Honda SP1 schiet uit de derde versnelling

vtr Harry

Rookie
28 apr 2007
4
0
Mijn Honda SP1 schiet uit de derde versnelling . Enig idee hoe dit is op te lossen. Hij doet het alleen in de derde en deze gaat terug naar de 2.
 
Zo’n bak heb ik hier ook nog wel liggen. Dogs (dus tandwielen) en vorken zijn waarschijnlijk aan vervanging toe.
 

Bijlagen

  • 10540103-DF8B-4B27-8086-0D0085AB2D11.jpeg
    10540103-DF8B-4B27-8086-0D0085AB2D11.jpeg
    102,2 KB · Weergaven: 16
  • 5E8A8129-C380-4C51-ADD0-A537C882C1A5.jpeg
    5E8A8129-C380-4C51-ADD0-A537C882C1A5.jpeg
    125,3 KB · Weergaven: 15
  • E988219C-401F-4CF4-BF4C-2CF96E343C5A.jpeg
    E988219C-401F-4CF4-BF4C-2CF96E343C5A.jpeg
    122,1 KB · Weergaven: 16
Heb er inmiddels een ander blok onder gezet en ook de luchtslangen af gehaald plaatjes op de kleppendeksels gemaakt en slangaansluiting op het gasklephuis afgestopt. Krijg nu echter 3 storingen 1x bling 7x bling en 9 keer bling. dat deed het oude blok niet. 7 keer is ect sensor en die zit volgens mij op het thermostaathuis. Hij geeft wel zijn temperatuur aan op de display en de vin werkt ook. 9 keer is de sensor op het luchtfilter..1 keer is de mapsensor en die heeft volgens mij een funktie met het luchtsysteem.Er is met het luchtsysteem ook een verdeelklep gedemonteerd. Deze stekker licht dus los.Hoe kan ik deze storingen eruit krijgen of de boel resetten of ben ik iets vergeten misschien?
 
Het eerst zou ik de"lock up" schakelwals controleren, als dat goed is zijn waarschijnlijk de "dogs" (geen idee hoe die dingen in het Nederlands heten) van de versnellingen afgerond...
Eigenlijk zijn het Docks, de bak heet dan ook naar het systeem dat de pennen "Docken" in de gaten, een Dock-box
 
Map sensor moet sowieso aangesloten zijn want dit is een van de belangrijkste sensoren voor het injectiesysteem. De solenoid van de luchtinjectie (die je hebt afgedopt) zal waarschijnlijk een storing geven als je deze afgekoppeld laat, je kan dus het beste die klep gewoon aangesloten laten minus alle slangen of kijken of er een contrastekker voor de krijgen is met een weerstand erin.
 
http://rc51.org/mod.htm
Hier kan je een beschrijving vinden hoe en wat te doen.
Ikzelf had het toen ook eraf gehaald maar wat ik met de stekkers deed weet ik niet meer precies.
De stekker op het luchtfilter moet iig wel aangesloten zijn, en ik weet zeker dat er ook geen dummy stekkers nodig zijn.
Het gaat in jouw geval dus om de pair instruction mod
 
http://rc51.org/mod.htm
Hier kan je een beschrijving vinden hoe en wat te doen.
Ikzelf had het toen ook eraf gehaald maar wat ik met de stekkers deed weet ik niet meer precies.
De stekker op het luchtfilter moet iig wel aangesloten zijn, en ik weet zeker dat er ook geen dummy stekkers nodig zijn.
Het gaat in jouw geval dus om de pair instruction mod
Map sensor moet sowieso aangesloten zijn want dit is een van de belangrijkste sensoren voor het injectiesysteem. De solenoid van de luchtinjectie (die je hebt afgedopt) zal waarschijnlijk een storing geven als je deze afgekoppeld laat, je kan dus het beste die klep gewoon aangesloten laten minus alle slangen of kijken of er een contrastekker voor de krijgen is met een weerstand erin.
Heb de kleppen er weer aan gekoppeld maar de storingen blijven . hij loopt verder wel super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan