Honda Super Cub C125

Waarschijnlijk worden ze geleverd in twee kleuren. Die rode en deze:

IMG_20200414_185526.jpg
 
Ik vind het niets, idd. Net als de super cub

Gelukkig denkt de rest van de wereld er anders over :P

Wat een bekijks met dat ding, duimen omhoog krijgen bij de vleet, en door z'n hoge aaibaarheidsfactor ook nog eens zeer geliefd bij de dames! 🥰

Het rijden zelf, met de halfautomatische koppeling en de hak/teen schakeling, maakt het ook nog eens bijzonder. Nostalgie ten top! 😁

Minder praktisch dan een scoot, maar veel leuker om te rijden. :t
 
Een machine als deze zou toch echt serieus in Nederland verkocht moeten gaan worden.
Er zal geheid vraag naar zijn.
We gaan dit goed in de gaten houden hoor.
 
Naar mijn idee heeft Honda de plank redelijk mis geslagen met de laatste Super Cub, te veel plastic-fantastic en blingbling. Hij lijkt volledig ontworpen om de design aspecten van z’n voorganger in een nieuw jasje te steken in plaats van daadwerkelijk praktisch te zijn. Puur gemaakt voor de mensen die een licht retro-look motortje/scooter willen. (Ze zijn daar zelfs de kickstarter vergeten|()

Met de Innova/ANF/Wave zoals je ze in Azie veel ziet hebben ze jaren geleden een praktischer werkpaard neergezet. Maar die wordt al een tijdje niet meer in Europa geleverd. En gezien al het plastic leg je ook die liever niet op de grond neer. Al kan dat plastic aardig wat hebben weet ik uit ervaring. Ook vindt ik de Innova esthetisch totaal niet aantrekkelijk.

Bij deze CT125 ‘Hunter Cub’ / ‘Trail Cub’ lijkt er bij het ontwerpproces weer te zijn gekeken naar wat essentieel is, wat er kapot kan en vooral hoe er voorkomen kan worden dat het kapot gaat.
Waardoor ze hiermee wellicht weer een onverwoestbare machientje op de markt gaan brengen. En dat maakt me blij:Y
 
Mooie beschrijving. Ik denk dat Honda inderdaad met de supercub de plank mis zou slaan als dat de enige variant zou zijn. Als ze nu ook nog de CT 125 uitbrengen denk ik dat ze het juist heel slim gespeeld hebben. En ik zou er i.i.g. zeker geld voor aan de kant leggen.

Met de innova heeft Honda een (bijna) onverwoestbaar werkpaard neergezet. Ik vind hem spuuglelijk maar praktisch en leuk is het ding absoluut wel. Ik heb hem nu een jaar of 4 en heb er zo'n 5000km mee gereden. De enige reden dat die weg zou gaan is als er een CT 125 voor in de plaats zou komen. En net zoals Gerdien zou ook ik daar best wat onverharde alpenpassen mee willen berijden!

Het is allemaal niet zo soepel of vlot als een degelijke motorscooter maar de rijbeleving vind ik vele malen leuker..
 
Gelukkig denkt de rest van de wereld er anders over :P

Wat een bekijks met dat ding, duimen omhoog krijgen bij de vleet, en door z'n hoge aaibaarheidsfactor ook nog eens zeer geliefd bij de dames! 🥰

Zou ik de enige zijn die er zo over denkt? :)
Dat ze duimen omhoog steken, komt omdat ze denken dat je niet helemaal goed in je bovenkamer bent en dan vinden ze het toch leuk voor je dat jij er plezier mee hebt. *O* :+

Nope... Honda Monkey.. een super ding. Super Cub en CT125? Nee dank u.
Kom dan met een nieuwe Euro5 4-takt Motocompo. Maar niet voor bijna 5000 euro.

1586958130687.png
 
omdat ze denken dat je niet helemaal goed in je bovenkamer bent

Samen met die andere miljoenen CUB-rijders dan, meest verkochte motor ter wereld hè, a 100 miljoen 8-)


Zou ik de enige zijn die er zo over denkt?

Absoluut niet hoor! Je bevindt je in goed gezelschap van de 'zware is je ware jongens'. Je weet wel, 1000cc en minimaal 100pk+ers. ;)

Trouwens, de buitenwacht ziet de CUB meestal als een hele mooie scooter *D
 
Die Motocompo kreeg je toch bij een auto cadeau? Die past in de kofferbak. Leuk ding.
 
"you meet the nicest people on a Honda" (reclame-slogan jaren '70)

Het zal me jeuken wat anderen ervan vinden, ik rijd er niet voor hen op. En ik doe het al helemaal niet voor het uiterlijk.. dan zou ik zéker iets anders kopen :)

Maar zelfs met de innova heb ik best veel bekijks. Ik word regelmatig aangesproken dat ze het een mooie brommer vinden óf men herkent de semi-automaat en vraagt daarnaar..
Ieder zijn meug.. ik ben er blij mee.

Die motocompo paste trouwens in de eerste Honda jazz, begin jaren 80. Inderdaad een gaaf ding maar volgens mij zijn onderdelen niet te vinden dus meer een museumstuk.. Maar die zouden ze van mij zeker mogen reproduceren, gaaf!
 
Samen met die andere miljoenen CUB-rijders dan, meest verkochte motor ter wereld hè, a 100 miljoen 8-)
Absoluut niet hoor! Je bevindt je in goed gezelschap van de 'zware is je ware jongens'. Je weet wel, 1000cc en minimaal 100pk+ers. ;)

Trouwens, de buitenwacht ziet de CUB meestal als een hele mooie scooter *D

Dat ding is ook al vanaf eind jaren '50 ofzo op de markt. En kwalitatief een heel erg goed blok. Kan me nog een documentaire herinneren waarin ze een Cub martelden met van alles en het ding bleef lopen. Zelfs toen ze 'm van een flat hadden gegooid. Blok bleef lopen. Ook op afgewerkte olie en weet ik het.

Als ik trouwens moet kiezen tussen de Super Cub 125 of de CT125, dan stap ik wel denk ik liever op de CT125. Als het moet, hè. :+

Die Motocompo kreeg je toch bij een auto cadeau? Die past in de kofferbak. Leuk ding.

Geen idee of je die gratis kreeg. Wat @maarten1973 zegt, paste hij inderdaad wel in een Honda Jazz van begin '80-er jaren. En dat was al een piepklein ding.
Zoiets kleins is wel hilarisch, maar ik zie het mensen nu niet meer doen. Wel ideaal in drukke steden waar weinig parkeerplaatsen zijn. Auto aan de buitenrand neerzetten, ding uitklappen en de stad in.
 
Hij was er zelfs speciaal voor ontworpen (kofferbak Honda Jazz) maar of je hem er cadeau bij kreeg betwijfel ik.. Maar wel echt een tof ding..
 
Zou ik de enige zijn die er zo over denkt? :)
Dat ze duimen omhoog steken, komt omdat ze denken dat je niet helemaal goed in je bovenkamer bent en dan vinden ze het toch leuk voor je dat jij er plezier mee hebt. *O* :+

Nope... Honda Monkey.. een super ding. Super Cub en CT125? Nee dank u.

Bent gaan denken* toch?
Heb je deze gedachte gevormd na het bezit van de Kymco K-pipe?
Want die is qua blok, formaat en bandenmaat goed vergelijkbaar met de Super Cub en CT125.
 
Bent gaan denken* toch?
Heb je deze gedachte gevormd na het bezit van de Kymco K-pipe?
Want die is qua blok, formaat en bandenmaat goed vergelijkbaar met de Super Cub en CT125.

Compleet ander uiterlijk, zo'n K-Pipe. Ik kijk in dit geval niet naar het blok, maar naar het uiterlijk van de motor.
Maar ieder zijn ding. Ik stap ook op een Yamaha NMAX 155, waar een ander niet op dood gevonden wil worden.
 
De Honda City kwam in verschillende uitvoeringen en een ervan was met de Motocompo. Maar het werd geen succes want dat brommertje reed niet goed.
 
De Honda City kwam in verschillende uitvoeringen en een ervan was met de Motocompo. Maar het werd geen succes want dat brommertje reed niet goed.

De City inderdaad.. in NL is die verkocht als Jazz.. met een 1200cc blokje er in volgens mij. Een vriend van me had zo'n ding en die was, zoals het een Honda betaamt, niet kapot te krijgen..
Helemaal afgeragd dat ding.. De achterbank kon je plat tegen de achterklep leggen, zo had je als volwassen kerel nog enigszins plek.. Haha.. Mooie tijden..
 
Bevalt de cup nog steeds?😬

Is het een leuke motor om in de vakantie naar Spanje te rijden? Of kan ik beter voor een Duke 390 gaan? Die vindt ik ook zo gaaf!

Lekker touren over de berg weggetjes binnendoor. Lijkt mij wel gaaf!🥳

eventueel het eerste Tot onder Parijs met de auto+aanhanger of busje, daarna verder rijden.


hoe is de vering? Want ik haat stuiteren.🤨

ik ben 1.90m, is hij te klein voor mij? 🙈
 
Laatst bewerkt:
De CUB 125 en KTM Duke 390 zijn in vergelijking met elkaar wel appels en peren. Als het je om het stuurgedrag te doen is en je echt kilometers wilt maken dan zou ik lekker de 390 nemen. Als het je om de rijervaring te doen is waarbij je in en om de stad en zo nu en dan offroad ritjes gaat maken dan is de CUB een lekker eigenzinnig ding.

Ik heb de Honda innova en zou hem niet meer kwijt willen maar ik ben wel heel blij dat ik er een Kawasaki versys x300 naast heb. Daarmee maak ik de grotere afstanden..
 
@mofo1867
Ik maak af en toe lange ritten op kleine motoren (125cc). Ben nu op de terugweg uit Italië. Het kan prima als je het een leuke uitdaging vindt. En je moet je bagage kwijt kunnen.
Rijden in de bergen gaat langzamer en de meesten zullen je inhalen. Mij maakt dat niks uit. Maar heel soms heb je irritante toeterende motoren achter je, van die aso's zonder geduld.

Bergweggetjes binnendoor is bijna niet te doen in de hogere gebieden, zoals de Alpen en de Pyreneeën. Als je daar rijdt met TomTom kronkelwegen dan kom je op de meest enge weggetjes terecht die soms ineens onverhard verder gaan.
Dus daar ben je aangewezen op de doorgaande wegen en dan kom je over bergpassen die druk kunnen zijn.

Misschien is de Hunter Cub 125 die waarschijnlijk volgend jaar uitkomt iets voor jou. Die is wat hoger en beter uitgerust voor lange afstanden (grote bagagedrager). Kan je mee offroad, dus die onverharde weggetjes kan je gewoon rijden.
 
Laatst bewerkt:
Bevalt de cup nog steeds?

Inmiddels meer dan 4000 km gereden. *D

Tja, voor langere afstanden zijn deze dingen eigenlijk niet bedoeld, het zijn meer werkpaarden voor rond de deur, vooral gebruikt zo in Azië. De langste rit die ik er mee gedaan heb is een 120 km, voor de rest als een kortere-afstand- grab & go fietske.

Het ding rijdt superzuinig, maar vol gas :+ en met volle belading en jouw lengte zal ie flink wat van die zuinigheid inleveren vrees ik en zal je geregeld met dat 3.7 liter tankje bij de pomp staan.

Bagageruimte is er dus alleen maar op dat rekje want onder het één-zitszadel zit 0 ruimte. In Azië zijn het 2-zitters en daar is het wel een echte pakezel, maar op een manier die hier hoogst illegaal is _O-

Ik ben zelf net geen 1.70 en zit behoorlijk comfortabel. 1.90 lijkt me echt aan de lange kant voor de CUB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan