Honda Super Cub C125

Hey Super Cub liefhebbers,

hebben jullie ervaring met het sneller maken van de Cub?
andere nokkenas, andere injector, aanpassen luchtfilter en dikke uitlaat bijvoorbeeld?
Ik wil de motor licht tunen...door,
de luchtfilter aan te passen,
120cc injector,
een yuminashi R238 nokkenas
en een yoshimura uitlaat.

??is het normaal dat de koppeling durft te slippen bij max koppel In derde versnelling...
kan dat bijgesteld worden met de regelschroef op het rechter carterdeksel??
Of is het de centrifugaal koppeling die een beetje dat vario gevoel geeft...?

voor de rest niks dan lof, de super cub stelt niet teleur...
ik rijd ermee rond in spanje, ik heb er al verschillende bergpasjes mee gedaan,
en ik moet zeggen, je kan met de super cub goed door de bochten scheuren...
een goede upgrade is volgens mij wel Michelin's City pro,
die gaan wat meer feedback geven dan de originele banden.

groeten, ik hoor het wel 👍 foto's volgen
 
Honda Super Cub in Spanje 😎
018C0A06-BAB1-4E95-A03B-6D44438B4E38.jpeg
A3F3EA46-DC20-4646-B37D-AC1CB32D7BBA.jpeg
BAA3E95F-4F6D-4146-8ACB-461C1F95D622.jpeg
 
Hey Super Cub liefhebbers,

hebben jullie ervaring met het sneller maken van de Cub?
andere nokkenas, andere injector, aanpassen luchtfilter en dikke uitlaat bijvoorbeeld?
Ik wil de motor licht tunen...door,
de luchtfilter aan te passen,
120cc injector,
een yuminashi R238 nokkenas
en een yoshimura uitlaat.

??is het normaal dat de koppeling durft te slippen bij max koppel In derde versnelling...
kan dat bijgesteld worden met de regelschroef op het rechter carterdeksel??
Of is het de centrifugaal koppeling die een beetje dat vario gevoel geeft...?

voor de rest niks dan lof, de super cub stelt niet teleur...
ik rijd ermee rond in spanje, ik heb er al verschillende bergpasjes mee gedaan,
en ik moet zeggen, je kan met de super cub goed door de bochten scheuren...
een goede upgrade is volgens mij wel Michelin's City pro,
die gaan wat meer feedback geven dan de originele banden.

groeten, ik hoor het wel 👍 foto's volgen
Ik heb ooit geprobeerd een MSX te tunen en viel van het ene probleem in het andere. Vroeger ging dat gemakkelijk met carburateur motoren. Maar met ECU motoren is het verdomd lastig. Dan loopt ie weer te rijk en dan weer te arm. Ik raad het niemand aan. Uiteindelijk ben je veel meer geld kwijt dan je dacht. Zonder een piggy back of andere ECU is het bij voorbaat kansloos. Ik wil je niet ontmoedigen, ik wil je waarschuwen.
 
Geen ervaring met tunen wel met een andere uitlaat. Ik heb de takegawa P shooter. Qua vermogen merk ik er nul van. Qua geluid merk ik zoveel van dat ik weer terug naar origineel ben. Ik gebruik de Cub veel in de lokale omgeving en ben er niet vies van om een fietspad of zo mee te pakken. Dan valt de Cub met originele uitlaat niet op en heb je ook geen gedoe onderweg. Tevens zijn in de meer landelijke omgeving de onverharde wegen erg vermakelijk. De originele fluisterpot is dan eigenlijk wel ideaal.

De koppeling is easypeasy aan te passen met de stelschroef/moer aan de rechterkant. Staan genoeg how to op het almachtige internet 😉
 
Hoihoi,

Leuk hoor daar in spanje, hier in nederland kom ik de provincie Zeeland niet uit.
Ik heb alleen de Yoshimura eronder met de silencer er nog in.

Verder houd ik het origineel en net zoals gezegd is met ecu is het anders dan met carbs.

Allex Criville racet op zo’n Cub die ging harder door een bocht dan een amateur op een snelle motor.

Nog altijd op zoek naar mensen met een cub in Zeeland
 
Godsgeloeiende zeg. Wilde vrijdagavond weg maar geen stroom dus accu dood.
Stond ook nog op het stuurslot en dat krijg je er ook niet af zonder stroom, evenals ook het openen van het zadel dus, je kunt dus ook niet bij het boordgereedschap.|(

Die elektronische startknop/transponder is echt een onding!

En wat een 🤬 gepruts om dat ding er uit te krijgen zeg. Eerst de nodige elektronische shit verwijderen en dan zo'n onding van een plaat waarop dat gemonteerd zit met een bout waarbij je amper bij kunt en die dan ook nog eens wegvalt in het vooronder..

Werkruimte bijna zo goed als 0. Ook bij inbouw nog accumoertje weggevallen maar die kon gelukkig met een magneetpen teruggevonden worden.

Waardeloze constructie en lang leve de ouderwetse contactsleutel! :W
 
Godsgeloeiende zeg. Wilde vrijdagavond weg maar geen stroom dus accu dood.
Stond ook nog op het stuurslot en dat krijg je er ook niet af zonder stroom, evenals ook het openen van het zadel dus, je kunt dus ook niet bij het boordgereedschap.|(

Die elektronische startknop/transponder is echt een onding!

En wat een 🤬 gepruts om dat ding er uit te krijgen zeg. Eerst de nodige elektronische shit verwijderen en dan zo'n onding van een plaat waarop dat gemonteerd zit met een bout waarbij je amper bij kunt en die dan ook nog eens wegvalt in het vooronder..

Werkruimte bijna zo goed als 0. Ook bij inbouw nog accumoertje weggevallen maar die kon gelukkig met een magneetpen teruggevonden worden.

Waardeloze constructie en lang leve de ouderwetse contactsleutel! :W
Vreselijk, he? Heb het ook een keer gehad. Wat een gedoe. Ben blij dat ik nu weer een gewone sleutel heb.
 
De mijne staat vanaf nu te koop op het forum en MP. Wegens verhuizing is er geen plek meer voor de cub
 
Iemand ervaring als "langere rijder" of hier nog comfortabel op valt te rijden? Met mijn 1,88m zat ik nog prima op mijn oude honda pcx, maar nu deze weg is ben ik toch aan het kijken voor een vervanger.
 
Ik ben 1m92 en een kilo of 90. Op zich gaat het prima maar je krijgt snel de neiging om lekker ver naar achteren op het zadel te schuiven. Daar zit echter een harde rand en dus op langere ritjes niet prettig. Gewoon accepteren dat het een compact ding is en niet te ver naar achteren kruipen. Ik heb wel de achtervering vervangen voor Hyperpro’s. Slaat nu iets minder snel door. Tevens de hakzijde van de schakelpook verder naar binnen gebogen tussen de werkbank. Nu raakt die schakelpedaal mijn hak aan de binnenzijde nog wel maar ik heb er geen last van en kan mijn linker voet ontspannen neer zetten.
 
Ik ben 1m92 en een kilo of 90. Op zich gaat het prima maar je krijgt snel de neiging om lekker ver naar achteren op het zadel te schuiven. Daar zit echter een harde rand en dus op langere ritjes niet prettig. Gewoon accepteren dat het een compact ding is en niet te ver naar achteren kruipen. Ik heb wel de achtervering vervangen voor Hyperpro’s. Slaat nu iets minder snel door. Tevens de hakzijde van de schakelpook verder naar binnen gebogen tussen de werkbank. Nu raakt die schakelpedaal mijn hak aan de binnenzijde nog wel maar ik heb er geen last van en kan mijn linker voet ontspannen neer zetten

Ik ben 1m92 en een kilo of 90. Op zich gaat het prima maar je krijgt snel de neiging om lekker ver naar achteren op het zadel te schuiven. Daar zit echter een harde rand en dus op langere ritjes niet prettig. Gewoon accepteren dat het een compact ding is en niet te ver naar achteren kruipen. Ik heb wel de achtervering vervangen voor Hyperpro’s. Slaat nu iets minder snel door. Tevens de hakzijde van de schakelpook verder naar binnen gebogen tussen de werkbank. Nu raakt die schakelpedaal mijn hak aan de binnenzijde nog wel maar ik heb er geen last van en kan mijn linker voet ontspannen neer zetten.

Dat geeft al hoop. Ik moet maar eens gaan proefrijden als de kans zich voor doet.
 
Ik zou dan gewoon nieuw kopen....klein prijsverschil en Honda geeft voortaan 5 jaar garantie..... heb zelf ook een nieuwe Monkey besteld ..omdat de tweedehands stevig aan de prijs blijven .
 
Qua lengte is het geen probleem hoor, alleen dat zadel is minder geschikt om op naar achteren te schuiven. Het zadel van de Monkey of een (iets oudere) Honda Innova is veel meer geschikt.

Ik rijd met een kameraad regelmatig flinke afstanden op de Innova. Ik ben 1.85 en hij is ongeveer 1.95 en dat gaat prima.
 
@maarten1973 ja de innova kan wel blijven gelukkig. Daar rij ik nog wekelijks op en bevalt nog prima. De cub was voor “erbij” en daar is in het najaar geen plek meer voor in de schuur.
 
@Bromgek, forumgenoot Jatmoos heeft een hele mooie Supercub 125 (uit 2019) in nieuwstaat te koop staan. Deze heeft ternauwernood 2100 km op de teller staan. Wellicht iets voor jou?

Hij heeft ook een Honda Innova (not for sale), wellicht kun je de twee eens tesamen bekijken en een vergelijking doen qua zitcomfort.

Voor de liefhebbers; houd het te koopsectie/MF-marktplaats in de gaten want mijn tweede Honda innova (uit 2007) met slechts 6400 kilometer op de teller gaat mogelijk binnenkort in de verkoop. Ik ben nog in dubio..


Groet
 

Bijlagen

  • 20220327_153912.jpg
    20220327_153912.jpg
    897,7 KB · Weergaven: 18
@Bromgek zie mijn advertentie, de mijne is van november 2019.
@Bromgek, forumgenoot Jatmoos heeft een hele mooie Supercub 125 (uit 2019) in nieuwstaat te koop staan. Deze heeft ternauwernood 2100 km op de teller staan. Wellicht iets voor jou?

Hij heeft ook een Honda Innova (not for sale), wellicht kun je de twee eens tesamen bekijken en een vergelijking doen qua zitcomfort.

Voor de liefhebbers; houd het te koopsectie/MF-marktplaats in de gaten want mijn tweede Honda innova (uit 2007) met slechts 6400 kilometer op de teller gaat mogelijk binnenkort in de verkoop. Ik ben nog in dubio..


Groet

Ik heb de advertentie gezien, alleen is Hoogvliet meer als 200km rijden enkele reis. Dus zolang die nog niet weg is, houd ik het nog even in mijn achterhoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan