Honda start niet

10 nov 2009
25
0
Hallo motorliefhebbers,

Ik ben zelf geen echte liefhebber dus ik zal hier niet vaak komen. :$
Echter, ik heb een vraag.
Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Uit een erfenis heb ik een motor gekregen die ik tracht te verkopen, maar dan moet je hem wel aan de praat kunnen krijgen. :?

Het gaat om een Honda CBR 600 f uit 1995

Als ik het contact aan zet en iets choke, dan draait de motor goed rond, echter, hij wil niet aanslaan.

Er is geen gebruiksaanwijzing bij dus ik kan iets over het hoofd zien.

Het lijkt wel of er geen vonk komt want ik ruik wel benzine, hij verzuipt dus.

Moet ik een speciale handeling verrichten om hem te starten?
Zoals koppeling in of standaard inklappen of wat anders?

Hij heeft in de zomer nog gewoon goed gelopen.

Hopelijk heeft iemand hier een idee.

Groet, Richard
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ook, volgende week even proberen.
Hij heeft waarschijnlijk toch last gehad van de paar (2 of 3) maanden dat hij stil heeft gestaan.

Accu er maar even uitschroeven, hij zit onder het zadel zag ik.
 
Bougie's er uit, schoonmaken.
Beetje remmenreiniger is de bougiegaten spuiten
En dan weer starten.
Niet te vaak doen, remmenreiniger is zeer explosief, als ie vonk heeft moet ie dan ook reutel zeggen
 
Ook omdat er geen remmen in zitten...

Maar ik heb hier nog nooit van gehoord en daarom klinkt mij dit vreemd in de oren.
Ik heb wel eens van een ander explosief goedje gehoord wat je er in kunt spuiten, weet alleen niet meer wat.

Wordt dit wel vaker zo gedaan dan?
 
Ook omdat er geen remmen in zitten...

Maar ik heb hier nog nooit van gehoord en daarom klinkt mij dit vreemd in de oren.
Ik heb wel eens van een ander explosief goedje gehoord wat je er in kunt spuiten, weet alleen niet meer wat.

Wordt dit wel vaker zo gedaan dan?

Ja.

Remreiniger of starthulp, whatever. De meeste garages en hobby mensen hebben vaak wel een busje remreiniger staan, en het is nog goedkoper ook, vandaar. Werkt net zo goed (=brand als een tierelier).
 
Jawel, is soortgelijk als startpilot, druppels ether, gewoon paardemiddelen om een motor eenmaal aan de praat t maken, en dan veelal als ie 1 keer aanslaat, loopt ie wel door, dan zuigt ie de benzine -die wel redelijk vers moet zijn- wel aan.
 
Wat ik wil?
Dat is wat de markt doet, maar ik heb verder geen behoefte aan een discussie hierover.

Ik denk dat ik er verder wel uit kom en mag ik jullie allen hartelijk danken voor het meedenken!
Top!

:W
 
Wat ik wil?
Dat is wat de markt doet, maar ik heb verder geen behoefte aan een discussie hierover.

Ik denk dat ik er verder wel uit kom en mag ik jullie allen hartelijk danken voor het meedenken!
Top!

:W

TIp:
Kijk niet bij de prijzen van dealers ;) Maar gewone prive verkopers.

Ik zou gokken dat je voor 3500 euro een 600 F van 2000 moet kunnen vinden ;)

Succes met starten en verkopen, het is dat ik net niet meer in Enschede woon :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan