Honda Super Cub C125

Zal toch niet.
Zou het wellicht kunnen komen doordat ze een onjuiste verhouding van olie hebben gebruikt waardoor je platen zijn gaan slippen?
 
Ik heb last van een slippende koppeling als ik volgas geef , hij slipt gewoon door , 500 km gereden , nu al de platen versleten??
Als het goed is dan hoeft aleen maar je koppeling te worden afgesteld. De afstelmoer zit op je rechter carterhelft schuin onder je olievuldop. Op het plaatje de rode dop en daar dan rechts onder. Dit kun je zelf doen the howto's staan op youtube.
dit betreft dan de innova maar het principe is hetzelfde!
Maar gelet op de nieuwheid van je fiets zou ik je willen aanraden dit door je dealer te laten doen. Is een klusje van niks. Hebben ze geen idee, dan raad ik je aan om aan te kloppen bij honda cub zaakjes zoals de 4taktwinkel.
1391649
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!, Ik had al zo’n donkerbruin vermoeden...... ik laat het inderdaad door de dealer doen, hopelijk hebben ze er verstand van.
nogmaals bedankt l
Gr van Jan.
 
Nou in het begin wel even, maar heb er bewust op gelet dit zoveel mogelijk te vermijden, je moet een beetje oefenen met je voet plaatsen. Maar van die paar keer zou er toch geen schade berokkent kunnen worden. Hoop ik tenminste , anders is het slecht gesteld met het betrouwbare imago van deze hondaatjes!!
 
Over het imago van die Honda en de andere modellen zou ikzelf geen twijfel hebben.
Rij met 2 Honda’s rond en beiden benne ze van puike kwaliteit en overduidelijk Honda’s.
Het zijn geen machines zoals een Ducati Triumph waarbij het karakter aanwezig is, maar die Honda’s zijn wat dat betreft wel super betrouwbaar.
Ik ken andere motormerken die toch echt een stuk minder zijn op kwalitatief gebied.
 
Nou in het begin wel even, maar heb er bewust op gelet dit zoveel mogelijk te vermijden, je moet een beetje oefenen met je voet plaatsen. Maar van die paar keer zou er toch geen schade berokkent kunnen worden. Hoop ik tenminste , anders is het slecht gesteld met het betrouwbare imago van deze hondaatjes!!

Moet wel exemplarisch zijn. Ben benieuwd wat de dealer constateert.
 
Nou, even bij de dealer langs geweest en ze hebben vervolgens de koppeling even afgesteld stond te strak. Hij rijdt nu weer helemaal zoals het moet!!
Zin er nog meer mensen die al rij ervaringen hebben met dit Cubje??
 
Zin er nog meer mensen die al rij ervaringen hebben met dit Cubje??

Zit nu op een 650 km. Bevalt zeer goed. :t

Ketting gestrekt, was nodig na een dikke 500 km. Hoogste verbruik tot nu toe 1 op 52.5
Lichtopbrengst van de led-koplamp is zeer goed ondervond ik laatst bij de eerste rit in het donker.

Op B-wegen kun je zat meekomen, top is altijd wel 90 en iets meer zelfs.

Bagagerekje besteld en wordt gemonteerd bij de 1000 beurt.
 
Hij is mooi hoor. Ik rijd op de innova 125i, dat verbruik is inderdaad een lachertje. Net als de onderhoudskosten. Ben er echt super blij mee. Alleen de prijs vind ik een beetje hoog. Veel plezier ermee!
 
Nee, dit is de speciale jubileumuitvoering wegens 60 jaar Supercub.

Het enigste via Honda NL verkrijgbare accessoire is dan ook het bagagerekje :')
Dat is toch wel jammer, dat je niet iemand mee achterop kan nemen.
 
2100 km inmiddels, en de CUB gaat maar (zuinig) door. Met een langere rit van meer dan 100 km aan één stuk vond ik de zit toch wat oncomfortabel worden. Net of je wat doorzakt op het zadel op een gegeven moment.

Een keer kreeg ik de contactknop niet omgedraaid bij de mototreff hier in de buurt. Lukte een paar minuten later wel na een paar keer proberen. Wsl heeft er iemand met een pacemaker in de buurt gestaan 😅 Dit wordt dus ook letterlijk vermeldt in het instructieboekje!

'Het Honda SMART-Key-systeem maakt gebruik van zwakke radiogolven', deze kunnen medische apparatuur beïnvloeden, zoals een pacemaker. Zal dus ook wel vv gaan. Geef mij maar een gewoon contactslot...

Edit: wel de batterij van de afstandsbediening nagemeten en die was nagenoeg 'vol'.
 
Is maar goed ook, kunnen snelle jongens op MV’s alvast wennen...alhoewel dat tijdens de gezamenlijke ritten niets van merken is want we komen elkaar bij de volgende stop elkaar weer tegen.... _O-
 
Is maar goed ook, kunnen snelle jongens op MV’s alvast wennen...alhoewel dat tijdens de gezamenlijke ritten niets van merken is want we komen elkaar bij de volgende stop elkaar weer tegen.... _O-

Precies Wil,

W van Hanegem zei al: snelheid is niets, je moet op tijd vertrekken! :P
 
Een keer kreeg ik de contactknop niet omgedraaid bij de mototreff hier in de buurt. Lukte een paar minuten later wel na een paar keer proberen. Wsl heeft er iemand met een pacemaker in de buurt gestaan 😅 Dit wordt dus ook letterlijk vermeldt in het instructieboekje!

'Het Honda SMART-Key-systeem maakt gebruik van zwakke radiogolven', deze kunnen medische apparatuur beïnvloeden, zoals een pacemaker. Zal dus ook wel vv gaan. Geef mij maar een gewoon contactslot...

Ook niet als de sleutel direct bij de motor wordt gehouden? Ik vind dat smartkey spul echt helemaal niets en nog diefstalgevoeliger ook. Signaal versterken en wegrijden maar. Er zijn al heel wat auto's mee gestolen. Of je moet een doosje kopen waar je de sleutel in doet, ook thuis. Zijn ze helemaal gestoord geworden door te bepalen hoe ik mijn sleutel opberg? Gewoon lekker ouderwets een sleutel. Dit zijn echt van die marketingdingetjes die ik waardeloos vind. Net als bijv. het EasyStart van Suzuki. Druk gewoon zelf wat langer de startknop in als de motor niet direct start, LUIE HOND!

Maar zo heb je nog wel meer dingen voor de luie mensch. Dat zeggende, met injectie hoef ik ook de choke niet meer in te stellen. :+
Innovatie is goed, maar onzinnige innovatie hoeft van mij niet zo.

Als ik de keus heb tussen sleutel of smartkey, altijd sleutel. "Die kan je kwijtraken", zeggen ze dan. Ja, een smartkey ook. Plus je moet nog rekening houden met de batterijen. Zo, ik heb mijn 2 centen weer uitgegeven deze week. :P
 
Dit zijn echt van die marketingdingetjes die ik waardeloos vind. Net als bijv. het EasyStart van Suzuki.

Ik denk dat er maar één ding achter zit, zo'n smartkey is goedkoper in productie dan een normaal contactslot.. Ik heb dus ook liever gewoon de ' ouderwetse' sleutel. :t

Was toevallig vanmiddag bij een motormaat wiens vrouw net een nieuwe V-Strom met easystart systeem heeft aangeschaft. Zij is er heel blij mee maar komt dan ook af van een 96er Virago 1100 met startmotor problemen. 😆

Edit: dat injectie is ècht wel een verbetering. Dat durf ik na een voertuig of 30 wel te beweren :Y
 
Zou het goedkoper zijn?

Een nieuwe V-Strom start vrijwel direct, elke Suzuki doet dat. Het is leuk voor later, na vele jaren. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan