Honda Super Cub C125

Ik heb nog een 2020 Supercub staan november 2020 met nog geen 1100 km op de teller, net 1000 beurt gehad
het is de rood witte uitvoering met origineel bagagerek en alle boekjes etc erbij.
Deze mag eventueel weg...

Wellicht kun je een advertentie aanmaken in de 'MARKTPLAATS'-sectie hier op het forum. Dan bereik je een groter publiek. Paar mooie foto's erbij, nette vraagprijs en dan zou het nog voor de winter moeten lukken.
 
Iedereen die al één Monkey heeft weet overduidelijk dat die nood heeft aan gezelschap van soortgenootjes. ;) (n+1?)



Héél leuk! Dank je wel voor de post. Hoe noemt deze kleur juist? De details op deze fiets zijn zo leuk, je blijft maar kijken. Dat rieten mandje maakt het echt wel af, zalig.
Wat de Honda benaming voor deze kleur is weet ik eigenlijk niet.
Ik zou eigenlijk de combi van beide kleuren willen. De rode vind ik persoonlijk te veel glinsteren in daglicht en de blauwe kappen vind ik iets teveel babyblauw. Had die graag voor de gebroken wit van de rode willen ruilen. De dealer was daar kort over, hij ging niet eens naar de prijs kijken omdat plastic van Honda belachelijk duur zou zijn. Wellicht ooit eens het lichtblauwe laten wrappen in wit.
 
Ik pak af en toe de Supercub en dan dag erna de Monkey............ ik moet dan weer het schakelen in de gaten houden dat vind ik het grote nadeel
De voorkeur heeft een 2e Monkey in de kleur geel, als ik de Cup kan verkopen.
Het blokje van de Cub loopt mooier...... zal wel zijn omdat het Euro 4 is, iets minder afgenepen....????
 
Of gewoon iets verder ingereden.?.

Maar het zou wel kunnen dat de euro 5 nóg meer geknepen is.. ik zou het verschil eens moeten voelen en de restricties eens moeten bekijken om er iets over te kunnen zeggen.

Ik vind het overigens wel leuk om te zien dat er steeds meer mensen lol krijgen in de 125cc klasse.. nog even los van het brandstofverbruik en de minimale onderhoudskosten.. wat op zich al een goede reden is om te switchen..
 
Voor mij persoonlijk waren het niet de kosten die de doorslag gaven. Ik vind 125cc de perfecte balans tussen niet alles te serieus nemen en toch behoorlijk vooruit komen. Het komt secundair overal prima mee. Ik heb de semi automaat boven de schakelbak verkozen omdat het op die manier nog meer onthaast en simpelweg uniek is. Ik had er in Azië al regelmatig op gereden en wist dus wat de voordelen waren.
 
De Cub rijd in druk verkeer veel relaxter......als de monkey, ik heb ook nog eens een Honda Wave gehad in Azie, die was stukken minder , slappere vering en je schoof naar voren bij lang ritten, Pluspunt was daar koste de Wave 125 maar 1100 euro met gratis helm en verzekering.
 
Daar zijn ze inderdaad een stuk goedkoper en dat merk je dan meestal aan de vering, remmen en banden. Het moet er goed uit zien anders verkoopt het niet maar hoe het rijdt boeit ze niet. Bij auto’s idem. Ze rijden dikke 4x4 6pitters diesel met trommelremmen achter....
De N-max glij ik ook op naar voren. Daar hebben scooters al snel last van. Het mono zadel van de cub is (na het iets verhogen aan de voorkant) met 1.92 prima te doen.
 
Ik herken bovenstaande sterk. Zowel het 'niet al te serieus nemen' alsook het 'behoorlijk vooruit komen'. Ik rijd de Innova 125 (2009) al sinds een paar jaar.
20190816_115807.jpg


En je komt daarmee écht wel goed vooruit. Op B-wegen ga je gewoon met het verkeer mee. De eerste indruk is wellicht die van een brommer maar een paar honderd kilometer leg je vrij eenvoudig af. En ook buiten de verharde wegen komt hij behoorlijk goed mee. Niet zo snel als een crosser maar er zijn maar weinig plekken onbereikbaar.
 
Ik zit nu in Colombia, hier is het allemaal 125 - 200 cc wat er rondrijd....... en er rijd hier ook al een elektrische Honda rond !! en soms wat zwaardere off roads
Mijn favorite 125 bike is nog steeds de Kawasaki KMX 125....die had ik 15 jaar gelden in the Philippines , 125cc
2 takt watergekoeld en 21 PK......
 
Random vraagje, ik volgde C90 Adventures op YouTube en daar komen die oude C90tjes als onverwoestbaar over. Ik vroeg me af hoe dat zit met de nieuwe, die injectie hebben en een hoop extra elektronica. Dat klinkt als meer complexiteit op een (van oorsprong) eenvoudige motorfiets.
 
Tsja... Hoe meer er op zit hoe meer er stuk kan. Echter zal de injectie niet zo snel voor problemen zorgen en de old school carbs zullen ook af en toe wat liefde nodig hebben om hangende vlotters en verstopte spoeiers te voorkomen. Grootste hekelpunt zal de keyless ignition zijn vermoed ik. Dat werkt (uiteraard) draadloos en zal storingsgevoeliger zijn. Lege accu zal een niet werkend stuurslot op leveren. Is allemaal te omzeilen maar dan heb je alweer de manual nodig om te weten welke connector waar in moet etc. ABS sensor zal eventueel een storing kunnen geven maar daar kan je mee doorrijden. De remmen werken dan uiteraard gewoon nog. De O2 sensor wellicht? Maar die zit redelijk verdekt bij de cub. Al met al niet heel veel om je extra zorgen om te maken denk ik. Mocht ik ooit een wereldreis op de motor ambiëren dan pak ik direct de C125 en laat de Tenere 700 in de schuur staan. Gewoon om het gemak en de minimale electronica. Al heeft de T7 die ook nauwelijks maar goed. Nog sterker: ik zou een CT125 hunter cub proberen te scoren/importeren. Grotere tank, bashplate (minimaal maar toch), meer bagagemogelijkheden en met name gewoon een sleutel 😉
 
Random vraagje, ik volgde C90 Adventures op YouTube en daar komen die oude C90tjes als onverwoestbaar over. Ik vroeg me af hoe dat zit met de nieuwe, die injectie hebben en een hoop extra elektronica. Dat klinkt als meer complexiteit op een (van oorsprong) eenvoudige motorfiets.
Mijns inziens een verwaarloosbaar risico. Hier boven al goed omschreven. Ik acht de kans erg klein dat je onderweg problemen krijgt. Accu goed in de gaten houden, druppelladen en/of voortijdig vervangen.

De c125 heeft inderdaad keyless contact, dat zou niet mijn voorkeur hebben. Een Honda innova heeft gewoon een sleutel en bovendien geen ABS én een kickstarter. Dus zelfs met lege accu verwacht ik dat je daarmee probleemloos weg kan komen.
Injectie zou overigens sowieso wel mijn voorkeur hebben. De kans op problemen met je injectie is erg klein. En zeker als je hoge bergtoppen wilt berijden is het erg nuttig. Het mengsel wordt automatisch bijgeregeld terwijl een carburateur handmatig moet worden bijgesteld (zowel als je omhoog gaat, als wanneer je weer afdaalt).
Maar ik verwacht dat dat tot +/- 2500 boven NAP niet echt nodig is.

Ik denk dat je met de moderne c125 gerust 50.000-100.000 kilometer probleemloos kunt maken. Ik heb deze blokjes al met ruim 2 ton op de klok gezien zonder noemenswaardige reparaties en slechts minimaal onderhoud.
 
Mijn supercub is van november 2019 en bevalt nog steeds erg goed. Ik rij er een paar keer per week op. Een keer afspreken in het voorjaar is prima om een keer te rijden met elkaar.
 

Bijlagen

  • E336AFA0-1FDD-4441-BB4A-BFE1B2CF8D85.jpg
    E336AFA0-1FDD-4441-BB4A-BFE1B2CF8D85.jpg
    451,6 KB · Weergaven: 21
Als het past rij ik ook zeker een rondje mee. Een grotere groep zou wel leuker zijn wat mij betreft. We kunnen altijd nog de groep tijdens de rit verdelen in wat kleinere groepjes indien nodig. Dus alles van Honda met max 125cc?
 
Ben benieuwd of er dan ook Honda CG125's komen. Ik vind dat zulke toffe kleintjes. Op de bucketlist staat er zo eentje eens uit de UK te importeren...
 
Als het past rij ik ook zeker een rondje mee. Een grotere groep zou wel leuker zijn wat mij betreft. We kunnen altijd nog de groep tijdens de rit verdelen in wat kleinere groepjes indien nodig. Dus alles van Honda met max 125cc?
prima hoor, ja dat is verder ons enige raakvlak die 125 cc dus laat maar komen
 
De Honda Cup is mooi maar de 125 Trial is mooier.....De cub zou spaakwielen moeten hebben en stalen spatborden en een gewoon contactslot....met sleutel..
Ik vraag me af of de Honda Trial 125 ooit naar Nederland komt.....er is ook een nieuwe Dax 125 ook wel iets om erbij te hebben.
 
Ja, die 125 Trail is zeker mooier, vind ik ook. De nieuw Cub is te... plastic en elektrisch. De Trail is een mooie mix tussen de degelijk, oude, beproefde all-round motorfiets en het moderne. Maar inderdaad, zou die ooit naar Nederland komen?
 
In de Nederlandse media is daar niks over te vinden. In de Britse zijn ze stelliger: daar komt hij sowieso niet. Blijft voorbehouden aan Azië en Amerika waar dat soort motoren een grote afname hebben. Hier in NL gaan die dingen slecht verkopen vrees ik. Mocht hij ooit komen dan ga ik het zeker overwegen.
 
Inmiddels de Michelin achterband laten monteren bij 7300km. Vandaag maar ff ingereden, en in Denekamp koffie en broodje gedaan.
20220130_112300.jpg
20220130_120115.jpg
20220130_115938.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan