honda sp1 ?

zxrboldy

Rookie
6 apr 2011
10
1
Motorvrienden,

na jaren op een zxr te hebben gereden zoek ik nu naar een goede sp1. Alleen voor een Suus TLR kon ik op dit forum aankooptips vinden, van de SP1 niet.
Misschien staan ze er wel en anders is/zijn er rijders die mij een aantal tips/wetenswaardigheden kunnen vertellen war ik op moet letten bij een bezichtiging c.q. aankoop ervan.

Gr,

Boldy
 
Vraag het eens in het sp topic.
Voor zover ik weet is het enige waar je op moet letten dat er een kleine kans is dat de tank lek is.
Verder gewoon de standaard dingen.
 
Ze hebben nogal eens last van vervelende storingen.
Soms erg moeilijk op te lossen.. Verder supersterke fietsen. :)
 
Ze hebben nogal eens last van vervelende storingen.
Soms erg moeilijk op te lossen.. Verder supersterke fietsen. :)

ik geloof niet dat storingen typerend zijn voor de sp1 (2)
ik heb de mijne nu 6 jaar en nog nooit een storing gezien.
wat een enkele keer voorkomt is een stekkerverbinding linksvoor achter de kuip die weleens slecht contact kan geven.
echter vlug op te lossen dmv contactspray/schoonmaken.
de mijne heeft het echter nog nooit gehad en de verbindingen zien er als nieuw uit.
(alhoewel hij toch ook al 60000 km gelopen heeft)

al met al een leuke fiets (de mijne is een blijvertje).
ik zou wel een uitgebreide proefrit gaan maken om er zeker van te zijn dat het je ding is.
comfort en gebruiksvriendelijkheid doen sommig mensen er wel eens toe besluiten de sp1 na korte tijd weer te verkopen.
het is dan ook geen toer/alround fiets maar een racer met 2 cilinders die onderin toeren best wel wat bokkig kan zijn.
met name in stads verkeer met veel stoplichten ed kan zoiets je mischien irriteren.
1 en ander is wel te verzachten door een pc3 en gewijzigde eindoverbrenging.

nogmaals,ik vindt het een geweldig ding maar verwacht geen souplesse als van een 4 cilinder of comfort als van vfr of zo.
ben je er echter aan gewent dan kan je er snoeihard mee knallen en veeg je bovengenoemde terkortkomingen zo van tafel.
het zijn gewoon karakterdingen waar weinig aan stuk gaat.
 
Laatst bewerkt:
dolorfin,

bedankt voor je reactie, de Kawa zxr 750 die ik nu rijdt is ook een oude hard-core bike, maar ik heb er nagenoeg geen last van. Wil nu ee 2 cil. voor erbij. Zal je tips bewaren.
 
Ik ben het helemaal met dolorfin eens :)


De SP is een prachtige fiets ... sterk, snel en een "varken" :+
Ik heb een VFR voor woon-werk, lange ritten (vakanties e.d.) .. gewoon de "verstandige fiets".

Als ik zin heb om eens ongegeneerd te boenderen en te vegen pak ik de VTR ... niet echt het toppunt van comfort (hoewel, ritjes van ~300km gaan prima)... maar wat een feest om op te rijden :} :] 8-)

Ga idd wel eerst proefrijden..
 
mooie combinatie arlo :)

ikzelf heb verschillende fietsen voor "erbij"gehad.
vfr750(iemand bood goud geld voor het oude ding)
bmw r1100s (ging mij teveel aan stuk)
xjr1300(leuk maar dat naakte is niet mijn ding)
sommige waren mijn ding niet en anderen kon ik goed verkopen.
de sp1 is altijd gebleven en ook niet te koop :)
ik ben er 2 jaar geleden mee naar engeland geweest bij gebrek aan een verstandige fiets.:)
langere afstanden is best te doen,het is maar hoeveel water je bij de wijn wilt doen.
en je staat geregeld een keer bij de pomp.

ik ben voorzichtig aan het kijken voor een blackbird maar geen haast.

back on topic nu maar weer,sry voor de inbreuk en succes met zoeken naar je sp1.
je krijgt er vast geen spijt van :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu me sp1 uit 2000 een week of 5

ik wil niet meer anders :N

heb jaren suzuki gsx-r 750 gereden maar de vtr sp :9~ :9~ :9~ *O* :9~ :9~
 
heb mn sp1 nu een jaar of 6 en nog steeds vind ik het een geweldige motor.
ook nog nooit problemen mee gehad staat nu 56000km op.
zelfs niet met het spyball alarm lol :P
 
hoi ben sedert drie weekjes de trotse eigenaar van een sp-1 bj 2000 in compleet originele staat en slechts 24000km gelopen complete onderhouds geschiedenis netjes mee geleverd nu ben ik op zoek naar stel aftermarket dempers niemand een gebruikt setje in de aanbieding gtrz
 
Heb vandaag eentje gekocht, ga hem morgen ophalen, heb enkele bekeken, maar deze zag er gewoon het beste uit met goed onderhoud. Hoop dat die heel blijft en ik er lang plezier van ga hebben.

Ik zal mijn ervaringen via deze ether doorgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan