon aangesloten laten minus alle slangen of kijken of er een contrastekker voor de krijgen is met een weerstand erin.
 

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
14.320
722
57
Enkhuizen

Hier kan je een beschrijving vinden hoe en wat te doen.
Ikzelf had het toen ook eraf gehaald maar wat ik met de stekkers deed weet ik niet meer precies.
De stekker op het luchtfilter moet iig wel aangesloten zijn, en ik weet zeker dat er ook geen dummy stekkers nodig zijn.
Het gaat in jouw geval dus om de pair instruction mod
 

vtr Harry

Rookie
28 apr 2007
4
0

Hier kan je een beschrijving vinden hoe en wat te doen.
Ikzelf had het toen ook eraf gehaald maar wat ik met de stekkers deed weet ik niet meer precies.
De stekker op het luchtfilter moet iig wel aangesloten zijn, en ik weet zeker dat er ook geen dummy stekkers nodig zijn.
Het gaat in jouw geval dus om de pair instruction mod
Map sensor moet sowieso aangesloten zijn want dit is een van de belangrijkste sensoren voor het injectiesysteem. De solenoid van de luchtinjectie (die je hebt afgedopt) zal waarschijnlijk een storing geven als je deze afgekoppeld laat, je kan dus het beste die klep gewoon aangesloten laten minus alle slangen of kijken of er een contrastekker voor de krijgen is met een weerstand erin.
Heb de kleppen er weer aan gekoppeld maar de storingen blijven . hij loopt verder wel super.
 

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
14.320
722
57
Enkhuizen
even gegoogled:


Ik zou het eerst een WPHB downloaden en de foutcodes resetten, als alle stekkers er nu opzitten blijft het misschien weg.
 

luc2572

Die hard MF'er
29 nov 2009
528
2
Gewoon ter info, hoeveel km had je oude blok ong gemaakt voordat je dit probleem kreeg?
 

vtr Harry

Rookie
28 apr 2007
4
0
30.000 km Heb zelf ook eerder een SP1 gehad die ik van de eerste eigenaar kocht en toen ik hem verkocht stond er probleemloos 115000 op de klok