Honda start niet

10 nov 2009
25
0
Hallo motorliefhebbers,

Ik ben zelf geen echte liefhebber dus ik zal hier niet vaak komen. :$
Echter, ik heb een vraag.
Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Uit een erfenis heb ik een motor gekregen die ik tracht te verkopen, maar dan moet je hem wel aan de praat kunnen krijgen. :?

Het gaat om een Honda CBR 600 f uit 1995

Als ik het contact aan zet en iets choke, dan draait de motor goed rond, echter, hij wil niet aanslaan.

Er is geen gebruiksaanwijzing bij dus ik kan iets over het hoofd zien.

Het lijkt wel of er geen vonk komt want ik ruik wel benzine, hij verzuipt dus.

Moet ik een speciale handeling verrichten om hem te starten?
Zoals koppeling in of standaard inklappen of wat anders?

Hij heeft in de zomer nog gewoon goed gelopen.

Hopelijk heeft iemand hier een idee.

Groet, Richard
 
Laatst bewerkt:
dodemansknop en veiligheid op zijstandard mogen geen invloed hebben op het al dan niet aanslaan van de motor als hij wel de startmotor aan de praat krijgt

Niet bij elke motor is dat hetzelfde.

Dsu toch maar even de dodmansknop checken en de zijstandaard in, in z'n vrij en koppeling ingeknepen. Dan weet je zeker dat het niet daaraan of aan een schakelaar of aan de draadje kan liggen.
 
Niet bij elke motor is dat hetzelfde.

Dsu toch maar even de dodmansknop checken en de zijstandaard in, in z'n vrij en koppeling ingeknepen. Dan weet je zeker dat het niet daaraan of aan een schakelaar of aan de draadje kan liggen.
Hallo motorliefhebbers,

Ik ben zelf geen echte liefhebber dus ik zal hier niet vaak komen.
Echter, ik heb een vraag.
Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Uit een erfenis heb ik een motor gekregen die ik tracht te verkopen, maar dan moet je hem wel aan de praat kunnen krijgen. Het gaat om een Honda CBR 600 f uit 1995
 
Laatst bewerkt:
Helemaal geen verstand is misschien teveel gezegd, ik heb wel geen motorrijbewijs maar kom er wel op weg (als hij loopt :) )

Hmm, hij heeft wel 105pk hoor, en geen 1 a 2 pk... Daarbij weegt 'ie toch wel tegen de 200 kilo en geen 50... M.a.w.: het is geen brommertje.

http://www.youtube.com/watch?v=mYT0WWbIZvA
http://www.youtube.com/watch?v=QKsOGFh3Efk
http://www.youtube.com/watch?v=dZtBK_TUtpk
http://www.youtube.com/watch?v=kX4Zxsf5ic0

Misschien beter eerst op zo'n motortje proberen?:

http://www.youtube.com/watch?v=JWHIj4V3S7c

Hoewel, ook die lichtere dingetjes kunnen gevaarlijk zijn...

http://www.youtube.com/watch?v=YMK2O6bRy4s&NR=1&feature=fvwp


:+
 
Ben wel benieuwd of de CBR inmiddels al loopt of niet :D

//offtopic//
Ik zie het probleem niet zozeer met mensen op een echte motor leren rijden. Je moet ze gewoon in een veel te hoge versnelling laten starten en alles duidelijk uitleggen en de eerste paar keren erbij achterop zitten met de handen erom heen. Zo zelfs mijn oomzegger van 12 al een keer laten rijden op mijn CBR 1000F. En als je die in de 1 hebt en je hebt geen idee wat je doet.. kan dat ook goed fout gaan. Maar in de 2 of 3 valt dat al wel mee.
//offtopic//
 
had ongeveer hetzelfde probleem nadat ik de tank eraf had gehad. alles werkt maar slaat niet aan af en toe wel een grom en benzinegeur.

kijk eens of het kleine slangetje van het blok aan de linkerkant wel naar je benzinekraantje loopt die onderaan je tank zit. deze hoort aan de rechterzijde van de benzinekraan op het nippeltje te zitten dus niet aan de voorzijde. na dit gedaan te hebben sloeg ie bij mij meteen aan. succes ermee.

accu is makkelijk je kan de beide achterkappen er zo aftrekken zitten met een kliksysteem vast wel ff die plasticschroef vooraan de kap losdraaien. daarna kan je met het losdraaien van twee bouten het zadel eraf tillen en tada daar is de accu.
 
dat is de stationair schroef.

zit achter je linker zijkuip een klein slangetje aan de zijkant van je blok, deze moet rechtstreeks naar je benzinekraantje aan de achterzijde/rechterzijde lopen, deze zorgt er namelijk voor dat de benzine wordt aangezogen.
 
Ben wel benieuwd of de CBR inmiddels al loopt of niet :D

Ik ook. :)

//offtopic//
Ik zie het probleem niet zozeer met mensen op een echte motor leren rijden. Je moet ze gewoon in een veel te hoge versnelling laten starten en alles duidelijk uitleggen en de eerste paar keren erbij achterop zitten met de handen erom heen.
//offtopic//

In een veels te hoge versnelling... Hmm, dan slaat hij 'tig keer af. Zo vaak dat ze aan het gas beginnen te draaien voor je ze kan tegenhouden, en dan begint de ellende :).

En bij een beginner die op een CBR600F stapt achterop gaan zitten...? :X :+

Kijk als het een CB500 was, ok, die heeft 58pk op 180 kilo. Maar een CBR600F heeft 105pk op 185 kilo. Gewicht/pk verhouding is bijna het dubbele...

0..100 in 8 seconden geeft je wat meer tijd om te reageren dan 0..100 in 4 seconden.
 
Nou, ik kon bij 2 carburateurs komen, deze hadden een schroefje en een tuitje, deze heb ik leeg laten lopen.
Aan de andere kant zat het frame in de weg, daar zullen ze wel speciaal gereedschap voor gebruiken.

Ook zat 1 bougiekabel vrij los..

Hij liep later, ik heb me waarschijnlijk werk op de hals gehaald wat eigenlijk niet nodig was.

De choke bleek nog verder open te kunnen dan ik had gedaan, het laatste stuk liep zwaarder dus dit zag ik over het hoofd, daarom wilde hij net niet aanspringen.

Nou, hier kan een slotje op en de brommer kan op marktplaats.

Groet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan