Honda start niet

10 nov 2009
25
0
Hallo motorliefhebbers,

Ik ben zelf geen echte liefhebber dus ik zal hier niet vaak komen. :$
Echter, ik heb een vraag.
Hopelijk hebben jullie hier een antwoord op.

Uit een erfenis heb ik een motor gekregen die ik tracht te verkopen, maar dan moet je hem wel aan de praat kunnen krijgen. :?

Het gaat om een Honda CBR 600 f uit 1995

Als ik het contact aan zet en iets choke, dan draait de motor goed rond, echter, hij wil niet aanslaan.

Er is geen gebruiksaanwijzing bij dus ik kan iets over het hoofd zien.

Het lijkt wel of er geen vonk komt want ik ruik wel benzine, hij verzuipt dus.

Moet ik een speciale handeling verrichten om hem te starten?
Zoals koppeling in of standaard inklappen of wat anders?

Hij heeft in de zomer nog gewoon goed gelopen.

Hopelijk heeft iemand hier een idee.

Groet, Richard
 
Laatst bewerkt:
als de motor lang heeft stilgestaan, is het raadzaam om eerst de vlotterbakken af te tappen, zodat er op verse benzine gestart kan worden.
verder heb je een redelijke kans dat de bougies door het vele starten en nat worden, doorgeslagen zijn.
dus even de bougies vervangen.
 
Bedankt voor jullie reacties dusver! :}

Gas vol open en choke dicht heb ik geprobeerd.

Echt lang stilgestaan heeft hij nog niet, paar maandjes denk ik.

Ik weet wel wat ik moet doen als ik aan mijn brommertijd terug denk, carburateur schoonmaken, bougie er uit en kijken of hij vonkt.
Hoe kom je bij die vlotterbakken? Weet je dat zo?

En de accu, waar zit die?

Omdat het leek dat hij geen vonk kreeg dacht ik misschien dat ik iets over het hoofd had gezien waardoor hij niet wou starten.

Op een ander forum las ik iets over niet starten als hij op de standaard staat oid, kan het dat ook zijn?
 
Bedankt voor jullie reacties dusver! :}

Gas vol open en choke dicht heb ik geprobeerd.

Echt lang stilgestaan heeft hij nog niet, paar maandjes denk ik.

Ik weet wel wat ik moet doen als ik aan mijn brommertijd terug denk, carburateur schoonmaken, bougie er uit en kijken of hij vonkt.
Hoe kom je bij die vlotterbakken? Weet je dat zo?

En de accu, waar zit die?

Omdat het leek dat hij geen vonk kreeg dacht ik misschien dat ik iets over het hoofd had gezien waardoor hij niet wou starten.

Op een ander forum las ik iets over niet starten als hij op de standaard staat oid, kan het dat ook zijn?

Engine Run/Stop schakelaar (Dodemansknopje) op het rechter handvat in verkeerde positie ??

Bij Honda gaat de startmotor wel rond echter de ontsteking wordt uitgeschakeld...
 
dodemansknop? :X
Zou eerst inderdaad de basisdingen checken als je er geen verstand hebt dus:

Motor van standaard
Motor in zijn vrij zetten Versnelling helemaal omlaag en dan een klein tikje omhoog Is te zien wanneer het groene lampje brand als hij op contact staat.
Koppeling inhouden.
Shoke kleine beetje open

en dan starten.

PS. Accu zit onder het zadel bij de meeste motoren, maar wanneer de startmotor goed rondgaat zal het daar niet zo snel in zitten, je kunt voor het gemak wle even de verlichting uitzetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al zitten te trekken aan dat zadel om te zien of deze los te krijgen was, niet dus, ook weer een trucje voor zeker...

Helemaal geen verstand is misschien teveel gezegd, ik heb wel geen motorrijbewijs maar kom er wel op weg (als hij loopt :) )

Ik zal deze tips meenemen en het morgen nog eens proberen.

(Iemand een CBR kopen? O-) )
 
Zo, vandaag even weer een poging gewaagd.
Inmiddels de handleiding gevonden. *D

Hij blijkt ook een benzinekraan te hebben. :$

Nou ja, hij is wel verzopen met de kraan dicht dus daar lag het ook niet aan.

Even overal op gelet, hij heeft inderdaad ook een beveiliging in de zijstandaard, maar hij zou wel moeten starten als de standaard uit staat en de versnelling in zijn vrij.

Choke aan, contact aan, op 'run' gezet, lampen uit, na heel lang starten begon meneer iets te grommen, maar net niet genoeg om op eigen kracht door te draaien.

Uiteindelijk de accu leeggestart...

Nou ja, opladen en later nog maar eens proberen, hij zei in ieder geval al iets.
Misschien dat niet alle cilinders meewerkten nog.
 
Zo, vandaag even weer een poging gewaagd.
Inmiddels de handleiding gevonden. *D

Hij blijkt ook een benzinekraan te hebben. :$

Nou ja, hij is wel verzopen met de kraan dicht dus daar lag het ook niet aan.

Even overal op gelet, hij heeft inderdaad ook een beveiliging in de zijstandaard, maar hij zou wel moeten starten als de standaard uit staat en de versnelling in zijn vrij.

Choke aan, contact aan, op 'run' gezet, lampen uit, na heel lang starten begon meneer iets te grommen, maar net niet genoeg om op eigen kracht door te draaien.

Uiteindelijk de accu leeggestart...

Nou ja, opladen en later nog maar eens proberen, hij zei in ieder geval al iets.
Misschien dat niet alle cilinders meewerkten nog.

Tijdens het proberen te starten zeg je dat je de choke open hebt staan maar ik neem aan dat je dan wel van het gas afblijft toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan