Honda Super Cub C125

Nee, je koopt de bagagedrager erbij en al je problemen zijn opgelost. En je rijdt nog met een übercoole retro ook.

Dat ga je toch niet vergelijken met een wegwerpscooter?
 
Maar die 5KG heb je ook last van op een Dylan. Op mijn Address 110 zit een kofferplaat en dan is het geloof ik ook max 5kg.
Dan moet je ook het gewicht van de koffer meewegen, dus nog minder flesjes bier er in. ;)
 
Maar die 5KG heb je ook last van op een Dylan. Op mijn Address 110 zit een kofferplaat en dan is het geloof ik ook max 5kg.
Dan moet je ook het gewicht van de koffer meewegen, dus nog minder flesjes bier er in. ;)
Ik had geen bagagedrager op de Dylan. Er zat een uitklapbare haak onder het balhoofd waar de tassen aan gehangen konden worden. Die steunden af in de buurt van mijn voeten. Ideaal om boodschappen en stadsritten te doen, waarvoor ik hem ook gekocht had. Om gas te geven had ik een Fazer 1000.
 
Ik had geen bagagedrager op de Dylan. Er zat een uitklapbare haak onder het balhoofd waar de tassen aan gehangen konden worden. Die steunden af in de buurt van mijn voeten. Ideaal om boodschappen en stadsritten te doen, waarvoor ik hem ook gekocht had. Om gas te geven had ik een Fazer 1000.

Die haak heb ik ook op mijn Address. Haak, 2 kleine open bakjes voor, nog wat ruimte onder het zadel en een topkoffer. Dan kan ik nog een rugzak om doen en eventueel zadeltassen hangen over de passagiersplek. :] Om gas te geven heb ik het schijthuis. :+
 
Voor mij is die ook veel te nieuw😂
Valt niets aan te sleutelen of prutsen.

Ben benieuwd of het een beetje aanslaat in NL
 
Ben benieuwd of het een beetje aanslaat in NL

Nederland is geen 125cc land, laat staan iets met een semi-automaat en uiterlijk van de Cub. Echt voor liefhebbers.
Persoonlijk vind ik het een lelijk gedrocht, maar wie ben ik. :) Gelukkig is NL maar een klein land en leeft Honda meer van de thuismarkt en de rest van Azië.

Hoeveel van die Super Motor Company Cub-kloons zie je rondrijden in NL? Super Motor Company bestaat niet eens meer, het KVK-nr komt niet meer voor.
Dat zegt wel iets over de populariteit in Nederland, vrees ik. Als je nou met je B-rijbewijs op 125cc mocht rijden, dan denk ik dat ze beter zouden verkopen. Maar Nederland wil naar 0 verkeersdoden en daar hoort het advies om op een motor te stappen niet bij. Had wel mooi geweest, kon mijn vrouw ook mijn motorscootertje mee. Maar goed, dat zou het fileleed minder maken en dat wil de overheid niet hebben, want file kost brandstof en brandstof is inkomsten voor de staat. Als je dan adviseert om met wat zuinigs te komen, dan blijft er helemaal niets meer over en moeten ze weer iets anders verzinnen om belasting over te heffen. :N
 
Gefeliciteerd! En wat gaat er voor weg? De Piaggio? Of gewoon erbij?

De Piaggio gaat eruit, heel goede inruilprijs voor gekregen. Die haalt bijna de 9000 km tegen de tijd als ik de Cup ophaal. Niet veel verder is hij oa wel toe aan nieuwe bandjes, riem, rollen en beurt. Da's ook nog mooi meegenomen dan.
 
Riem zo snel al? Van mijn Address 110 is dat 20k km. Rollen weet ik niet.
Ik zit hier een beetje te twijfelen om misschien mijn ER-6N in te ruilen op een Z400. Moet even wat puntjes tegenover elkaar zetten en dan een keer goed nadenken. Maar mijn ER6-N heeft nog niet zoveel gelopen en is bijna 3 jaar oud, de meeste kilometers maak ik op de motoren van importeurs, op de ER-6N maak ik bijna alleen nog maar kilometers naar en van de importeurs. :') Maar goed, dat zal op de Z400 dan ook niet heel veel anders zijn, als het nieuwe er af is.

Maar veel plezier met je Super Cub binnenkort!
 
Lijkt misschien hoger dan het zit. Het zit echt heel erg goed. Ook mede door de hoge tank heb je het idee in de motor te zitten.
Maar er moet wel wat aangepast worden; Performance Kit er op, hogere ruit (zag bij Puig een mooie), belly pan etc. mijn ER-6N is nu al helemaal compleet wat mij betreft.

We zien de foto's van je Cub wel verschijnen! Toch ga je misschien de automaat van je Piaggio nog wel missen. Motorscooters blijven leuke dingen, maar je moet zoiets er naast hebben. De momenten dat ik alleen een motorscooter had, wilde ik graag weer motorrijden. Gelukkig nu motor én motorscooter. Het enige wat ik nog wel eens zie is een krachtigere motorscooter, naast de gewone motor.

Op Motorfreaks is de Cub flink getest door @Lemmy hier van het forum, heb je die test al gelezen?
 
heb je die test al gelezen?

Ja hoor, koude winterrit met behoorlijke belading. 😅 Ook testen van anderen (oa buitenlandse) gezien.

Wat die Z400 betreft zal de zithoogte wel goed zijn, maar om met mijn been over die hoge kont te komen. Ben de grootste al niet, maar 10 jaar terug mijn linkerheup gebroken (geen motorongeluk trouwens) en dat been is een dikke 2 cm korter, en daar moet ik ook nog eens flink op steunen met die 'opzwaai'. Errug lastig..'(

Wat zwaardere scoot betreft heb ik de Cruisesym al eens overwogen. Mooi ding!
 
Kan je geen aanloopje nemen, op de Z400 afrennen, op het laatste moment springen en dan zo er op zitten? :+
Ik vond 'm nog meevallen qua hoogte. Heb niet het idee dat ik mijn been er hoger overheen moet doen dan mijn ER-6N of voorheen MT-03 (die jij ook hebt gehad).
Maar goed, met toenemende leeftijd zal het natuurlijk ook minder makkelijk gaan. Met de Super Cub heb je dat probleem in elk geval niet!

Kawasaki heeft ook ERGO-FIT, dus er kan een lager of hoger zadel op. Weet voor de Z400 even niet of het hoger of lager is. Ik denk eerlijk gezegd dat je een hogere kan kopen. Zelfs de 125cc'ers hebben dat ERGO-FIT. Maar goed, dat been er overheen heeft niets te maken met zadelhoogte.

Cruisym ziet er ook leuk uit, maar het is jammer dat Kymco en SYM vrijwel geen moeite steken om de motorscooters bekender te maken bij het oudere publiek. Of ze gaan er vanuit dat als men een Kymco / SYM brommer koopt, ze vanzelf wellicht ook een zwaardere kopen als ze een motorrijbewijs halen.

Lemmy heeft idd een behoorlijk koude rit achter de rug. En op 125cc is het al flink aanpoten, laat staan met een kist bier erbij die niet mag vallen. :]
 
Vanmorgen opgehaald en de eerste 90 km staan er al op. *D
Veel bekijks met dat ding ook :Y
20190501_114852.jpg
20190501_114950.jpg
20190501_115023.jpg
20190501_115328.jpg
 
Ja, het is een aparte verschijning! Ik had al eerder gezegd dat het niet mijn ding is, maar mijn mening doet er niet toe; jij moet er gelukkig mee zijn. :)
Veel plezier er mee! Hoe moet je trouwens de ketting smeren? En is de interval daarvan nu ook ruimer?
 
Ja, het is een aparte verschijning! Ik had al eerder gezegd dat het niet mijn ding is, maar mijn mening doet er niet toe; jij moet er gelukkig mee zijn. :)
Veel plezier er mee! Hoe moet je trouwens de ketting smeren? En is de interval daarvan nu ook ruimer?
Ja, het is een aparte verschijning! Ik had al eerder gezegd dat het niet mijn ding is, maar mijn mening doet er niet toe; jij moet er gelukkig mee zijn. :)
Veel plezier er mee! Hoe moet je trouwens de ketting smeren? En is de interval daarvan nu ook ruimer?

Je kunt zo'n dop in de kettingkast weghalen en spanning controleren en eventueel smeren. Om de 500 km. Spannen gaat gewoon ouderwets.

En kan nu al zien dat ie behoorlijk zuinig is!
 
Wat mij opvalt dat er geen Rekje achter zit ? bij de eerste foto van dit topic wel . het is toch best handig .
 
Dat rekje is een optie, mss dat ik dat nog doe.

1e verbruikscijfers is binnen. 3.1 ltr op 171 km = 1 op 55.1.

Wel tijdens het inrijden. Tot 75 km onder de 60, tot 150 km onder de 80 gehouden. Honda geeft trouwens amper inrij-instructies.
 
Ik denk dat je dat rekje wel wilt hebben? Uiteindelijk is 't F*cking praktisch... en in stijl, dus 't stoort niet.
 
Dat Rekje een OPTIE ? de Club is gemaakt ( voor werkvervoer ) Japan & Tailand . voor Honda kost dat een paar Jen ijzer prijs
Ik heb zelf een MSX 125 en die heeft ook geen rekje standaard . nu een gekocht van Gcraft Japan Super mooi gemaakt uit staal / Alu
en bestaat uit 5 delen . kost maar 145,00 euro maar dan heb je wel wat . benieuwd wat jou standaard Honda rekje kost ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan