Honda Super Cub C125

ik ben benieuwd wat het kost om 'm in te voeren. Als het de enige in Europa is, is er geen homologatie en is het keuren veel meer werk dan dat je een modelletje uit het buitenland importeert wat gewoon in Europa bekend is, laat staan de vraag of het blok Euro5 is. Anders mag je er misschien ook nog een blok van zo'n lelijke nieuwe MSX onder gooien.
 
ik volg deze cub ook al een tijdje, volgens het nieuws van april 2020 is honda niet van plan deze uit te brengen in de EU.
www.motorcyclenews.com/amp/news/new-bikes/honda-ct125-hunter-cub/

Iets later in juni zijn de patenten en designs aangevraagd door Honda in de EU. www.morebikes.co.uk/news/69187/hondas-ct-125-is-coming-to-europe-factory-files-designs-with-eu-patent-office/amp/

laatste nieuws wat ik kon vinden is van september en dat is een release in november 2021.

Echter is het gewoon afwachten, Honda.nl vermeld helemaal niks over dit model.
 
Ik volg m ook al een tijdje. In Azië rijden ze nu alweer een half jaartje rond en de eerste exemplaren zijn inmiddels in de US geleverd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dan dat het met de kwaliteit wel goed zit. Dus ik wil er wel eentje..

Maar ik heb er gelukkig geen haast mee. Voorlopig rijd ik nog even op de Honda innova 125 met pas 12.000 km op de teller. Die is nog lang niet versleten. En als dan over een aantal jaar zo'n CT op mijn pad komt kan die het stokje mooi overnemen.

Het is zó goedkoop rijden dat je met plezier een setje nieuwe banden koopt, olie wisselt, bougie vervangt etc. Het is allemaal langs de kant van de weg te doen en dat maakt het dus ook een prima reis-motortje. De kickstarter zorgt ervoor dat je altijd weer weg komt en je kunt met gemak continue 80/85 rijden dus het schiet beter op dan je wellicht zou denken.

Ach ja.. zwijmel.. de CT, laat m maar gauw naar Europa komen..
 
Ik kan me niet voorstellen dat ie niet naar Europa komt op den duur. Ik lees op diverse fora veel enthousiaste reacties, er is wel degelijk een markt voor.
Ik wil er ook een. :Y
 
Ik kan me niet voorstellen dat ie niet naar Europa komt op den duur. Ik lees op diverse fora veel enthousiaste reacties, er is wel degelijk een markt voor.
Ik wil er ook een. :Y
Nee ik ook niet. Ik verwacht dat ze gewoon de productiecapaciteit niet hebben om hem in Azië, Noord Amerika, Australië én Europa gelijktijdig te lanceren.
 
En anders moeten we in de tussentijd alsnog naar Australië gaan om een originele postiebike op te halen, de CT 110. Binnen enkele maanden moeten we dan wel terug zijn ;)
Screenshot_20190425-222433_YouTube.jpg
 
Als we dan toch naar Austraila gaan dan nemen we de hunter 125 mee terug, want die is daar wel te verkrijgen. CT125
De nieuwe Honda msx grom 2021 heeft ook grappige opties:
K5Zgwcb.jpg
 
En de Cub is weer klaar voor de toekomst!

A4F78EE3-F9B3-42B8-A2EF-F7396AA7C5AE.jpeg

Meer ploatjes

TECHNISCHE SPECIFICATIES 2022 HONDA SUPER CUB 125​

MOTOR
MotorypeLuchtgekoelde viertakt eencilinder met 2 kleppen en bovenliggende nokkenas
Cilinderinhoud (cm3)124 cc
Boring & Slag50 mm x 63,1 mm
Compressieverhouding10.0:1
Max. vermogen7,2 kW @ 7.500 tpm
Max. koppel10,4 Nm @ 6.250 tpm
Oliereservoir1,1 L
BENZINESYSTEEM
BrandstofsysteemPGM-FI
Benzinetankinhoud3,7 L
Benzineverbruik (WMTC)1,5 liter/100 km (66,7 km/liter) (WMTC-modus)
ELEKTRISCH SYSTEEM
StarterElektrisch
Accucapacitiet12 V 3,5 AH
AANDRIJVING
KoppelingNatte meerplaatskoppeling en automatische centrifugale koppeling
Aantal versnellingen4 versnellingen
FRAME
TypeStalen chassis met enkele centrale buis
CHASSIS
Dimensies (L´B´H)1.915 mm x 720 mm x 1.000 mm
Wielbasis1.245 mm
Balhoofdhoek26,5 graden
Naloop71 mm
Zadelhoogte780 mm
Grondspeling125 mm
Rijklaar gewicht110 kg
OPHANGING
Wielophanging voor26 mm telescopische voorvork
Wielophanging achterDubbele schokdemper
WIELEN
Type voorgegoten aluminium
Type achtergegoten aluminium
Banden voor70/90–17M/C 38P
Banden achter80/90–17M/C 50P
REMMEN
ABSEenkanaals-ABS
Voorrem220 mm enkele schijf met hydraulische werking
Achterrem110 mm trommelrem
VERLICHTING
KoplampLED
AchterlichtLED
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zadel is wellicht een vooruitgang. Bij mijn '68 Honda C50 kloon (SMC) kan ik het achterste deel verwijderen. Best praktisch.

Maar het wordt mij een beetje te 'plasticfantastic' qua kappenwerk.. dan heb ik persoonlijk liever de klassieke rode of blauwe uitvoering.
 

Bijlagen

  • 20210302_203736.jpg
    20210302_203736.jpg
    189,3 KB · Weergaven: 14
  • 20210228_220149.jpg
    20210228_220149.jpg
    187 KB · Weergaven: 14
4strokebarn en volgens mij ook 4takt winkel hadden de CT125 Trail wel staan ?



Mocht iemand zon ding kopen en update willen doen naar een takegawa blok etc , ik heb intresse in zon nieuw honda blok met inspuiting voor onder mijn honda SS50 :]
 
Ze hebben er al een aantal verkocht geloof ik. Maar ZONDER KENTEKEN. Dus als je er ook je oprit mee af wilt zou ik nog even wachten..

Mocht iemand zon ding kopen en update willen doen naar een takegawa blok etc , ik heb intresse in zon nieuw honda blok met inspuiting voor onder mijn honda SS50 :]

Ja, ik ga 6k op tafel leggen om vervolgens dat blokje te swappen.. ?
 
Met kenteken mogelijk tegen meerprijs… ik vind hem al duur genoeg :+
 
Gelukkig check ik altijd de bandenspanning voordat ik ga rijden.
Helaas, achterband loop langzaam leeg. (spijkertje) Vrijdag even een nieuwe om laten leggen.
Verder weinig gereden helaas door tijdgebrek.
 
Nee dit zijn tubeless banden, de innova heeft nog binnenbanden. Ik heb er een continental conti city onder laten leggen bij Goedhart in Bodegraven. 6 tientjes band/ 3 tientjes uurloon. Jammer want die band had pas 1700 km weg maar je kan geen risico nemen met een motorband vind ik. Bovendien weer lekker een groot rondje gereden het was mooi weer vandaag.
 

Bijlagen

  • 6DF04984-D94C-4564-A077-08BD7198E94A.jpeg
    6DF04984-D94C-4564-A077-08BD7198E94A.jpeg
    166,8 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan